2317
Sök

Supra mkiv -97 mål: En av Sveriges Cleanste BPU motorutrymme! (1-10motor) (11-...kolfiber) SLUTRESULTAT sid 33

1 067 Inlägg
5 december 2009
Trådstartare
zoLLe skrev:
den här tråden va inte bra för mig... nu får jag ångest! måste nog polera lite mer jag med... du glöm inte polera tändstiftskåpan! o kanske bygga en catchtank med vevhusventilation o stålomspunna slangar? :p

tack för tipset det hade nog varit pricken över i :et! wink vet du någon bra hemsida?
Hehe nejdå ska polera tändstiftskåpan och röret till luftburken wink

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

314 Inlägg
5 december 2009
Tänkte bara säga till alla som har följt detta projektet att bilderna ljuger... Dom ljuger väldigt mycket.. Motorn ser inte så fet ut som på bilderna.. Den är MYCKET FETARE i verkligheten.. wink Hoppas ni får chansen att se den till sommaren.. Den är värd att kollas på smile BPU PORR... wink

1 067 Inlägg
5 december 2009
Trådstartare
SniZa skrev:
Tänkte bara säga till alla som har följt detta projektet att bilderna ljuger... Dom ljuger väldigt mycket.. Motorn ser inte så fet ut som på bilderna.. Den är MYCKET FETARE i verkligheten.. wink Hoppas ni får chansen att se den till sommaren.. Den är värd att kollas på smile BPU PORR... wink

Haha! tackar big_smile  ja man får inte rätt ljus med kameran i ett garage med dålig belysning tongue

Kan meddela att fläktkåpan är nu klar för svetsning! på måndag får ni bilder när allt är klart och monterat! wink

2 788 Inlägg
5 december 2009
Blir ju hur snyggt som helst under huven smile Riktigt fina poleringar, fattar inte hur du orkar knappt tongue

Ser väldigt fin ut för övrigt också! Fortsätt i samma stil och lycka till smile

1 067 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
läste igenom tråden nu..riktigt najs alltså..men msåte missat de.vad var de för maskin du körde med?länka gärna till ngn.men varför kör du inte med elfläkt istället? lycka till med bygget

okej tackar big_smile anledningen till att jag inte har satt dit elfläkt är att jag tycker den kyler bra som den gör och där sitter ju redan två st små elfläktar wink jag kör med en vanlig borrmaskin! vill du veta exakt hur man går tillväga kan jag varmt rekommendera www.poleringsguide.se smile

1 067 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Blir ju hur snyggt som helst under huven smile Riktigt fina poleringar, fattar inte hur du orkar knappt tongue

Ser väldigt fin ut för övrigt också! Fortsätt i samma stil och lycka till smile

tackar så mkt smile börjar likna något nu snart smile
Nja man måste ha någon sysselsättnig nu under vintern annars blir det drygt tongue hehe
Senast redigerat av RobinS2 (6 december 2009)

751 Inlägg
7 december 2009
Kanske börjar bli tjatigt men du gjort ett underbart arbete!!!

1 067 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Owla skrev:
Kanske börjar bli tjatigt men du gjort ett underbart arbete!!!

Hehe tack! men det behövs lite peppning för börjar nämligen bli lite trött på det nu hmm menmen måste ju bli klar smile

Så här kommer upp lite bilder när jag provmonterat fläktkåpan! obs mkt smutsigt på bild, ska svetsas lite till och sedan poleras..
kommentera gärna vad ni tycker för jag vet nämligen inte själv vad jag tycker om det..! tongue /R

1 067 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/814893_9vak3h.jpg
Skriv vad ni tycker tack ang fläktkåpan. (ej färdig på bild)

1 067 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/814895_oi4j3d.jpg

1 067 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/814898_oy6iwd.jpg

1 067 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/814904_d5vuzr.jpg
Fick en ide att fräsa in något märke/text här. bra eller dålig ide? om ni tycker det är en bra ide kom med förslag på vad smile

36 Inlägg
7 december 2009
Gud vad bra det blir! Nu blir jag själv riktigt sugen på att beställa hem lite grejer, börjar bli dags om man ska få det färdigt innan sommaren 2010!

1 067 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Badankan skrev:
Gud vad bra det blir! Nu blir jag själv riktigt sugen på att beställa hem lite grejer, börjar bli dags om man ska få det färdigt innan sommaren 2010!

Ja men det är inte försent än wink några månader kvar:P Lycka till med bilen:)

230 Inlägg
8 december 2009
Ett VsR på säkringskåpan eller va de nu e ! ;D Hade vatt naaaiiijs!

Men de blev fint med fläktkåpan! riiktigt najs big_smile

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE

SOS-Racing
514 Inlägg
8 december 2009
RobinS2 skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/814904_d5vuzr.jpg
Fick en ide att fräsa in något märke/text här. bra eller dålig ide? om ni tycker det är en bra ide kom med förslag på vad smile

Supraloggon? Alternativt toyota märket med horn.

1 397 Inlägg
8 december 2009
ärligt.. jag vet exakt hur tråkigt det är att göra detta smile jag kämpar lite varje dag och blir uttråkad efter 1 timme tongue men det går framåt här med wink tycker du har gjort ett toppen jobb och som sagt, fläktkåpan blev kanon! Jag tycker oxå du ska fräsa in supra loggan

1 067 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
supralogga med  toyotamärke med horn på varje sida?eller kanske blir för maffigt?

Har en känsla av att ett toyotamärke med Devilhorn hade blivit coolt! big_smile

Tack för alla tips alla!

1 067 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/815820_dlef1z.jpg
Så då var kylare och fläktkåpa nypolerade och på plats för gott hoppas jag smile lägger upp lite bilder som jag tog idag! tyvärr så är röret till luftburken av för polering men man börjar få sig en inblick på hur det kommer se ut ändå smile

Sök