ligger inte världs rekordet på typ 8 promille eller nått sånt? hur som helst ska han ju absolut inte få komma så mycke som en kilometer nära en bil tycker ja iaf..
Tänk så här då. Varje dag så möter vi X antal rattfulla på vägarna. De e nästan mer skrämmande tycker jag, det är ju ofta man ser framför allt lastbilar som vinglar som tokar över vägen.
Tänk så här då. Varje dag så möter vi X antal rattfulla på vägarna. De e nästan mer skrämmande tycker jag, det är ju ofta man ser framför allt lastbilar som vinglar som tokar över vägen.
Har för mig att det är i runda tal 15 000 som kör onyktra varje dag (och fler under helgerna?)
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
svenska chaförrer brukar hålla sej nyktra... åtminstinde alla sim ja vet å farsan har eget åkeri så alla ä inte fulla
killen/gubben måste ju ha varit grov alkoholist eller nåt om han inte skulle varit det hade han ju varit död. 7.72 är ju sjukt mycket!! tro hur många promille man skulle klara av innan man somnade själv långt ifrån 7.72 är det hoppas jag
svenska chaförrer brukar hålla sej nyktra... åtminstinde alla sim ja vet å farsan har eget åkeri så alla ä inte fulla
Av alla chaufför som åker fast för fylla är ca var 5 svensk, resten utländska! De flesta tas vid tullarna och inte på vägar!
Sen att lastbilar vinglar, jävligt konstigt då med deras yta som kan ta upp vind!!! Stundtals bör ju folk tänka sig för före man pratar, kör själv lastbil och räcker man är ouppmärksam i 2sek så kan lastbilen flyttat sig 1m...
Och till "Phaetoon": Jag håller med dig, Alla nya lastbilar bör förses med alkolås! Men detta ska även gälla bussar samt viktigast av allt, PERSONBILARNA!
De är personbilarna som är problemet när det gäller rattfylla!
Vanligt folk brukar tappa medvetandet runt 3 Promille och så sägs det att man ska vara död vid 5 promille-.!! så 7 promille e inte fy skam.. nästan lurat döden..
Läste om en tant i USA som hadde 15 promille när hon kom till sjukhuset.. Dock överlevde hon inte..
Vad gäller folk som kör onyktra är nack skott det enda raka------ MVH/ adde
Sen att lastbilar vinglar, jävligt konstigt då med deras yta som kan ta upp vind!!! Stundtals bör ju folk tänka sig för före man pratar, kör själv lastbil och räcker man är ouppmärksam i 2sek så kan lastbilen flyttat sig 1m...
Mvh
De fattar väl alla att en lastbil tar upp mer vind än en personbil, men hur många tror du att det är som e kalas då? De lär va ett gäng! Inte alla men tillräckligt många. Så hetsa inte upp dig i onödan nu...