ETTH - Saab 9-3 Monte Carlo | Uppdaterad 20/5 -12 | Vakna ur dvalan? |
"Ytterst lite historia" Bilen är en Saab 9-3 Monte Carlo Edition -99 som jag införskaffade 2007 innan jag hade körkort! Med små ambitioner till att göra bilen finare än vad den redan var så började jag med att köpa mig... Visa mer
Riktigt fint bygge! enligt mig så hade ett par BBS challenge fälgar i antracit gjort sig som fan på din bil! nått o tänka på?
Också tänkt på dessa fälgar! 18 eller 19 tums! Antracit är riktigt snyggt! Hade passat som du säger! Men det kostar också Ska nog först och främst satsa på nya bromsar, maffigare! Har fått mer smak av bättre bromsverkan av krocken!
Läste igenom alla sidor nu. Fasen att man inte sätt detta innan, ett utav de trevligaste projekten jag läst igenom på länge. Creds till dig som fixade i ordning den efter smällen. Otroligt fin.
Har legat på lat sidan ett bra tag nu! Då man är väldigt förtjust i att spela tv spel så är det vad jag gjort nu i november då det har släppts hutlösa bra spel!
Men idag så slet jag mig och började lite smått med saker som skall påbörjas!
Arbetsytan! Skall putsas upp! Första gången man verkligen skruvar i en motor, får se hur detta kommer att gå! Tänkte att man kunde putsa upp SAAB på blocket! Vatten slipning is the shizzle! Sen lite puts puts puts på det! Bättre än innan i alla fall!
Sen till en liten rolig sak! Har införskaffat mig en GPS enhet ifrån en Saab 9-5 -05! Som skall in i bilen så småningom! Måste bara läsa på samt skaffa material till att kunna koppla in den! Men jag kan lova! In i bilen skall den
Det där med polerad text känner jag igen blir riktigt läckert Den där gpsn kan du ju inte ha i en 9-3a, ge den till mig i stället
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Aerocombi: Jasså det gör du Haha! Hade du allt velat ha! Jag slog till direkt när jag hittade den! lingua: Tack! Ja du jag behöver också en vinterbil.... *suck* andreasvafan: Ja, jag är väl nöjd med det! Första gången jag försöker mig på detta fenomen! Beroende är det dock! Saab_Robin: Tack så skit mycket
Vatten slipa! 600, 800, 1000, 1500, 2000... hej och hå!
Och efter lite putsmedel på trissa så! Resultatet är jag relativt nöjd med faktiskt
Nu blir det till att köpa lite silikonslang från do88! Sen ja.. Vänta på att lönen skall komma! GPSen tog lite på plånkan så att säga!