Pinsammaste du gjort med bilen?

Opelmadness German cars, quality and beyond
11 november 2010 · 8 197 Inlägg

Körde polarens bil till ett dragraceevenemang i närheten. Han hade en Dodge Dart med en 440 Magnum under huven.
Vi skulle få parkera i depån på flygrakan dom körde på för jag skulle ev. ta licens.

På väg ut fick vi stanna för det var folk på väg över, då POFF! Ånga började komma överallt ifrån. Vatten och glykol rann överallt. En koppling på en värmeslang gick åt helvete... Var ju bara att ställa ner. Lagom pinsamt med alla andra potenta maskiner runtomkring.

ar inte tagit nån licens... Än.. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Stenzzon
11 november 2010 · 173 Inlägg

ja va på Makadonkan för ett tag sen o dum som man är så kör man fram där man betalar o  hämtar maten   ja tog maten åkte iväg  o polaren säger du glömde  drickan  så ja slevade i backen  o full fart bakåt sen pang rätt in i en stolpe som stog breve där man får maten o breve där så äre masssa fönster o där inne är det fullt med folk som ser lagomt pinsamt inbulad bakskärm o kofångare som hänger skickar ja fullt där i från när man fått drickan
Har ju hänt även att man beställer mat sen fungerar inte kortet inge skoj de heller

en polare ja känner öppnade dörren helt o skulle parkera kollar bak o konsentrerad pang där krökte han dörren mot en stolpe  alldrig skrattat så mycket som jag gjorde då..

Catalyst Find my damn Volvo!
11 november 2010 · 169 Inlägg

Lyckats få på tjuvlarmet i bilen 3 gånger utav misstag big_smile
I ett tätbefolkat område dessutom...

"Det är ingen Volvo eller Audi jag omkring med utan en BMW, det är skillnad på bil och BIL."
- BMW_330 på zatzy.com
joQue Game On!
11 november 2010 · 244 Inlägg

Va nog när ja råkade få igång larmet på min 200sx när vi va hos en polare och skulle hämta massa bärs o annat skit då vi skulle nolla 1orna på vår skola, där ja parkerat bilen(typ mitt på en gångväg) är det som en liten park med kanske 10 pensionärer som sitter o grillar tongue larmet går i gång o han står där med 3 plattor i famnen och div annat skit, o alla pensionärerna glor som fan big_smile

En pinsam grej som ja såg en kille göra va på en bilträff en sommar, alla åker in på en parkering som i karavan, alla parkerar, han kommer typ 5 min efter alla, precis när alla går ur bilen o kollar, han har nån sunkig fwd bil, kommer inte ihåg va de va, med japsdämpare på så den låter trött som fan o bara brölar. Så ska han styla lite när han åker in o drar i krykan, snurrar upp på trottoaren och får stopp när hela parkeringen står o kollar, han åkte därifrån sen tongue

Volvo V60 D5 AWD "R-Design" (2012)
SportPilot Ubåtsingenjör
12 november 2010 · 7 232 Inlägg

joQue skrev:
Va nog när ja råkade få igång larmet på min 200sx när vi va hos en polare och skulle hämta massa bärs o annat skit då vi skulle nolla 1orna på vår skola, där ja parkerat bilen(typ mitt på en gångväg) är det som en liten park med kanske 10 pensionärer som sitter o grillar tongue larmet går i gång o han står där med 3 plattor i famnen och div annat skit, o alla pensionärerna glor som fan big_smile

En pinsam grej som ja såg en kille göra va på en bilträff en sommar, alla åker in på en parkering som i karavan, alla parkerar, han kommer typ 5 min efter alla, precis när alla går ur bilen o kollar, han har nån sunkig fwd bil, kommer inte ihåg va de va, med japsdämpare på så den låter trött som fan o bara brölar. Så ska han styla lite när han åker in o drar i krykan, snurrar upp på trottoaren och får stopp när hela parkeringen står o kollar, han åkte därifrån sen tongue

Såg en annan kille göra en ganska pinsam grej idag ... skulle styla lite så han börja sladda med 740in , gick lite för fort + att han släppte gasen aldeles för sent så han snurra. Det va nästan mitt i stan i en korsning med fullt med bilar runt om. Stackare måste varit grymt pinsamt

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
gutfucker Norrlänning
12 november 2010 · 643 Inlägg

Ptja, jag äger ju en hilux, och vill gärna offroada lite med den, dock har jag ingen vinsch, så jag vågar inte riktigt, speciellt som jag är värdelös, teoretiskt så kan jag en del, men det glöms liksom bort när man väl ska försöka tongue

http://img560.imageshack.us/img560/7749/s630132e8.jpg
Behöver kanske inte säga mer, tur det var ute i skogen så man slapp synas, men tog ju ett tag att komma lös

EDIT: Ni som inte ser, bilen hänger alltså på dragkroken, vars "topp" är ca 5cm under mark.
>.<

Senast redigerat av gutfucker (12 november 2010)

_Persson_
12 november 2010 · 571 Inlägg

När jag hade min audi, som dog när den blev för varm och inte gick att starta efter ca 45min.. Var iväg till Lindesberg en varm sommardag och när ja skulle köra hem från coop parkeringen dog den mitt i vägen såklart... Så ja stod där och försökte få igång den ett tag.. Efter ett tag Kom det en kille å puttade mig åt sidan å där stod jag tills ja fick igång bilen igen.

Pinsamt.. ja

Senast redigerat av _Persson_ (12 november 2010)

jimmzzan
12 november 2010 · 1 168 Inlägg

hade atraktor, 945 ltt och de va i mars när snön försvann på riktigt, så hade jag precis satt på sommarsulorna så bestämde mig för att känna hur fästet var i en korse. så petar 1an och kastar i 2an riktigt fort och börjar diffa när jag precis kommer in i vägfilen så kastas upp på trottoaren med bakdelen och börjar spinna innehjul så jag har halva bilen uppe på trottoaren, och 100meter framför såg jag en tjej med barnvagn som blev livrädd såklart.
har fått höra det ett par gånger att det har hänt osv, men va engångsfall så sån skit måste hända alla smile

Senast redigerat av jimmzzan (12 november 2010)

myran Foto/Bilnörd
12 november 2010 · 1 541 Inlägg

åkt i diket mitt på ljusa dagen me en skyline och polisen råka rulla förbi fast jag egentligen bara behövde lite draghjälp tongue

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
beckstroem
12 november 2010 · 871 Inlägg

Körde av 1 extraljus, 2 dagar senare hade jag köpt ett nytt, och var helnöjd över detta. Dröjde inte mer än några timmar efter montering så hade jag kört av det och ett till. mitt framför en massa folk tongue

andino TMR|Team Moisty Racing
12 november 2010 · 454 Inlägg

backade ner i ett hål med ena bakhjulet på jobbet med forden, den stod och vickade på 2 hjul, fick dras upp med ett par stroppar och en grävmaskin big_smile

Senast redigerat av andino (12 november 2010)

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN
Volkswagen Caddy "Ior" (2011)
Toyota Supra MKIV "Moistness" (1997)
ZonaX Svetsare
13 november 2010 · 3 150 Inlägg

Hände en rätt pinsam sak när jag åkte med en polare för några månader sen. Vi körde bakvägen mot Rosenholm och hittar en lite mindre väg vi inte kört på innan.

Vi kör ut på den vägen och den blir smalare och smalare, börjar komma staket och grejer vid sidorna. Sen när vi kommit över en liten kulle ser man e22:an vid sidan av. Och vi undrar var fan vi är. Fortsätter ner och ser att vägen vi kör på leder till ett övergångsställe längre ner vid korsningen vid järnvägen.

Lagom pinsamt då alla bilar på e22:an såg en 740 komma på en cykelväg vid skogen påväg till ett övergångställe i en korsning, som sedan började backa tillbaka hela vägen  xDDD



Ritade sträckan med rött och vändpunkten med en gul prick.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/87989/1018129_0cvcjv.jpg

Senast redigerat av ZonaX (13 november 2010)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
killercow
13 november 2010 ·

hamnade för ett antal år sen av någon konstig anledning på en påfartsfil till en färja (berättar inte var).

pinsammaste var att färjan precis lagt till å skulle släppa av bilar. ville absolut inte åka färja till någon ö i havet. fick total panik ca 10cm hög betong slinga för att komma över till andra körfältet för att komma bort från färjan dessutom bilar i kö bakom mej. så jag sattsade på betongen. skrapade i under. och hål på avgasröret. lät fint. kom iväg precis när dom började åka av färjan. alla såg och HÖRDE med tanke på det fina hålet på avgasröret

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang