1716
Sök

Aerodynamiks 200sx S13

Världens sämsta och bästa bil!

618 144 Visningar
Uppdaterades senast 7 februari 2019
7 120 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
LINGSTROM skrev:
Lufta ur systemet, fyll på osv.
Bilen kokade troligtvis!!!

Usch, konstigt att tempen inte blev högre och att fläkten(term.styrd 92c) inte gick igång då.. Men hoppas allt klarat sig.. neutral

7 120 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
Elda skrev:
Aerodynamik skrev:
LINGSTROM skrev:
Lufta ur systemet, fyll på osv.
Bilen kokade troligtvis!!!

Usch, konstigt att tempen inte blev högre och att fläkten(term.styrd 92c) inte gick igång då.. Men hoppas allt klarat sig.. neutral

har du luft i systemet så kommer luften lägga sig ovanpå vattnet i systemet vilket gör att du får ingen/sämre cirkulation och att tempmätare inte fungerar. Dessutom klarar luft inte av att kyla likabra som vatten.

Ja, det låter ju som en vettig förklaring! Hur luftar man kylsystemet då? Har aldrig gjort det. tongue

7 120 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
"Lyft på locket och starta motorn, pumpa på kylarslangen för att få ur 'bubblorna' och sätt på locket igen innan det blir för varmt."

Sökfunktioner är bra ibland. smile
Har ev. köpt en organisk koppling som orkar med 500++hk nu. tongue

7 120 Inlägg
6 augusti 2010
Trådstartare
Våga vägra sinter! wink

Har köpt på mig en Sachs 618 tryckplatta med tillhörande svänhjul. God för över 500hk med original lamell. Hållbart och lättkört!

7 120 Inlägg
6 augusti 2010
Trådstartare
Beställde en motordämpare idag och fick samtidigt hem mitt 3" katersättningsrör. Dags att elda lite! cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/975414_w6qrfm.jpg

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
6 augusti 2010
Du har då en jävla tur att herr Murphy inte hemsöker dig. Nu har min nya 800cfm Edelbrock förgasare lagt utav utan någon jävla förvarning, men som tur är så hade jag en annan bolt-on 750cfm förgasare liggandes.

Så, när kommer våldstrimmet då? wink

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

7 120 Inlägg
6 augusti 2010
Trådstartare
Rinnegan skrev:
Du har då en jävla tur att herr Murphy inte hemsöker dig. Nu har min nya 800cfm Edelbrock förgasare lagt utav utan någon jävla förvarning, men som tur är så hade jag en annan bolt-on 750cfm förgasare liggandes.

Så, när kommer våldstrimmet då? wink

Ja, det är ett rent lotteri att trimma bilar och jag har inte haft ett enda problem än. smile

Har inte körkort än och typ 260-270hk nu så tar det lite lugnt på motorfronten ett tag sen efter detta och uppgraderar väghållninge lite. smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
6 augusti 2010
Aerodynamik skrev:
Ja, det är ett rent lotteri att trimma bilar och jag har inte haft ett enda problem än. smile

Har inte körkort än och typ 260-270hk nu så tar det lite lugnt på motorfronten ett tag sen efter detta och uppgraderar väghållninge lite. smile

Jo lotteri vet jag bra mycket om. Har gått igenom en uppsättning stötstänger, ett tändsystem och tändspole, en förgasare, tre kolvar sönderslagna och en raserad cylindervägg. smile
Dock så berodde kolvarna och blocket på att förra ägaren inte sa att den redan var borrad 0.10, så när vi borrade upp den 0.30 ytterligare så blev cylinderväggarna för tunna.

Mjo det låter som en bra idé, istället för att trycka upp den till närmare 500hk, utan körkort och inget som hjälper väghållningen heller. Dödsfälla inc.
Senast redigerat av Rinnegan (6 augusti 2010)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

7 120 Inlägg
6 augusti 2010
Trådstartare
Rinnegan skrev:
Aerodynamik skrev:

Jo lotteri vet jag bra mycket om. Har gått igenom en uppsättning stötstänger, ett tändsystem och tändspole, en förgasare, tre kolvar sönderslagna och en raserad cylindervägg. smile
Dock så berodde kolvarna och blocket på att förra ägaren inte sa att den redan var borrad 0.10, så när vi borrade upp den 0.30 ytterligare så blev cylinderväggarna för tunna.

Mjo det låter som en bra idé, istället för att trycka upp den till närmare 500hk, utan körkort och inget som hjälper väghållningen heller. Dödsfälla inc.

Låter ju inte så jättekul, nä under 300hk med fin väghållning och skaplig hållbarhet så är jag nöjd. big_smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
6 augusti 2010
Aerodynamik skrev:
Låter ju inte så jättekul, nä under 300hk med fin väghållning och skaplig hållbarhet så är jag nöjd. big_smile

Äh, då den går bra så är det klart värt det. Har just nu monterat trimmet på min gamla motor så jag kör bara med 8.5:1 i komförhållande för tillfället, men den går jävla bra ändå. smile

Bra med realistiska mål. smile

7 120 Inlägg
6 augusti 2010
Trådstartare
Rinnegan skrev:
Aerodynamik skrev:

Äh, då den går bra så är det klart värt det. Har just nu monterat trimmet på min gamla motor så jag kör bara med 8.5:1 i komförhållande för tillfället, men den går jävla bra ändå. smile

Bra med realistiska mål. smile

Japp, tror att folk tröttnar för att dem sätter upp för stora mål som dem inte riktigt kan leva upp till och då blir dem bara besvikna och lägger ner allt. Jag tar en sak i taget och har inga större förväntningar på något. smile

5 111 Inlägg
7 augusti 2010
Aerodynamik skrev:
Rinnegan skrev:
Aerodynamik skrev:

Skönt att det finns NÅGON kvar som resonerar så.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
7 augusti 2010
Vart fick du tag på motordämparen sen (modell anpassad?) själv har jag bara hittat ett ställe i England som har sånt kit i princip.

- Time Attack -

"Unloaded"
1 557 Inlägg
7 augusti 2010
Volvo544special65 skrev:
Aerodynamik skrev:
Rinnegan skrev:

Amen to that, i mina ögon så väger väghållning upp mot effekt alla dagar i veckan, så några miljoner hästkrafter behöver du icke, roligare att kunna använda de man har till fullo istället smile

"When innovation meets passion!"

2 077 Inlägg
7 augusti 2010
Aerodynamik skrev:
Rinnegan skrev:
Aerodynamik skrev:

Ja det kan man ju inte klaga på wink
Man vill ju inte ha turboras som på saaben..

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

7 120 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:

Ja, bara tråkigt att ha ett chassi som inte hänger med motorn. Dessutom bara dyrt och stor risk för ras om man trimmar för mycket.
Lagom är bäst cool

NIzmO skrev:
Vart fick du tag på motordämparen sen (modell anpassad?) själv har jag bara hittat ett ställe i England som har sånt kit i princip.

Köpte från en kille på nogs, den ska vara modellanpassad(Fäster i fjädertornet och gamla IC-fästet) men det märks ju. smile

Mechanimal skrev:
Amen to that, i mina ögon så väger väghållning upp mot effekt alla dagar i veckan, så några miljoner hästkrafter behöver du icke, roligare att kunna använda de man har till fullo istället smile

Ja, efter att ha sett på dragrace och bankörning en hel del den här säsongen så är det ju inga problem att avgöra vad som ser roligast ut och ger mest 'bang for the buck'. smile

JDMCRAZE skrev:
Ja det kan man ju inte klaga på wink
Man vill ju inte ha turboras som på saaben..

Precis, fast nya turbon är i jättefint skick. Är mer orolig för motorn tongue

7 120 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
Elda skrev:
Mechanimal skrev:

är la klart nån med BMW skulle säga det lol

Dock håller jag med om att det är kul att svänga smile men ska man ha väghållning är en S13 för tung, dags o börja kolla på Miata och liknande bilar smile

Ska inte bli någon ren banbil utan en vanlig gatbil men med lite extra fokus på att svänga och busa lite.. wink
Skulle tippa på att min väger någonstans runt 1200 utan mig i, det är lagom vikt.

2 077 Inlägg
7 augusti 2010
Så det ska låta lillebror smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
8 augusti 2010
Elda skrev:
hehe jo smile

min Familjebil med 5 dörrar väger 12-1300 (1300 när den var ny, lite mindre plåt nu)

1200 e tungt för en "sport" bil wink

Min Buick har en tjänstevikt på 1800kilo, så 1200 är fjädervikt i jämförelse. Dock så svänger Buicken helt okej faktiskt, tack vare bra utformat chassie. smile

7 120 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
1200 är helt okej om man har ett fint chassi, även om din SAAB väger mindre/lika mycket så är det nog roligare att vrida på ratten i en 200a tongue

Sök