3019
Sök

Displayen visar fel temperatur på en Saab 9-5 -00a. Fel på givaren för yttertemperaturen?

204 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
Displayen i kupén visar fel yttertemperatur. Inte alltid men nästan. Igår var det ex. 23 plusgrader när det i själva verket snarare var -5.
Störande problem! Vanligt? Vad kan felet bero på? Lätt att avhjälpa eller ska Svenska Bil ha rövarsummor för att fixa till detta?

Och det är min farbrors Saab..alltså inte min 06a det gäller.
Senast redigerat av eddiboy (30 december 2009)

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
30 december 2009
Åk i vilket fall  inte till Svenska Bil på Östermalm! De är helt totalt värdelösa. De tog 2500kr betalt för ett fel dom inte kunde lösa för de sa att det var ett annat fel än vad det verkligen var.

I Uddevalla fixade dom felet klockrent snabbt och det kostade 500kr, förbrukningsmaterialet kostade 19kr men på Östermalm kostade förbrukningsmaterialet nästan 100kr trots att dom inte fixat nåt haha undrar vad de förbrukade. Vilka dårar!

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

Xenoholic
2 559 Inlägg
30 december 2009
Hade liknande fel på min 9-3 för nåt år sen men det var ett kabelbrott på den.
Lättast är ju att prova en annan givare om du känner nån som har en likadan (vet att det är samma i alla fall på 9-5 -98 till -01 samt 9-3 -98 till -03, ej säker på övriga)
Åk till skroten o fråga om du kan testa en annars.
Den sitter ju i överkant på stora hålet i mitten på frontspilern, bara att pilla in o lossa kontakten.
1 minuts jobb big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

204 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
Okey, inte Östermalm då, hehe smile

Jag tipsar honom om givaren där, tackar!

Sök