3510
Sök

Nissan 200sx S14a

19 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
Hej! jag har nyligen köpt mig en Nissan 200sx s14a 1999! jätte fin bil. går bra och är jätte nöjd med den. själv är jag inte kung på greja med bilar dock. men iaf så hade jag lite funderingar som ni kanske kan hälpa mig. det jag vet som är trim på den, är att den har en annan Downpip samt sport cat, och resten av röret är utbytt, och en  Apexi.. avcr lr vad de nu heter ^^, mappning och en mängd olika saker som man kan ställa in dock inte greja med den om man inte kan.. iaf.. bilen har ca 250+ hk Men det finns inget sportluft filter eller en dumpventil, och de tycker jag är synd för de ljudet är bara ett måste enligt mig smile min stora fråga är är de värt att fixa det ? skadar de turbon om man har öppendump mm, samt  öppetluftfilter ? känns lite som en noob när jag frågar. men när man inte vet så ska man ju fråga  smile

MVH  Johan

En gång till nu
760 Inlägg
26 september 2009
Det sitter orginal på s14a en dump, de gör de på alla turbobilar.
om du vill ha "svosch" ljudet så är byte av luftfilter en bra början,
det VIKTIGA med det är att köpa ett kvalitetsfilter, de vinner du och motorn på i längden.

Gå in på www.japtuning.se och kika, De är väldigt inriktat på just nissan sportbilar och har support.
Lycka till

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Sök