Pinsammaste du gjort med bilen?

TurboNewbi
20 januari 2010 · 170 Inlägg

jag lyckades ju då köra i diket på en halvt obebod väg tongue var lite halt och spårigt och rätt som det var hade jag lagt framvagnen på en snödriva tongue inga skador med mig eller bilen, men det var ett hus intill så jag gick och knackade på lite försynt. hursom haver ingen öppnade så jag gick och satte mig i bilen för att ring en kompis, 5-10 min. senar kommer det ut två killar.
dom säger: hej vi hörde knappt att det knackade, vi låg och sov!
jag inbillar mig saker.. (läggningar osv. tongue)
och dom förklarar att dom inte kunde hjälpa mig, men jag fick gärna komma in och värma mig.
jag svarar direk nej tack och sätter mig i bilen x) (-7 grader ute)
jag tyckte det var rätt pinsam, dels för dikes körningen och sedan dom två Herrarna...

blev uppdragen senare och kunde köra vidare. bara en skada skedd: relät till helljuset hade hamnat i glapp xD

Toyota Yaris "P1 pre-facelift" (2001)
FordRSC Los geht's, Schumacher
20 januari 2010 · 1 510 Inlägg

Mrsky skrev:
Inte något vansinnigt pinsamt, säkert fler som gjort det iaf.

hade precis köpte skylinen, skulle från stockholm och ner till göteborg. kör ett par mil och svänger in för att tanka så man kan flåsa på lite sen, självklart går man ut och sätter sig på fel sida 0_O!

löste det hela smidigt genom att titta igenom handskfacket ett par ggr och vändra och vrida på mig som om jag letade efter något, vilket jag gjorde också...RATTEN!

Varför köra en felrattad Skyline? Var det billigare att få tag på? smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Arcangelus <3 Japs
20 januari 2010 · 680 Inlägg

Mrsky skrev:
Inte något vansinnigt pinsamt, säkert fler som gjort det iaf.

hade precis köpte skylinen, skulle från stockholm och ner till göteborg. kör ett par mil och svänger in för att tanka så man kan flåsa på lite sen, självklart går man ut och sätter sig på fel sida 0_O!

löste det hela smidigt genom att titta igenom handskfacket ett par ggr och vändra och vrida på mig som om jag letade efter något, vilket jag gjorde också...RATTEN!

Haha kör själv högerstyrt så känner igen det där. HAHA.
Har dock aldrig hoppat in i sätet, men varit nära några gånger smile

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
wille_k
20 januari 2010 · 138 Inlägg

monterat neon?

Ford hot rod 3w "Little Green Frog" (1932)
tsdi Egenföretagare
20 januari 2010 · 2 496 Inlägg

Arcangelus skrev:

Mrsky skrev:
Inte något vansinnigt pinsamt, säkert fler som gjort det iaf.

hade precis köpte skylinen, skulle från stockholm och ner till göteborg. kör ett par mil och svänger in för att tanka så man kan flåsa på lite sen, självklart går man ut och sätter sig på fel sida 0_O!

löste det hela smidigt genom att titta igenom handskfacket ett par ggr och vändra och vrida på mig som om jag letade efter något, vilket jag gjorde också...RATTEN!

Haha kör själv högerstyrt så känner igen det där. HAHA.
Har dock aldrig hoppat in i sätet, men varit nära några gånger smile

Hahah gjorde samma för någon vecka sen i en högerstyrd bmw big_smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Jlmmy
20 januari 2010 ·

Kommer faktsigt ihåg en sak från i sommras då man nyss hade fått körkortet och var ute och körde med nissen! smile
Dum som man var så hade man inte direkt övat på att "drifta" osv utan då fick man för sig att tästa rondelen det första man gör klockan 16:00 på en eftermiddag då alla slutar jobbet m.m

Massa bilar osv, Kommer in lite fint på ställ i rondelen och sedan får jag typ panik och bilen släpper lite lätt i röva och jag snurrar nästan in i en taxi bil^^ tongue Riktigt pinsamt då man står helt still i rondelen där och hjärtat bultade^^

Sedan en kort tid efter det så hände det en annan olika i en rondell igen haha, konstigt nog..
Men denna gången var det värre då jag fick sladd och flög ut på en åker och spräckte hela fmic i fronten, samt lite repor osv... Lite less var man efter detta haha tongue

Efter det så körde jag faktsigt lite lugnare, Och härdanefter får det bli att öva på parkeringar wink

mvh

Senast redigerat av Jlmmy (20 januari 2010)

Opelmadness German cars, quality and beyond
20 januari 2010 · 8 197 Inlägg

camaro67 skrev:

Mrsky skrev:
Inte något vansinnigt pinsamt, säkert fler som gjort det iaf.

hade precis köpte skylinen, skulle från stockholm och ner till göteborg. kör ett par mil och svänger in för att tanka så man kan flåsa på lite sen, självklart går man ut och sätter sig på fel sida 0_O!

löste det hela smidigt genom att titta igenom handskfacket ett par ggr och vändra och vrida på mig som om jag letade efter något, vilket jag gjorde också...RATTEN!

du är inte ensam om att ha gjort de tongue

Inte alls. Gjorde samma sak när jag fick en "lånebil" när jag lämnade in min 242 på verkstad för nån garantigrej för länge sen.
Kommer ut till den beiga 244 jag fick låna och sätter mig på vänster sida. Vafan... ? Då var det en gammal F.D postbil! Saaatan, aja.. Sätter mig på rätt sida och konstaterar att tack och lov var det en automat.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
volvo_nr1
20 januari 2010 · 64 Inlägg

Mrsky skrev:
Inte något vansinnigt pinsamt, säkert fler som gjort det iaf.

hade precis köpte skylinen, skulle från stockholm och ner till göteborg. kör ett par mil och svänger in för att tanka så man kan flåsa på lite sen, självklart går man ut och sätter sig på fel sida 0_O!

löste det hela smidigt genom att titta igenom handskfacket ett par ggr och vändra och vrida på mig som om jag letade efter något, vilket jag gjorde också...RATTEN!

Åh jisses säger jag bara tongue Det var pinsamt roligt big_smile Fick dagens värsta skrattanfall tongue
Hoppas de inte var nån med i bilen då tongue Då måste ni ha skrattat odrentligt till detta ;P

Aerocombi Xenoholic
20 januari 2010 · 2 559 Inlägg

Skapligt pinsamt när jag skulle värma däck med 9-3an innan strippenkörning på Rush Racings träff på Anderstorp, o det enda som blev varmt var kopplingen big_smile
Som tur var så spöade jag "hemmaföraren" i den svart-gröna Civicen fast kopplingen slirade hela vägen ut wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
tomtemat
6 februari 2010 · 218 Inlägg

Det var nog när ja låna farsans 940 o skulle ut o sladda, drog några varv i en stor rondell me fullt ställ. Mkt nöjd me mig själv skulle ja sladda ut snyggt i nästa avfart men fick ett kast o kysste trottoarkanten rejält me höger framhjul. slutade me skev fälg o rejält pyspunka... (hade folk i bilen, som tyckte ja va skitcool tills de hände. Plus 3 andra bilar som såg de.)

Lämna gärna omdöme och kommentar!
http://www.garaget.org/?car=358544
DusanMandick Random Hero
6 februari 2010 · 4 047 Inlägg

min kompis hade en corolla HB som slit o släng bil en gång i tiden med kapade fjädrar så den kändes riktigt sportig i svängarna, så en gång när ja körde hem från en fest i den så sa ja " fan du den här slicka vägen gött" o börja svänga fram o tillbaka på vägen för o se hur hård den va. Ta de lugnt nu sa kompisen, "ähh de e lugnt ja har kontroll, du är bara full" säger ja, sen klonkar de till o bilen snurrar 540 grader på vägen o dör, då hade fjäderbenstornet lossat och jordkabeln likaså tongue

där fick ja äta upp mina ord

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
2-8Injection
6 februari 2010 · 120 Inlägg

I somras när jag ensam hade bråttom i min bmw 740 -99 skulle jag köra om 3-4 bilar + två lastbilar på en landsväg (tokgalen omkörning) med full pelle, fan vilken gud till bil tänkte jag ända tills jag märkte kraftig rökutveckling a'la ÅNGLOK efter min bil!!! Då hade kylarslangen gått..

Pinade om sista lastbilen och någon sekund efter det sköt motortempen i höjden och jag blev tvungen att stanna - och blev såklart omkörd av hela karavanen.. så jävla pinsamt när man tror man äger hela världen i sin FETA bil för att sedan totalFAILA haha ;D

Fick hjälp av en snäll "bonde" efter vägen som hjälpte mig lappa ihop kylarslangen och fyllde nytt vatten - folk på landsbygden är alltid så trevliga och hjälpsamma, som tur var:)

Blev inga fler kickdown på den resan..

Opelmadness German cars, quality and beyond
6 februari 2010 · 8 197 Inlägg

Körde polarens '68 Dodge Dart och vi skulle kolla på dragracing. Vi skulle få parkera i depån på flygrakan för att få visa upp bilen lite. Den hade trots allt en 440  på ca 360-400 hk under huven...

Kom halvvägs ut på flygrakan när det började ånga som satan under huven och sen mer och mer under bilen! Då gick det nån koppling på en värmeslang under huven. En jättepöl under och runt bilen..
Fick puttra fram och låta Darten få stå tills vi skulle hem.. Trååkigt... Mycket folk också... Pinsamt värre med en såpass vass bil.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
_Tony_ ???
6 februari 2010 · 661 Inlägg

Hade skitbrottom en gång för många år sen och parkerade bilen i en vändzon mitt på dagen.. hoppar ur bilen och ser den börjar rulla rakt in i en bamsestor sten,....- hade glömt både handbroms och växel haha... som tur va blev bara dimljuset lite skadat haha... har aldrig brottom när ja ska parkera längre tongue
Mitt på dagen = mkt folk som såg wink

Senast redigerat av _Tony_ (6 februari 2010)

cheffer
6 februari 2010 · 1 422 Inlägg

2-8Injection skrev:
I somras när jag ensam hade bråttom i min bmw 740 -99 skulle jag köra om 3-4 bilar + två lastbilar på en landsväg (tokgalen omkörning) med full pelle, fan vilken gud till bil tänkte jag ända tills jag märkte kraftig rökutveckling a'la ÅNGLOK efter min bil!!! Då hade kylarslangen gått..

Pinade om sista lastbilen och någon sekund efter det sköt motortempen i höjden och jag blev tvungen att stanna - och blev såklart omkörd av hela karavanen.. så jävla pinsamt när man tror man äger hela världen i sin FETA bil för att sedan totalFAILA haha ;D

Fick hjälp av en snäll "bonde" efter vägen som hjälpte mig lappa ihop kylarslangen och fyllde nytt vatten - folk på landsbygden är alltid så trevliga och hjälpsamma, som tur var:)

Blev inga fler kickdown på den resan..

Hahaha, riktigt tärt läge du. Inte lite skämmigt att stå längs vägkanten med rykande bil efter en kaxig omkörning. Även om det är rätt åt personen i fråga ibland wink

Va med om en värstingkörning -> olycka sak för ett tag sedan. Dock såg jag bara bilen, va inte ute och körde eller åkte utan va och fiskade med min gode farfar på sjön och ser en riktigt fet porsche 911, om jag inte missminner mig en gt2. Aja svart och fin va den iaf. Gasar på som saatan upp för backen där i viforsen som säkert ingen här vet vart det är smile och en bit till hör man gasandet. Sedan helt plötsligt försvinner ljudet bara och dagen efter läser man i tidningen att en svart porsche har kört rakt ut i skogen och in i ett eller flera träd. Han överlevde och fick inga allvarliga skador om jag minns rätt så han hade verkligen turen med sig för bilen såg ut som ett vrak.

Man kan ju bara undra vad han tänkte efter att det small.

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
_Tony_ ???
6 februari 2010 · 661 Inlägg

en sannan sak. inte så pinsam men jobbig..
skulle rycka bort toning på framrutan på min gamla e36:a
Fick hjälp av en kollega så vi tog en varsin dörr..
både blev klara ungefär samtidigt och stänger dörrarna.
Märkte då att vi båda kommit år "låsknappen" och nycklarna satt såklart i tändningen och bilen låst... KUL.. värsta va att de va min enda nyckel till bilen sad
Men som tur är har ju itne e36:an några dörrbågar så tog en låång svetstråd ocg gjorde en krok på och böjde ut rutan så ja fick tag i nyckeln och lyckades dra ut den genom rutan tongue

Inte svårt att göra inbrott i en E36:a inte hahaha

Galad8
6 februari 2010 · 1 997 Inlägg

Helt underbar tråd! tongue

OphanWitehall
6 februari 2010 · 1 335 Inlägg

Pinsammaste jag gjort är att missa en växel på street race... Ganska lindrigt om man läser igenom denna tråd! tongue

Snke Herr Klåfinger
6 februari 2010 · 214 Inlägg

Hade en 740 för några år sedan... stannde vid ett stoppljus och väntade på grönt, då kom en snubbe upp bredvid i en gammal saab tongue gasade på en massa för att visa att han ville rejsa lite big_smile a visst tänkte jag... det blev grönt ljus.. bluppbluppblupp å motorstopp.. skämdes en maaaaaaaaassa ! sad

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."
Shindai IT-H.ra
6 februari 2010 · 131 Inlägg

Gjorde en 180graders rotering av min förra 350Z i en rondell när det var lite blött, efter jag ägt den i 2dagar. Körde där ifrån med ganska så röd i ansiktet (inga skador).. Sedan så har jag satt samma bil i ett brofäste precis innan allt folk från Meca Raceway körde förbi... skrotade bilen.

Redline '04 - Nismo - AAM - Strup - Kinetix - Eibach - Unichip
Genuine Speedfreak
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang