Audi s4 v8 quattro 1992 300hk Trimmning?? tips!. PLZ..

eviltyson00
3 november 2009 · 54 Inlägg

Tja jag undrar om någon kan hjälpa mej jag har köpt en audi s4 v8 300hk.. som ska bli rwd och köras drifting med men tänkte om den går att trimma..


                                                          ..N/A tuning..

Nazse89 VD :=)
3 november 2009 · 90 Inlägg

allt går att trimma:) kanske skulle lägga ut en projektbild. ska du lämna in den, vad får det kosta, ska den köras på allmän väg, effektmål, vill du bara chippa den eller trycka dit en kompressor? mycket finns att göra men dina önskemål(drömmar) kanske kan få oss att guida dig:)
mvh

Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p
eviltyson00
3 november 2009 · 54 Inlägg

Nazse89 skrev:
allt går att trimma:) kanske skulle lägga ut en projektbild. ska du lämna in den, vad får det kosta, ska den köras på allmän väg, effektmål, vill du bara chippa den eller trycka dit en kompressor? mycket finns att göra men dina önskemål(drömmar) kanske kan få oss att guida dig:)
mvh

Tänkte bygga själv..
bilder kommer men lite senare har inte börjat bygga än...
den ska inte köras på allmän väg ska vara ren drifting..
kompressor vore roligt men har inte så stor budget efter som jag hadde tänkt att det här skulle vara ett såkallat budget bygge..

trimmnig utan överladning. Fast det behöver ju inte alltid vara billigare...

MightyMike
3 november 2009 · 173 Inlägg

Jag hade satsat på en turbofemma istället om det ska trimmas. Finns en uppsjö av eftermarknadsgrejer till dom. Men nu har du ju en v8. Ärligt talat har jag aldrig sett en trimmad sån.. Kan tänka mig att det är svårare att hitta grejer till dom.

Volvo S40 T4 Autotech "SuperRide" (1998)
eviltyson00
4 november 2009 · 54 Inlägg

MightyMike skrev:
Jag hade satsat på en turbofemma istället om det ska trimmas. Finns en uppsjö av eftermarknadsgrejer till dom. Men nu har du ju en v8. Ärligt talat har jag aldrig sett en trimmad sån.. Kan tänka mig att det är svårare att hitta grejer till dom.

.........................................................................................................................................................


kan fixa en turbofemma om det är så för farsan är polare med Hans Dahlbäck.
men fick lust att trimma en audi v8....




Kommer troligtvis sluta med en turbofemma men man vil ju prova trimma v8an först..

Hedning Fd Bannad
4 november 2009 · 657 Inlägg

eviltyson00 skrev:

MightyMike skrev:
Jag hade satsat på en turbofemma istället om det ska trimmas. Finns en uppsjö av eftermarknadsgrejer till dom. Men nu har du ju en v8. Ärligt talat har jag aldrig sett en trimmad sån.. Kan tänka mig att det är svårare att hitta grejer till dom.

.........................................................................................................................................................


kan fixa en turbofemma om det är så för farsan är polare med Hans Dahlbäck.
men fick lust att trimma en audi v8....




Kommer troligtvis sluta med en turbofemma men man vil ju prova trimma v8an först..

är han polare med dahlbäck borde du ju kunna få hjälp med ett kompressorkit eller turbobygge, redigt stiligt de vore:D

Märkesbög
volvoentusiasten
4 november 2009 · 4 005 Inlägg

eviltyson00 skrev:

MightyMike skrev:
Jag hade satsat på en turbofemma istället om det ska trimmas. Finns en uppsjö av eftermarknadsgrejer till dom. Men nu har du ju en v8. Ärligt talat har jag aldrig sett en trimmad sån.. Kan tänka mig att det är svårare att hitta grejer till dom.

.........................................................................................................................................................


kan fixa en turbofemma om det är så för farsan är polare med Hans Dahlbäck.
men fick lust att trimma en audi v8....




Kommer troligtvis sluta med en turbofemma men man vil ju prova trimma v8an först..

Min mamma känner massa generaler, coolt va?.....

För övrigt, testa ring dahlbäck direkt och be dem fixa iordning bilen, Då blir det nog bäst.

Annars kan du väl byta luftfilter på bilen, ta bort dämparna och köra på?
Finns rätt många trevliga klistrade trådar du kan söka i här med.

Lycka till!

eviltyson00
5 november 2009 · 54 Inlägg

har pratat med Hans dahlbäck han sa att den var för fin för att kapa sönder och bygga om tongue ,
Men det ska jag göra iallafall.
Nja den får bli orginal i motorn tillsvidare pga dåligt med pengar.
bara ta bort kattarna 3" avgassystem och öppet filter..'

Kommer troligtvis att sluta med en turbofemma då jag vet att dom är lättare att  trimma och jag har lite trim till en sådan.

får se vad det blir målet är att bli klar till sommaren 2010.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

AudiTQ-90
5 november 2009 · 273 Inlägg

varför ta bort quattro ? skottpengar på det wink
bygg o drifta med quattro ist smile

Senast redigerat av AudiTQ-90 (5 november 2009)

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se
Audi S4 (1994)
nitrox Defloratör.
5 november 2009 · 641 Inlägg

haha vilka drömmar folk har.

ta en titt på min fd projekt tråd ska du få se hur dom flesta fantasi projekten slutar:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
AudiTQ-90
5 november 2009 · 273 Inlägg

nitrox skrev:
haha vilka drömmar folk har.

ta en titt på min fd projekt tråd ska du få se hur dom flesta fantasi projekten slutar:P

många fantasi projekt blir slutförda oxå tongue allt beror ju på vilja , prioriteringar och pengar tongue

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se
Audi S4 (1994)
nitrox Defloratör.
5 november 2009 · 641 Inlägg

AudiTQ-90 skrev:

nitrox skrev:
haha vilka drömmar folk har.

ta en titt på min fd projekt tråd ska du få se hur dom flesta fantasi projekten slutar:P

många fantasi projekt blir slutförda oxå tongue allt beror ju på vilja , prioriteringar och pengar tongue

Joo men jag har lärt mig en sak iaf.

Prata inte om dina fantasi projekt förens dom i alla fall är halvt genomförda!

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
AudiTQ-90
5 november 2009 · 273 Inlägg

nitrox skrev:

AudiTQ-90 skrev:

nitrox skrev:
haha vilka drömmar folk har.

ta en titt på min fd projekt tråd ska du få se hur dom flesta fantasi projekten slutar:P

många fantasi projekt blir slutförda oxå tongue allt beror ju på vilja , prioriteringar och pengar tongue

Joo men jag har lärt mig en sak iaf.

Prata inte om dina fantasi projekt förens dom i alla fall är halvt genomförda!

jag har väl inte pratat om mina fantasi projekt ? dags o läsa tråden ordentligt vem som e trådskapare !!! tonguebig_smile

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se
Audi S4 (1994)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
5 november 2009 · 1 948 Inlägg

I ett en film om drifting som jag har så rekomenderar en d1 förare 300hk till drifting.. det ska tydligen vara precis lagom. Så då har du ett bra utgånsprojekt då din bil har så mkt original? dock lite tyngre än vad deras bilar brukar vara... men gör lite småsaker som chippning och plocka kattarna osv. Sen kanske lätta den lite och svetsdiffa bak? eller sitter det en bra diff i dem från börja? givetvis rwd konvertera också smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
nitrox Defloratör.
5 november 2009 · 641 Inlägg

AudiTQ-90 skrev:

nitrox skrev:

AudiTQ-90 skrev:

många fantasi projekt blir slutförda oxå tongue allt beror ju på vilja , prioriteringar och pengar tongue

Joo men jag har lärt mig en sak iaf.

Prata inte om dina fantasi projekt förens dom i alla fall är halvt genomförda!

jag har väl inte pratat om mina fantasi projekt ? dags o läsa tråden ordentligt vem som e trådskapare !!! tonguebig_smile

Läs det jag skrev igen.

jag menar att jag har lärt mig att inte prata om dom. men sen att min gramatik är röv det var en annan femma tongue

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
eviltyson00
5 november 2009 · 54 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
I ett en film om drifting som jag har så rekomenderar en d1 förare 300hk till drifting.. det ska tydligen vara precis lagom. Så då har du ett bra utgånsprojekt då din bil har så mkt original? dock lite tyngre än vad deras bilar brukar vara... men gör lite småsaker som chippning och plocka kattarna osv. Sen kanske lätta den lite och svetsdiffa bak? eller sitter det en bra diff i dem från börja? givetvis rwd konvertera också smile

den får bli typ orginal i motor bara ta bort kattarna 3" avgassystem och öppet filter

ska svetsas dif och plocka drivaxlarna fram  sen lättas som fan får se hur länge 300+ hk räcker...

eviltyson00
5 november 2009 · 54 Inlägg

AudiTQ-90 skrev:
varför ta bort quattro ? skottpengar på det wink
bygg o drifta med quattro ist smile

man måste typ upp på 600/700 hk om man ska kunna köra bra drifting med quattro..

jag vet vad det kostar att trimma typ en audi turbofemma till den efekten och dom pengarna har inte jag.

min bror har trimmat sin RS2 till 500hk  och det kostade typ 200000kr att få den efekten.
Då har han gjort mycket jobb själv!!!

eviltyson00
5 november 2009 · 54 Inlägg

nitrox skrev:
haha vilka drömmar folk har.

ta en titt på min fd projekt tråd ska du få se hur dom flesta fantasi projekten slutar:P

har precis börjat billder kommer.

AudiTQ-90
6 november 2009 · 273 Inlägg

eviltyson00 skrev:

AudiTQ-90 skrev:
varför ta bort quattro ? skottpengar på det wink
bygg o drifta med quattro ist smile

man måste typ upp på 600/700 hk om man ska kunna köra bra drifting med quattro..

jag vet vad det kostar att trimma typ en audi turbofemma till den efekten och dom pengarna har inte jag.

min bror har trimmat sin RS2 till 500hk  och det kostade typ 200000kr att få den efekten.
Då har han gjort mycket jobb själv!!!

ja nog vet ja mkt väl att de är dyrt o trimma smile

aha okej, har han den på garaget ? skulle va kul o se tongue ( allt som är audi o slutar på quattro wink )

ser fram emot bilder:)

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se
Audi S4 (1994)
eviltyson00
6 november 2009 · 54 Inlägg

AudiTQ-90 skrev:

eviltyson00 skrev:

AudiTQ-90 skrev:
varför ta bort quattro ? skottpengar på det wink
bygg o drifta med quattro ist smile

man måste typ upp på 600/700 hk om man ska kunna köra bra drifting med quattro..

jag vet vad det kostar att trimma typ en audi turbofemma till den efekten och dom pengarna har inte jag.

min bror har trimmat sin RS2 till 500hk  och det kostade typ 200000kr att få den efekten.
Då har han gjort mycket jobb själv!!!

ja nog vet ja mkt väl att de är dyrt o trimma smile

aha okej, har han den på garaget ? skulle va kul o se tongue ( allt som är audi o slutar på quattro wink )

ser fram emot bilder:)

han har bilder på den men inte mycket info: http://www.garaget.org/PerssonRs2

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang