Indraget körkort! vad kan man kräva vi rättegången?

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
13 november 2009 · 1 594 Inlägg

knas_knas skrev:
de hade ju vart de bästa om de avskrevs..big_smile  aja tackar för all information får se hur de går vägen kan säga en grej iallafall det suger FETT att inte ha körkort helt fast hemma typ kan fan knappt åka o handla.. Buss jävlen sätter mej ja inte på aldrig smile

Skulle du tänk på innan. Kör själv för fort ibland men har ruskigt svårt att förstå hur man kan hålla 120 knyck på en sjuttio sträcka och sedan försöka svära sej fri.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
knas_knas
13 november 2009 · 35 Inlägg

seriöst alla ni bror duktig som skriver till mig dra nått gammalt över er!

maybe-racing
sirmiro Double-Unicorn Rider
13 november 2009 · 2 486 Inlägg

Nekar du blir det rättegång. Det avskrivs inte. Finns vanligen en sal per dag bokad med bara trafikbrott, bara ta sig dit sitta och försöka ha argument men de flesta blir fällda. Jag hade en gps jag tittade på som sa att jag var 10km/h under det polisen sa samtidigt som de sköt snett genom en lutande ruta (fick lasern i ögat innan den gick upp på väggen bredvid mig i budbilen) så det bröts och gav fel värde. Det hjälpte inte utan gav fällande.

Så tro inte att det blir avskrivet. Protokollen finns i 99% av fallen då polisen är fullt medvetna om att allt de gör på den dagen blir värdelöst om de inte gör det. Så sannolikheten att du ska bli frikänd är låg, men finns givetvis.
Att du sen tror att du han få ner farten innan läsningen och att den därför är felaktig känns tveksam. Polisen har ett ganska stort område de får skjuta på och som du skrev var det sen "en bra bit" fram till honom, där han kan ha tagit in kameran och stängt rutan och gjort sig klar att åka efter dig, det tar ju inte lång tid att trycka upp en sidoruta.

Men det som kan vara din chans är om det snöade, regnade eller var dimma eller liknande. Utrustningen polisen har kan läsa fel i de fall det är nederbörd eller dimma. Var det inte det så är det upp till dig om du vill betala böterna nu eller om ca 6-12månader. smile

Senast redigerat av sirmiro (13 november 2009)

saab_sonett Handledare
13 november 2009 · 1 481 Inlägg

En person med väldigt stor insyn i rättsväsendet har viskat i mitt öra att numera så har man inte tid med små trafikbrott. Åklagaren skriver ut bötesföreläggande utan rättegång.  En mig väldigt närstående person körde nyligen 51km för fort. Normalt så blir det rättegång. Men nu kom bara ett inbetalningskort från åklagaren. Målet nedlagt.

9Femma
13 november 2009 · 342 Inlägg

Att ni satt 3 i er bil och polismannen var ensam betyder ju skit och ingenting.
Dina kompisar räknas med all sannolikhet som jäviga, så vad de har att säga väger nog väldigt lätt om detta ens går till förhandling.
Och ensam polisman har full rätt att genomföra en hastighetsövervakning.

Jag tippar på att kalibrering-miss av lasern är ditt enda hopp ...
Av vad som framkommit hittills är jag mer än övertygad om att du kommer att åka dit för detta.

Senast redigerat av 9Femma (13 november 2009)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
volvoentusiasten
13 november 2009 · 4 005 Inlägg

Ska väl börja mitt inlägg med att skriva att jag själv kör för fort. Men jag är medveten om det och jag tänker inte försöka mygla mig ur det genom att ljuga för rätten och hitta kryphål.
Jag tar mina böter, det har jag tidigare gjort och kommer alltid att göra i framtiden.

Några tusen i böter och indraget körkort gör ju inte så mkt när du inte har behov av körkortet. Annars hade du inte kört så. Det är ju liksom inte 18mån fängelse direkt.

Klart att det är tråkigt dock men stå för vad du har gjort istället för att bekosta oss andra skattebetalare med ditt mygel.

ironhead volvoraggare
13 november 2009 · 4 776 Inlägg

knas_knas skrev:
de hade ju vart de bästa om de avskrevs..big_smile  aja tackar för all information får se hur de går vägen kan säga en grej iallafall det suger FETT att inte ha körkort helt fast hemma typ kan fan knappt åka o handla.. Buss jävlen sätter mej ja inte på aldrig smile

då får din mamma köra runt me dig så hehe så du får skämmas lite och ångra ditt hyss

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
knas_knas
13 november 2009 · 35 Inlägg

inte har behov av körkort bara för att man kört lite fort??  fan snackar du om? kan berätta att ja är service elektriker och behöver mitt körkort som innihelvete!  sen att ja kört fort de är mitt egna fel men kom inte o snacka skit! sen betalar ja ca 9000kr skatt i månaden själv så ja betalar min egna jävla rättegång!

maybe-racing
dahboy
13 november 2009 · 1 002 Inlägg

knas_knas skrev:
inte har behov av körkort bara för att man kört lite fort??  fan snackar du om? kan berätta att ja är service elektriker och behöver mitt körkort som innihelvete!  sen att ja kört fort de är mitt egna fel men kom inte o snacka skit! sen betalar ja ca 9000kr skatt i månaden själv så ja betalar min egna jävla rättegång!

Lugna sig fy fan!!

Jag kör också för fort, nästan dagligen.. Men jag är alltid medveten om riskerna.
Du borde ta ditt straff som en man, och nästa gång tänker du efter en gång extra innan du bränner på för fullt..
Eftersom du säger att du är i så stort behov av ditt körkort så kan du ju antagligen inte tänkt alls.. Och sen tror jag att en rättegång kostar lite, lite mer än 9000..

...
volvoentusiasten
13 november 2009 · 4 005 Inlägg

dahboy skrev:

knas_knas skrev:
inte har behov av körkort bara för att man kört lite fort??  fan snackar du om? kan berätta att ja är service elektriker och behöver mitt körkort som innihelvete!  sen att ja kört fort de är mitt egna fel men kom inte o snacka skit! sen betalar ja ca 9000kr skatt i månaden själv så ja betalar min egna jävla rättegång!

Lugna sig fy fan!!

Jag kör också för fort, nästan dagligen.. Men jag är alltid medveten om riskerna.
Du borde ta ditt straff som en man, och nästa gång tänker du efter en gång extra innan du bränner på för fullt..
Eftersom du säger att du är i så stort behov av ditt körkort så kan du ju antagligen inte tänkt alls.. Och sen tror jag att en rättegång kostar lite, lite mer än 9000..

Precis min tanke. smile

Min tanke var att om man behöver sitt körkort yrkesmässigt så bör man förstå att man inte kan köra likadant som om man inte har det behovet.
Men alla kan ju inte lära sig den enkla vägen... hmm

knas_knas
13 november 2009 · 35 Inlägg

mm för skatte pengarna går väl till nått annats om är mycket bättre annars som tex en basturenovering på 2000000kr

maybe-racing
FireTraXX DFFL
13 november 2009 · 9 020 Inlägg

knas_knas skrev:
mm för skatte pengarna går väl till nått annats om är mycket bättre annars som tex en basturenovering på 2000000kr

Eller polisutredningar, sjukvård, skolgång, socialbidrag och vägunderhåll.

Men va fan, fokusera på felen som begåtts.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
knas_knas
13 november 2009 · 35 Inlägg

shiit finns de ingen med humor .....   godnatt

maybe-racing
Juvakka
13 november 2009 · 1 697 Inlägg

knas_knas skrev:
ja skall förklarar allt hur de var..   ja kom på kvällen på en raka och så fort ja såg reflexerna så bromsade jag men ändå så tog han mig plus att de var en bra bit bort till där han stod sen när ja åkte förbi han med så hade han rutan uppe på bilen ....  va ja läste så kan dom inte ta en om mätningen är gjord på över 400m plus att man fåe inte mäta genom rutan... sen kan han la säga att han drog upp den så fort han mätt så sätt men a... a får se va som händer ja skall vara så jävlig de bara går iallafall ja skall kräva absolut allt allt allt!
sen var vi 3 i min bil o han var ensam..

Vet inte om det stämmer men en kompis åkte dit i 120 på 70 väg och det vart bara en person i polisbilen. Därför slapp han undan med en utskällning.
Annars kan du se böterna som en avgift för fri fart wink

Saab 900 "T16" (1992)
volvoentusiasten
13 november 2009 · 4 005 Inlägg

Juvakka skrev:

knas_knas skrev:
ja skall förklarar allt hur de var..   ja kom på kvällen på en raka och så fort ja såg reflexerna så bromsade jag men ändå så tog han mig plus att de var en bra bit bort till där han stod sen när ja åkte förbi han med så hade han rutan uppe på bilen ....  va ja läste så kan dom inte ta en om mätningen är gjord på över 400m plus att man fåe inte mäta genom rutan... sen kan han la säga att han drog upp den så fort han mätt så sätt men a... a får se va som händer ja skall vara så jävlig de bara går iallafall ja skall kräva absolut allt allt allt!
sen var vi 3 i min bil o han var ensam..

Vet inte om det stämmer men en kompis åkte dit i 120 på 70 väg och det vart bara en person i polisbilen. Därför slapp han undan med en utskällning.
Annars kan du se böterna som en avgift för fri fart wink

Jag har själv blivit stoppad för dubbla den hastigheten, fick inga böter - ingenting. Allt beror på omständigheterna, polismans sinnesstånd och bevismaterial.

Att se böterna som en avgift för fri fart är ju lite sant. smile Tycker vi borde införa dagsböter på det bara så blir det lite mer rättvist och mindre "fri fart"-attityd

Edit: självklart inte på 70väg.... så kanske inte är så relevant jämförelse. sorry. Aja.

Senast redigerat av linuslinje (13 november 2009)

maco
13 november 2009 · 1 207 Inlägg

knas_knas skrev:
de hade ju vart de bästa om de avskrevs..big_smile  aja tackar för all information får se hur de går vägen kan säga en grej iallafall det suger FETT att inte ha körkort helt fast hemma typ kan fan knappt åka o handla.. Buss jävlen sätter mej ja inte på aldrig smile

Jag ursäktar mig i förhand.

Du har absolut inget att klaga över. Det är ju ditt eget jävla val att köra för fort, att inte vilja sätta dig på bussen och ta straffet som en man. Vi man köra som en tjuv så gör man det med vetskapen om konsekvenserna.

Goffen Administratör
13 november 2009 · 2 974 Inlägg

Nu heter inte denna tråden "snälla ge mig en moralpredikan" utan han ber om råd på hur han ska göra för att lindra sitt misstag lite.
Tipsa om hur man ska göra detta eller skriv inget alls.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
zlaban08 Glidarn
13 november 2009 · 408 Inlägg

Om dem inte står precis rakt framför dig när dem skjuter me lasern så kan du tvärnobba direkt! står dem typ i en kurva när dem skjuter så blir det missvisande hastighet, eller typ på en bro lr dyligt så e det ju på en annan gata än den du åkte på. min lärare sa detta när jag tog BE CE KORTET. så skriv alldrig på nåt.
lycka till.

(obrut)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
ironhead volvoraggare
13 november 2009 · 4 776 Inlägg

tror inte han kommer fri i rätten men som  sagt det går ju att överklaga  bara säga att man måste ha körkortet i jobbet sånt brukar ju funka

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Hunted Jackass
13 november 2009 · 795 Inlägg

knas_knas skrev:
shiit finns de ingen med humor .....   godnatt

Jag lider med dig 100% och säger du att du inte tror du körde så fort så väljer jag att tro på dig!

Jag tycker även att du skall ta upp hur mkt du behöver ditt körkort i ditt jobb.

Lycka till! Håller tummarna!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang