Indraget körkort! vad kan man kräva vi rättegången?

knas_knas
12 november 2009 · 35 Inlägg

blev av med körkortet för 2 veckor sen ..

det var en polis som satt i sin bil o sköt mig med sin laser o klocka mig på 120 på 70väg  ..

själv tror ja inte att ja körde så fort plus att de var en bra bit bort han stod när han sköt mig..

iallafall ja erkände inte brottet så de kommer bli rättegång på de vad kan man kräva av polisen?? ja menar finns de några regler om användandet av lasern? tex skall de va kallibrerad lr nått liknande ? hjälp mig

maybe-racing
_JLarsson . . . .[brehas spar tid!!] . . .
12 november 2009 · 264 Inlägg

120 på 70 väg?! tror personligen att dom inte kommer och tro på dig ooch lita mera på sina mätgrejer, för man vet ju ungefär alltid vad man hålller för hastighet.. .

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)
Mini_ice
12 november 2009 · 34 Inlägg

Bara att bita i det sura äpplet..

CarpeDiem German Engineering
12 november 2009 · 9 081 Inlägg

Ta det som en man och betala böterna. Eftersom du blev klockad med laser så är det helt enkelt kört.

Senast redigerat av CarpeDiem (23 april 2010)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
knas_knas
12 november 2009 · 35 Inlägg

värst va negativt de var då?? de finns bestämmelser om lasern som vet nånstan man kan läsa dom??

maybe-racing
Bagarn
12 november 2009 · 689 Inlägg

Varför kan ni inte ge f*n i att svara istället? Alla kör vi för fort ibland..
för övrigt så ska dom ju ha papper på att lazern är kalibrerad

Xuri One Man Clan
12 november 2009 · 4 287 Inlägg

Bagarn skrev:
Varför kan ni inte ge f*n i att svara istället? Alla kör vi för fort ibland..
för övrigt så ska dom ju ha papper på att lazern är kalibrerad

jag är inte hundris men dels måste dom väl ha papper på när den är kalibrerad, å hur vet du att de var den som användes på platsen i fråga?

sen får dom väl bara mäta på max 200meters håll ?

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
_JLarsson . . . .[brehas spar tid!!] . . .
12 november 2009 · 264 Inlägg

Googlade lite snabbt och fann det här  http://www.trafikjuristen.se/korkorting … lelse1.htm

Kanske ger ngt svar?

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)
XeptiQ Whatever :)
12 november 2009 · 1 652 Inlägg

ja de skall altid ha med sig kalibrerings papper ut när de ska skjuta någon med laser.. de skall kvitteras med två personer så att de stämmer.. så de kan du ju ta upp.. men vet inte om de kan hålla.. polare höll på i ett par veckor med de

knas_knas skrev:
värst va negativt de var då?? de finns bestämmelser om lasern som vet nånstan man kan läsa dom??

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
ironhead volvoraggare
12 november 2009 · 4 776 Inlägg

120 på 70 väg fick du inte lära dig att man inte ska köra för fort  hade du kört 100 hade det bara blitt böter med men du körde 120 adjö me körkortet

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Mackanol
12 november 2009 · 2 079 Inlägg
Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
brg Man får va medlem
12 november 2009 · 50 Inlägg

Hittade nånting om vilka regler som gäller när dom mäter med laser förut, kan kolla om jag hittar det. Kommer i allafall ihåg att dom inte får mäta längre bort än 400m.

Edit, va tydligen lite seg big_smile

Senast redigerat av brg (12 november 2009)

NiKeMaN Entreprenör
12 november 2009 · 1 286 Inlägg

Indraget körkort 4 månader och 4000 i böter. Grattis! smile

Med tanke på dina "grundkunskaper" i ämnet så tror jag du får det GRYMT svårt att försöka överbevisa både polis, åklagare och övertala dom andra där inne om att du "tror inte att du körde så fort".
Ska du ha någonchans att ens ha en suck att neka så lär du få anlita en advokat.

Erkänn din fortkörning, betala böterna och "njut" av ditt straff på 4 månader.

// Niklas Johansson
knas_knas
12 november 2009 · 35 Inlägg

ja skall förklarar allt hur de var..   ja kom på kvällen på en raka och så fort ja såg reflexerna så bromsade jag men ändå så tog han mig plus att de var en bra bit bort till där han stod sen när ja åkte förbi han med så hade han rutan uppe på bilen ....  va ja läste så kan dom inte ta en om mätningen är gjord på över 400m plus att man fåe inte mäta genom rutan... sen kan han la säga att han drog upp den så fort han mätt så sätt men a... a får se va som händer ja skall vara så jävlig de bara går iallafall ja skall kräva absolut allt allt allt!
sen var vi 3 i min bil o han var ensam..

maybe-racing
knas_knas
12 november 2009 · 35 Inlägg

2 månader blev ja av me de

maybe-racing
ironhead volvoraggare
12 november 2009 · 4 776 Inlägg

knas_knas skrev:
2 månader blev ja av me de

det lär ju koste  mer för dig me rättegångskostnader än att du  får vänta i två månader

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
knas_knas
12 november 2009 · 35 Inlägg

rättegången kostar inget extra de har ja redan kollat upp

maybe-racing
lelleal
12 november 2009 · 1 150 Inlägg

kräva att intyg på på att instrumentet är kalibrerat så de inte gått de finns folk som klarat sig på de ! de är de enda ja vet lycka till smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
saab_sonett Handledare
12 november 2009 · 1 481 Inlägg

Blir till 99% ingen rättegång. Myndigheterna har varken tid eller råd att ta upp småärenden till rätten.
Det enda som brukar hända om man nekar är att indragningen blir en månad kortare än om man erkänner..... Skriv aldrig på böterna.

knas_knas
12 november 2009 · 35 Inlägg

de hade ju vart de bästa om de avskrevs..big_smile  aja tackar för all information får se hur de går vägen kan säga en grej iallafall det suger FETT att inte ha körkort helt fast hemma typ kan fan knappt åka o handla.. Buss jävlen sätter mej ja inte på aldrig smile

maybe-racing
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang