Vad kan POLISEN göra?

-PINNEN-
1 juni 2006 · 409 Inlägg

stratovarius skrev:
Vette sjutton om poppo är speciellt mycket bättre, visst är dom bättre på bilkörning än de flesta men inte långt över..var väl här i Avesta för 2 år sedan dom Jagade en Nissan 200sx i 250 km/h men sen la Nissan på ett ställ in på ett industriområde där jag och många andra var medans polisen lyckades missa en gigantisk refug mitt i vägen och voltade 20 meter och mejade ner en lyktstolpe och sen ner i ett krondike.. lyckades fånga det på film med digitalkameran jag hade med mig samt att jag var först fram till bilen..

lägg upp filmen då!

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
stratovarius
1 juni 2006 · 31 Inlägg

volvo_850_glt skrev:

stratovarius skrev:
Vette sjutton om poppo är speciellt mycket bättre, visst är dom bättre på bilkörning än de flesta men inte långt över..var väl här i Avesta för 2 år sedan dom Jagade en Nissan 200sx i 250 km/h men sen la Nissan på ett ställ in på ett industriområde där jag och många andra var medans polisen lyckades missa en gigantisk refug mitt i vägen och voltade 20 meter och mejade ner en lyktstolpe och sen ner i ett krondike.. lyckades fånga det på film med digitalkameran jag hade med mig samt att jag var först fram till bilen..

lägg upp filmen då!

Hade gjort det om jag hade haft den kvar, tror den ska finnas nedbränd på en skiva någonstans men vette sjutton var :S Min dator har blivit tvungen att formateras tre gånger efter det så på den finns den inte kvar iaf hmm

ryttersson
6 juni 2006 · 454 Inlägg

Måste bara klämma in att jag vet minsan 2 st som körde ifrån polisen, den ena var en 240 å den andra var en 9-3 aero (fulllastad) båda körde till en grusväg å körde ifrån polisen .

brelasten
6 juni 2006 · 274 Inlägg

polaren körde utan körkort.. vi var 5 pers i bilen, han köra ifrån 4 polis bilar tills vi gick av vägen, alla han ur bilen så snutarna kunde inte ta någon utav os för att dom inte viste vem som körde..

Senast redigerat av brelasten (6 juni 2006)

fyllo
Kigge
6 juni 2006 · 7 Inlägg

Frågan är varför man skulle offra sitt körkort och andra liv och försöka köra ifrån snuten för att en "polare" gjort det? Vem säger att den snuten du försöker dra ifrån inte fått bättre utbildning när det gäller polisbilskörning, sen är de säkerligen rätt styrda av sina regler vad som gäller vid biljakter, något den som flyr inte är.

har ni inte sett filmen på newshunters hemsida om polisjakten mitt inne i Malmö, sådan skön behandling får man om man blir tagen, inget jag skulle vilja vara med om iaf...De är måttligt roade...

toppen
6 juni 2006 · 30 Inlägg

ja måste tilllägga en sak bästa är att köra utan plåtar så länge de går smile sen e de bara att maxxa i från dom polaren kör så bmw m3 de funkar smile peace

Meckar När ja PALLAR=)
baca Os Difuntos
6 juni 2006 · 1 822 Inlägg

Zzzzzzzzz vilken urvattnad tråd.. hmmm varför svara jag änns då kommer den ju komma högst upp å då blir det ju mer dumma svar.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
GurraG INGET ANNAT!!
7 juni 2006 · 1 725 Inlägg

Fel_xi skrev:
Du kanske skulle ta en titt på http://videos.streetfire.net/category/C … F9C04D.htm
...där lyckas dom ju iallafall wink

tyvärr så lyckas dom inte grabben.. för det finns en följdfilm där polisen har tagit dom

Miklen
7 juni 2006 ·

Ja dom lyckas ju inte sådär jätte bra där ne tongue hehe rätt tilltryckta

BuckNaked
7 juni 2006 · 91 Inlägg

Här i gbg avbryter polisen biljakterna om hastigheten överstiger 150km/h, iaf de gånger jag hört jakterna på polisradion.

Istället försöker dom samordna patrullerna och skapa vägspärrar, spikmattor längre fram.

har hört flertal jaker av bla M3:or.. har väl varit ett par minuter innan polisen övergått till allmän spaning - dom har inte haft en chans helt enkelt.

Har man en potent bil och inte en helikopter ovanför, går det bevisligen att klara sig undan.

Nissan 200sx S13 "spackelhoran" (1993)
Chevrolet Corvette C5 "rasgas" (2000)
barelylegal
7 juni 2006 · 2 Inlägg

JalleJ skrev:

Pepe skrev:
303hk S2 mot en slö V70 som dessutom står still när S2:an kommer...Gissa vem som vinner ;-) Där handlar det inte om vem som är "välutbildad" utan mest galen, om dom nu kommer ifall vill säga...Och jag vet att dom inte gör det...
Vet dom inte vem föraren är kan dom inget göra, så är det tyvärr..

Hahaha.. de känns nog inte som om du vet vad du snackar om big_smile

Dom kan inte göra ett piss om dom inte tar dej "på bar gärning" som sagt dem måste ha bevis för vem som körde.. har själv lyckats med bedriften/ idiotin att åka ifrån polisen.

-By an inch or a mile-
SIGGE_C70R
9 juni 2006 · 258 Inlägg

Känner min kompis som körde sin nissan maxima v6 trimmad till 265 hk
han körde förbi polisen i 250km/h o polisen hade en anan fortkörare på sidan å då satt en av poliserna i bilen o trode han skulle hinna honom men de gav tydligen upp o dock så tror jag att de inte häller fick reg nr så han hade ganska tur där får man väll säga

FL3JM Inga konstigheter
9 juni 2006 · 2 064 Inlägg

ELLER så kör man inte fort där man vet att det finns risk för snutar. tongue

En kul grej är att de flesta som är anti-poliser ofta stavar som 13-åringar i den här tråden.

Foffis
9 juni 2006 · 676 Inlägg

fattar inte riktigt... varför riskera körkortet och böter eller tillochmed livet bara föratt köra ifrån en polis? :S tycker jag verka vara ganska korkat asså. vissa är lite tunga på högerfoten... bättre o köra loss på bana eller strippen ist.

sveddan
9 juni 2006 · 1 453 Inlägg

FL3JM skrev:
ELLER så kör man inte fort där man vet att det finns risk för snutar. tongue

En kul grej är att de flesta som är anti-poliser ofta stavar som 13-åringar i den här tråden.

Jupps.. smile

bumpe Lastbilsmekaniker
11 juni 2006 · 3 878 Inlägg

zebra skrev:
Haha Polisen välutbildad??! vilket skämt!! dom Flesta Kan ju inte ens köra fort när det verkligen behövs!! har ju vart reportage om det i tv!! hehe! o en fortkörare har inga regler o tänka på! det har en Polis även om han har på blå ljus!!

Kollade lite på polisen när de va på mantorp park o "tränade" man kunde fan nästan cykla ikapp:P

SWK Lord
11 juni 2006 · 125 Inlägg

Ta ansvar för ert handlande!!! Kör ni för fort får ni väl stå ert kast!

Hälften av alla er som har skrivit i den här tråden skulle jag aldrig vilja möta på vägarna!! Riktigt oansvariga, omogna barnrumpor!

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
11 juni 2006 · 1 098 Inlägg

BogieBoy skrev:
Jag har nu läst denna tråd och inset att det fins många galningar (idioter). Om man nu tycker det e så kul att köra bil varför då chansa att bli av med kortet bara för att få åka lite fort. blir jag invinkad då stannar jag och tar mitt straff om jag nu körde för fort, vilket inte är troligt. Varför riskera sit körkort, sitt liv, andras liv och desutom få betala för det. vill man köra fort gör det under ordnade förhållande. ta rally licens eller nått. Och kan man inte respektera lagar och poliser så ska man inte köra bil över huvud taget "PUNKT SLUT"

vilket inte är troligt??? de finns ju bildbevis på din sida att du har kört fortare än va man får så...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang