Vart köpa Luftfilter till Weber 45?

caseih
3 oktober 2009 · 296 Inlägg

hallå.

Behöver nya filter till dubbla Weber 45, sitter trattar på..

Hellst inga Skumfilter, dom känns opålitliga.

Bör vara små eftersom innerskärmen är rätt nära:P

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
_freddes
3 oktober 2009 · 194 Inlägg

kolla på Misab.se

Volvo Amazon Cab "Weber" (1964)
Volvo Amazon "Brukis Projekt" (1962)
Sandvik
3 oktober 2009 · 547 Inlägg

Ifall du inte ska ha skumfilter, vad hade du tänkt dig då?

I princip alla rallybilar med förgasare kör ju med Pipercross skumfilter, så varför skulle inte dem funka?

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
3 oktober 2009 · 1 479 Inlägg

Har du trattar är det ju vissa filter som inte passar. Men KG trimning har kanske "riktiga" filter, och Misab som _freddes sa har ju också, där har dom också vanliga, alltså inte skum.

Om du tänker på sådana filter som sitter på mina Weber 40 så finns det liknande som kanske är 3-4 cm långa, men vet inte vad dom kostar. Sedan finns det ju filter som "går uppåt" med inbyggda trattar, du förstår nog vad jag menar när du ser dom smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
caseih
4 oktober 2009 · 296 Inlägg

kolla på min bil så ser ni vilka filter jag har nu! vill gärna ha liknande om jag köper nya...

Skum känns så ja... sjukt dyra för sjukt lite...

tror ni jag måste bestycka om förknasarna om jag byter ifrån dom filtrerna jag har till skum filter?

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
The_Rebel Gréve
4 oktober 2009 · 497 Inlägg

det är väll bara att skära ur en bit ur madrassen på sängen de tongue borde funka skit bra som skumfilter wink

Sandvik
4 oktober 2009 · 547 Inlägg

Eller dra tjejens strumpbyxor över trattarna. tongue

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
4 oktober 2009 · 1 479 Inlägg

Sandvik skrev:
Eller dra tjejens strumpbyxor över trattarna. tongue

...som inte är världens bästa idé då det brinner jättebra tongue

Samma med skummadrass wink

Nej vill du vara på den säkra sidan skall du köpa riktiga skumfilter, dom borde ju knappast sälja dom om dom vore lättantändliga smile Men varför behåller du inte dom gamla filtren, dom funkar väl bra?

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
caseih
4 oktober 2009 · 296 Inlägg

Nä dom gammla filtren är slitna och spruckna i gummit...

Vill helst inte ha skumfilter eftersom det är väldigt liten anläggningsyta på dom, å dom rallybilar mm som med dom filtrena byter dom antagligen efter varje lopp. å jag vill inte byta efter varje gång jag har kört!

Dom röda filtrena borde få plats i min bil http://www.rallydelar.se/Luftfilter.htm

ska ut å mäta nu:P

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
caseih
4 oktober 2009 · 296 Inlägg

Har mätt dom nu... Mina filter är rätt små me dom är även svängda uppåt för att få plats... suck lär blis svårt att hitta...

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
MeloveGolf Vw trimmare
4 oktober 2009 · 2 995 Inlägg

caseih skrev:
Vill helst inte ha skumfilter eftersom det är väldigt liten anläggningsyta på dom, å dom rallybilar mm som med dom filtrena byter dom antagligen efter varje lopp. å jag vill inte byta efter varje gång jag har kört!

Pipercross skumfilter är guld körde 1.5år vinter som sommar med dubbla solex 45 och pipercross skumfilter dom såg alltid nya ut...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
4 oktober 2009 · 6 474 Inlägg

caseih skrev:
Har mätt dom nu... Mina filter är rätt små me dom är även svängda uppåt för att få plats... suck lär blis svårt att hitta...

du får göra som många andra... sänka ner en låda i innerskärmen wink fast tittade på din bil nu & insåg att du nog inte tänker kapa i den *ASG* vad är fel med dom filter du har?
annars ska väl inte skumfilter va nå fel att använda... bara tvätta & olja in dom ibland.

Senast redigerat av farbrorbozze (4 oktober 2009)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
caseih
4 oktober 2009 · 296 Inlägg

MeloveGolf skrev:

caseih skrev:
Vill helst inte ha skumfilter eftersom det är väldigt liten anläggningsyta på dom, å dom rallybilar mm som med dom filtrena byter dom antagligen efter varje lopp. å jag vill inte byta efter varje gång jag har kört!

Pipercross skumfilter är guld körde 1.5år vinter som sommar med dubbla solex 45 och pipercross skumfilter dom såg alltid nya ut...

Kanske därför man inte ska ha dom.... Filter ska bli smutsiga....

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
caseih
4 oktober 2009 · 296 Inlägg

farbrorbozze skrev:

caseih skrev:
Har mätt dom nu... Mina filter är rätt små me dom är även svängda uppåt för att få plats... suck lär blis svårt att hitta...

du får göra som många andra... sänka ner en låda i innerskärmen wink fast tittade på din bil nu & insåg att du nog inte tänker kapa i den *ASG* vad är fel med dom filter du har?
annars ska väl inte skumfilter va nå fel att använda... bara tvätta & olja in dom ibland.

Hahah jadu vinkelkapen rör inte min bil om jag säger så.... wink

Nä jag vill så långt som möjligt slippa skumfiltrena!

Dom som sitter på har gummit spruckit på några, å dom går inte att få rena av nån anledning...

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
Aerocombi Xenoholic
4 oktober 2009 · 2 559 Inlägg
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
caseih
4 oktober 2009 · 296 Inlägg

Aerocombi skrev:
Kolla här:
http://gemotorsport.jetshop.se/

tack för tipset! men hittade inget där dock... sad

anslutnings diametern på mitt filter bör vara runt5cm-5,5cm..

Sen är det kanske 10-20 graders vinkel på dom.  Diametern på själva filtret är 9cm, längde på själva filtret är 10cm, men anslutningen så är filtret 17cm långt...

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
caseih
4 oktober 2009 · 296 Inlägg

camaro67 skrev:
Kolla hos någon mc-handlare. Kanske har något som kan funka

Ja jag ska kolla i morgon mo dom har nått..

Det brukar stå på en del filter att dom klarar 180 hk osv, Jag som ska ha 4st och har en motor på 200-220hk räcker det inte med filter som klarar 170 hk då? lite offtopic men..

Nån som har fler tips på vart jag kan hitta filter som passar weber 45 och ska vara så små som möjligt och uppåtvinklade....

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
MeloveGolf Vw trimmare
4 oktober 2009 · 2 995 Inlägg

caseih skrev:

MeloveGolf skrev:

caseih skrev:
Vill helst inte ha skumfilter eftersom det är väldigt liten anläggningsyta på dom, å dom rallybilar mm som med dom filtrena byter dom antagligen efter varje lopp. å jag vill inte byta efter varje gång jag har kört!

Pipercross skumfilter är guld körde 1.5år vinter som sommar med dubbla solex 45 och pipercross skumfilter dom såg alltid nya ut...

Kanske därför man inte ska ha dom.... Filter ska bli smutsiga....

Nej filtren ska inte bli skitiga då har du placerat dom jävligt korkat eller bör fundera på en hasplåt....
litte lätt dammiga kan jag gå med på men skumfilter är tvättbara, pålitliga och tar överlägset lite med plats..

http://www.alfaromeo.org/ed/mess/250828/dellorto.jpg

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
caseih
4 oktober 2009 · 296 Inlägg

MeloveGolf skrev:

caseih skrev:

MeloveGolf skrev:

Pipercross skumfilter är guld körde 1.5år vinter som sommar med dubbla solex 45 och pipercross skumfilter dom såg alltid nya ut...

Kanske därför man inte ska ha dom.... Filter ska bli smutsiga....

Nej filtren ska inte bli skitiga då har du placerat dom jävligt korkat eller bör fundera på en hasplåt....
litte lätt dammiga kan jag gå med på men skumfilter är tvättbara, pålitliga och tar överlägset lite med plats..

http://www.alfaromeo.org/ed/mess/250828/dellorto.jpg

Hasplåt har jag;) jo det är klart, men dom ska ju inte se nya ut efter 1,5år då har dom ju inte gjort sitt jobb = rena...

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang