Vad kan POLISEN göra?

sveddan
17 maj 2006 · 1 453 Inlägg

Magnum_81 skrev:
Dum tråd, och dumma människor finns det med...

Polisen får inte för deras egen säkerhet köra/följa en bil över en viss fart. Polisen är ju vanliga människor dom med, vet en del som "leker" av sig med på fritiden, och att jaga andra bilar kan vissa tycka vara väldigt kul... Litet race för dom... Polisen har gps sändare i sina bilar som registrerar deras fart så de inte ska kunna köra vårdslöst och farligt... Att köra ifrån en polis kanske inte är svårt med rätta bilar, bara dumt. Jag kan inte säga att jag följer trafikreglerna som en jävla paragrafryttare, men något innanför pannbenet har jag. Och som sagt... de ha radio helikopter, lagen på sin sida och sitt jobb att sköta.

Stämmer det du säger om GPS-sändare i polisbilarna för att de inte ska kunna "köra vårdslöst och farligt"? Igår morse brände polisen om mig på cykelbanan breve vägen i en hastighet som jag uppskattar till runt 100 km/h. De körde på cykelvägen eftersom det var fullsmetad kö på vägen, så kan det vara ibland i sthlm.

Jonni
17 maj 2006 · 1 256 Inlägg

sveddan skrev:

Stoltz skrev:
Låt säga att jag kommer och kör lite för fort å så står polisen med lasern och vinkar in mig.
Om jag då drar iväg, får dom då gripa mig efteråt (typ dagen efter) om dom har reg nr.Eller måste dom kunna bevisa att det var jag som körde...

Kan vara bra att veta...  smile

Polisen skulle nog bränna efter dig för att få stopp på bilen, de är GANSKA välutbildade i bilkörning och du skulle förmodligen inte ha nån chans.

Det där med Välutbildade i bilkörning.. Det är bara ren BULLSHIT, Polisen har ingen utbildning mer än utryckningskörning.. Sen så är det lätt att köra ifrån, en polisbil väger ett par 100-kilo mer än en vanlig volvo = Sladdrig på vägen, långsammare acceleration. smile puss på er farbror blå

sveddan
17 maj 2006 · 1 453 Inlägg

Jonni skrev:

sveddan skrev:

Stoltz skrev:
Låt säga att jag kommer och kör lite för fort å så står polisen med lasern och vinkar in mig.
Om jag då drar iväg, får dom då gripa mig efteråt (typ dagen efter) om dom har reg nr.Eller måste dom kunna bevisa att det var jag som körde...

Kan vara bra att veta...  smile

Polisen skulle nog bränna efter dig för att få stopp på bilen, de är GANSKA välutbildade i bilkörning och du skulle förmodligen inte ha nån chans.

Det där med Välutbildade i bilkörning.. Det är bara ren BULLSHIT, Polisen har ingen utbildning mer än utryckningskörning.. Sen så är det lätt att köra ifrån, en polisbil väger ett par 100-kilo mer än en vanlig volvo = Sladdrig på vägen, långsammare acceleration. smile puss på er farbror blå

Har du kört ifrån en polis nån gång?

p@trioten Vårdare!
17 maj 2006 · 60 Inlägg

Förhelvete lägg ner denna tråd!!!
har ju spårat ur!!!
Och JA du kmr att åka fast om du smiter !!
Att de finns ett så stort snut hat... helt otroligt!

Opel Power ''Fresh Thinking Better Cars''
Kigge
17 maj 2006 · 7 Inlägg

Jonni skrev:

sveddan skrev:

Stoltz skrev:
Låt säga att jag kommer och kör lite för fort å så står polisen med lasern och vinkar in mig.
Om jag då drar iväg, får dom då gripa mig efteråt (typ dagen efter) om dom har reg nr.Eller måste dom kunna bevisa att det var jag som körde...

Kan vara bra att veta...  smile

Polisen skulle nog bränna efter dig för att få stopp på bilen, de är GANSKA välutbildade i bilkörning och du skulle förmodligen inte ha nån chans.

Det där med Välutbildade i bilkörning.. Det är bara ren BULLSHIT, Polisen har ingen utbildning mer än utryckningskörning.. Sen så är det lätt att köra ifrån, en polisbil väger ett par 100-kilo mer än en vanlig volvo = Sladdrig på vägen, långsammare acceleration. smile puss på er farbror blå

Polisen har något om kallas för "polisbilskörning" 5 p på polishögskolan. Det är inte mycket och borde vara mer än så, men fortfarande, de är FLER än dig, och GER de sig fan på att ta dig, så lär de kalla fler och fler bilar till jakten = inte värt det wink.

De har GPS-sändare i bilarna ja, men de är inte för att uppmäta bilarnas hastigheter skulle jag tro, det är nog mer för att LKC skall kunna se vart alla bilarna befinner sig, så slipper de hela tiden fråga över radion vart bilarna är. Samt att vid eventuella överfallslarm (mot polisman/bil) ser man vart den aktuella bilen som larmar är, även om de ligger närmast det jobbet som kanske någon ringt och tippsat in. 

Och polisen tränar även på bana, här på gotland kör de på Gotland Ring (inte helt klar ännu). Källa till det; en polisman som jag snackade med, de brukar ju sällan ljuga eller hur? Sen har det ju varit på TV också där polisen testat sina bilar på bana...

Polisen skulle säkert kunna stoppa många här, om de FICK, men de får ju inte direkt preja bilar så som man får i USA eller liknande. Utan de måste ta hänsyn till lite mer i sverige, där är skillnaden..

carnageman Rallyförare
17 maj 2006 · 1 075 Inlägg

Jasså, det säger du big_smile

Jag ska inte gå in på detaljer men jag tror nog att flera som skrivit & läst i denna tråden har dragit ifrån snuten mer än en gång...
Och sen polishatet är nog lite självförvållat för dom beter sig ofta väldigt illa.

p@trioten skrev:
Och JA du kmr att åka fast om du smiter !!
Att de finns ett så stort snut hat... helt otroligt!

Tillägg: Dom FÅR preja bilar som i USA, fast här får dom även ta ansvar för vart bilen dom prejar tar vägen. I USA prejar dom bilar hur som helst och om någon civil blir skadad eller dödad pga prejningen så är det den prejades fel...

Senast redigerat av carnageman (17 maj 2006)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Errol
17 maj 2006 · 320 Inlägg

haha  läste " poliser har inte vett att riskera  andras liv"

hmm hur många stackars mopedister  stressar dom inte ihjäl närom jagar dom?
Polisens tränar ja på  lite extra  halkkörning + högre hastigheter  än vanligt körkort. men
vissa  har en hel del mer vana helt enkelt ,och oftast  offrar mer.

och snutarna måste visst ha bevis på föraren vid tillfället. därför dom inte tagit Ghostrider tex...även om dom  känt till han sen 90-talet.

mer info om den där 14 åringen big_smile ?  som körde ifrån dom


(angående all smutskastning av ghostrider, det är tråkigt försvara hela tiden. men det finns nog en hel del, säkert tusental  sporthojar bara i sverige som kör mkt fort osv, men jag tror få i hela världen har den  mc-vanan som han har....eftersom han som sagt ligger på elit nivå inom roadracing + en drös med 17  världsrekord på mc. varav höghastigheteskörningar osv, så hellre  en ghostrider på vägarna än  200 st  wannabees,snacka om syndabock ,dessutom äre slut med olagliga filmer för hans del. )

Senast redigerat av Errol (17 maj 2006)

SLIMPA
17 maj 2006 · 215 Inlägg

Mr_diesel skrev:
snuten e ju sämst... allt roligt å fin de förbjuder dom ju, nu ha de här kanske inte med skaen att göra men vafan gör ett litet svartsträck på vägen?? asfalt e svart å en burnis bli svart å de e våra däck som far åt h-vet men ändå ska man straffas med vad är de 1000kr för varje påbörjad meter... dom e sämst... leka bör man annars dör man.... Eller ha ja fel??

Var bland det omognaste inlägget jag har sett på denna sida tror jag.  "leka bör man annars dör man" skämtar du eller? Du är inte ensam i trafiken.
Angående asfalten så slits den också.
Finns som tidigare sagts anledningar till varför vi har trafikregler. Och jag hoppas verkligen för allas bästa att du inte har ett körkort. Väx upp!

sveddan
17 maj 2006 · 1 453 Inlägg

SLIMPA skrev:

Mr_diesel skrev:
snuten e ju sämst... allt roligt å fin de förbjuder dom ju, nu ha de här kanske inte med skaen att göra men vafan gör ett litet svartsträck på vägen?? asfalt e svart å en burnis bli svart å de e våra däck som far åt h-vet men ändå ska man straffas med vad är de 1000kr för varje påbörjad meter... dom e sämst... leka bör man annars dör man.... Eller ha ja fel??

Var bland det omognaste inlägget jag har sett på denna sida tror jag.  "leka bör man annars dör man" skämtar du eller? Du är inte ensam i trafiken.
Angående asfalten så slits den också.
Finns som tidigare sagts anledningar till varför vi har trafikregler. Och jag hoppas verkligen för allas bästa att du inte har ett körkort. Väx upp!

Det är ju så man blir mörkrädd yikes

Friday
17 maj 2006 · 5 Inlägg

http://www.sporthoj.com/forum/showthrea … &pp=20

Titta in den här länken. Så kanske tråden får ett slut. Inte för att jag har nått emot läsningen men där inne så får man lite mer svar på tal om man säger så. smile

N33d4Sp33d Ingenjör
17 maj 2006 · 256 Inlägg

Friday skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=120474&page=1&pp=20

Titta in den här länken. Så kanske tråden får ett slut. Inte för att jag har nått emot läsningen men där inne så får man lite mer svar på tal om man säger så. smile

Varför bifogade du denna länk och tog kål på den här omogna debatten om att poliser är idioter och är någon i deras favör så är de snutar...Genom att ge den här tråden ett slut har du tagit bort det enda som roar mig på jobbet.


Förresten grabbar...häftiga som ni är och som vill bryta mot lagen och inte ta konsekvenserna av det...Det finns hopp, än.
Vi kan väl gissa att personen som skrivit tråden på sporthoj.com är själv snut och skrivit detta bara för att statuera ett exempel? Så måste det vara, väl?!

Så fortsätt med de omogna kommentarerna...Roa mig.

Det är inget brott förrän man åker fast
9-5 AERO M-06
17 maj 2006 · 231 Inlägg

Här är en till som trodde han kunde köra ifrån Polisen... Misslyckades, trots en Ferrari...

http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=55775

Chevrolet Captiva LTZ "4WD Aut" (2012)
Pepe Ölbryggare
17 maj 2006 · 339 Inlägg

Jag har iaf inte sagt att man kan gasa sig ifrån dom när dom väl ligger bakom, men det är lite skillnad på att köra ifrån en mötande polisbil, en som man kör om eller en som står still å lasrar en...För det går, inge snack om saken...

Sen kan ni prata om omoget osv, för det är det väl..men det ändrar inget..

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
carpan
17 maj 2006 · 120 Inlägg

Bra sagt Pepe! Du reder ut begreppen!

sveddan
17 maj 2006 · 1 453 Inlägg

Pepe skrev:
Jag har iaf inte sagt att man kan gasa sig ifrån dom när dom väl ligger bakom, men det är lite skillnad på att köra ifrån en mötande polisbil, en som man kör om eller en som står still å lasrar en...För det går, inge snack om saken...

Sen kan ni prata om omoget osv, för det är det väl..men det ändrar inget..

Det är väl ingen match att "köra ifrån" en bil som du möter eller står still, det går ju att cykla ifrån om man är riktigt viljestark...

sveddan
17 maj 2006 · 1 453 Inlägg

9-5 AERO M-06 skrev:
Här är en till som trodde han kunde köra ifrån Polisen... Misslyckades, trots en Ferrari...

http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=55775

Känns ju kul att läsa:
"Först vid avfarten till E4 vid Eket, norr om Örkelljunga, lyckades en av polisbilarna knuffa in Ferrarin i räcket och fick stopp på jakten. En 48-årig man med son kunde gripas."

Jävla idiot.

Sjodda
17 maj 2006 · 88 Inlägg

Så du mena inte att 48 åringen är det det va han som försökte dra snuten i 300 km/h med sin son det kallar jag idiot.
märkte man vad han tyckte va viktigast körkortet eller sitt eller sonens liv

Senast redigerat av Sjodda (17 maj 2006)

freddan70 Team Tondöv
17 maj 2006 · 649 Inlägg

Det lär ju vara 48-åringen sveddan menar..

Magnum81 Kapten
18 maj 2006 · 64 Inlägg

sveddan skrev:

Magnum_81 skrev:
Dum tråd, och dumma människor finns det med...

Polisen får inte för deras egen säkerhet köra/följa en bil över en viss fart. Polisen är ju vanliga människor dom med, vet en del som "leker" av sig med på fritiden, och att jaga andra bilar kan vissa tycka vara väldigt kul... Litet race för dom... Polisen har gps sändare i sina bilar som registrerar deras fart så de inte ska kunna köra vårdslöst och farligt... Att köra ifrån en polis kanske inte är svårt med rätta bilar, bara dumt. Jag kan inte säga att jag följer trafikreglerna som en jävla paragrafryttare, men något innanför pannbenet har jag. Och som sagt... de ha radio helikopter, lagen på sin sida och sitt jobb att sköta.

Stämmer det du säger om GPS-sändare i polisbilarna för att de inte ska kunna "köra vårdslöst och farligt"? Igår morse brände polisen om mig på cykelbanan breve vägen i en hastighet som jag uppskattar till runt 100 km/h. De körde på cykelvägen eftersom det var fullsmetad kö på vägen, så kan det vara ibland i sthlm.

GPS sändare finns... Registrerar fart och position, men positionen är inte som vi vet på de flesta gps, som inte är svindyra har en felmarginal på 5-10 meter x-y led och ännu högre på Z led Och positionen om de kör vid sidan om vägen är inte intressant för "kontoret" den marginalen felar så mycket, men farten är exakt...

Vägverket förstör våra bilar!
& Försäkringsbolagen diskriminerar ungdomar!!!
:mad:
sveddan
18 maj 2006 · 1 453 Inlägg

freddan70 skrev:
Det lär ju vara 48-åringen sveddan menar..

Japp, klart det var 48-åringen jag menade smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang