Har själv pluggat 3 terminer på PHS men la ner det för jag kom på bättre tankar.. haha. nej då, lite mer seriöst var det nog, familj mm.
Var uppe och gjorde praktik i Uppsala och i garaget stod en vinröd 855 T5 som tydligen skulle vara rejält uppstressad. Min handledare sa att en polis hade fått upp den i 300 knyck utan problem.
Kollade in under och såg dämpare och fjädrar av nån racing form, grövre rör hela vägen.
Såg riktigt kul ut.
Men den var den avställd pga nedskärningar eller nått. vad som skulle hända med den var ovisst.
Övrigt så tycker jag att dom flesta poliser jag träffat på praktik mm. Speciellt yngre "drömmer" om en rejäl biljakt.
Måste bara berätta!!! På en SAO "praktik" i mellan sverige åkte jag med en hundförare och fick larm om pågående inbrott, en klass kompis till mig åkte i en annan IGV bil som redan var på väg dit. Helt plötsligt så mötte dom bilen som sågs på plats och vände om. Biljakt!!! Tänkte vi.. shit..
IGV bilen ropade upp oss att blockera vägen efter en lång kurva som dom var på väg mot.
Dåren i jakt bilen körde om i kurvan och smällde rätt in i en bil med 2 småbarn som hann smita förbi våran spärr. Det var fan det värsta jag varit med om i mitt liv, vilken jävla smäll.
Kontentan!!!???

Kör inte om i en kurva vid polis jakt. hehe