14 december 2009
Trådstartare
Hej har en toyota supra mkiv med en 2jz gte motor..saken är att jag har plockat ner insuget för att få det polerat. insuget är ju delat i 2 delar så jag har bara plockat av den översta delen så spridare är orört eftersom dom sitter på den delen som är kvar.
undertiden som insuget plockades av så var batteriet urkopplat, alla givare fick sitta kvar så jag drog bara ut kontakterna.
när allt var monterat igen och bilen startades upp så gick den igång lätt MEN den bolmade svart rök och det luktar bara soppa från det. får helt för mkt soppa! den gick samt lite oroligt på tomgången men ytterst lite. eftersom min kompis har en mkiv också så lånade jag hans tomgångsmotor och bytte ut min men tyvärr så blev det ingen skillnad! har inte den blekaste aning om vad som är fel!
är 95% säker på att sakerna sitter på rätt plats igen då jag kollat på min kompis supra!
kan tilllägga att det kommer något konstigt ljud emellanåt från luftburken när den står på tomgång.
innan insuget plockades av så gick bilen utmärkt och inget annat än insuget har ändrats!
vet du eller känner någon som vet så hör gärna av er.!
bilder från demonteringen finns på min projekttråd sida 3 eller 4
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157859/robin
Senast redigerat av RobinS2 (14 december 2009)
GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY