Vw Lupo 1.8t - Lite mera mos

vr6rotrex
8 mars 2010 · 248 Inlägg

soppa systemet är äntligen klart
,vår känslorna börjar komma så får väl börja meka på allvar snart

polering 0706-903247
Volkswagen Lupo 1.8t quattro "4wd 520Hk 590Nm" (2000)
robininfOCUS Med lem
8 mars 2010 · 768 Inlägg

Hehe ja solen har lyst oroväckande mycket nu, kan det tänkas att våren är på g? smile Kul att det händer lite i garagen! /Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
torpis Forummoderator
9 mars 2010 · 10 572 Inlägg
-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
vr6rotrex
9 mars 2010 · 248 Inlägg

torpis skrev:
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=rubriksanvisningar

fixa så slipper vi låsa

å vad menar du med det? finns ju inga klara anvisningar i projekt forumet vad jag kan se?
förklara gärna

polering 0706-903247
Volkswagen Lupo 1.8t quattro "4wd 520Hk 590Nm" (2000)
Hallblad Svetsare
9 mars 2010 · 388 Inlägg

torpis skrev:
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=rubriksanvisningar

fixa så slipper vi låsa

Nån som är aviss roll
Sant som vr6rotrex säger, det finns inget bra anvisningar, om nu inte Lupo 1.8t räcker...

för det är ju ett Lupo 1.8t projekt smile

vr6rotrex du har gjort ett riktigt fint jobb med Lupon kommer bli kul o höra vad du får upp den på papprena.smile

Camitz
9 mars 2010 · 646 Inlägg

torpis skrev:
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=rubriksanvisningar

fixa så slipper vi låsa

Haha va?

Nu får du väl ta å ge dig va? Så jävla många trådar det finns på det här forumet som bara e skit? Ta din egna t.ex. Handlar ju inte bara om din bil där heller precis om det e det du hackar på eller e det ruriken, eller kanske rent av att du lite sotis? En förklaring kanske hade vart på sin plats?

torpis Forummoderator
10 mars 2010 · 10 572 Inlägg

Camitz skrev:
Nu får du väl ta å ge dig va? Så jävla många trådar det finns på det här forumet som bara e skit? Ta din egna t.ex. Handlar ju inte bara om din bil där heller precis om det e det du hackar på eller e det ruriken, eller kanske rent av att du lite sotis? En förklaring kanske hade vart på sin plats?

Skärpning!

Det står tydligt i reglerna vad som gäller, jag ger TS en chans att fixa till detta.  Hittar du trådar som är fel rapportera dessa så kommer någon moderator titta på dem.

saxat från http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

•Informativt och beskrivande!
Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons.
◦Exempel: "Hur fungerar en wankelmotor?"
◦Exempel: "Wankel?"
•Ej kort och generellt
Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" inte godkända.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
vr6rotrex
10 mars 2010 · 248 Inlägg

vad har jag gjort fel??

polering 0706-903247
Volkswagen Lupo 1.8t quattro "4wd 520Hk 590Nm" (2000)
båge montör och hobby mekaniker
10 mars 2010 · 2 672 Inlägg

förstår inte heller vad som är fel! läser rubriken och vet precis vilket projekt det är... men prova skriv typ
"vr6rotex: Lupo 1,8T *update datum*" kanske? tongue

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
vr6rotrex
10 mars 2010 · 248 Inlägg

äh! rubriken talar för sig själv ,duger det inte så lås tråden om det känns bättre
,den som tittat in i tråden vet mycket väl vad den handlar om

polering 0706-903247
Volkswagen Lupo 1.8t quattro "4wd 520Hk 590Nm" (2000)
jimbon
10 mars 2010 · 711 Inlägg

vr6rotrex skrev:
äh! rubriken talar för sig själv ,duger det inte så lås tråden om det känns bättre
,den som tittat in i tråden vet mycket väl vad den handlar om

Ja,inte missförstog jag rubriken första gången jag kikade in.Förstog att det handlade om
en lupo som ska stressas upp smile

Torlejf Bilvårdstönt.
10 mars 2010 · 1 109 Inlägg

Har inte moderatorerna bättre saker för sig på detta forum?

Den som inte förstår vad "Lupo 1.8t" handlar om ska inte hänga på ett bilforum.

Mvh. David.

Senast redigerat av Torlejf (10 mars 2010)

Bygger rolig bil. :)
THEBADGUY Gorgilus addictus
10 mars 2010 · 4 736 Inlägg

350-400 hk i en Lupo kommer bara bli sjukt.
Lär ju röra på sig hyfsat!

Detta ska följas!


Lycka till med allt!/Mvh Nicklas

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Camitz
10 mars 2010 · 646 Inlägg

torpis skrev:

Camitz skrev:
Nu får du väl ta å ge dig va? Så jävla många trådar det finns på det här forumet som bara e skit? Ta din egna t.ex. Handlar ju inte bara om din bil där heller precis om det e det du hackar på eller e det ruriken, eller kanske rent av att du lite sotis? En förklaring kanske hade vart på sin plats?

Skärpning!

Det står tydligt i reglerna vad som gäller, jag ger TS en chans att fixa till detta.  Hittar du trådar som är fel rapportera dessa så kommer någon moderator titta på dem.

saxat från http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

•Informativt och beskrivande!
Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons.
◦Exempel: "Hur fungerar en wankelmotor?"
◦Exempel: "Wankel?"
•Ej kort och generellt
Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" inte godkända.

Hmm
Jag kanske e ute å cyklar men som någon skrev innan att vet man inte vad en Lupo 1.8T är så har du inte här å göra. Vafan gör det för skillnad att skriva vw framför. Hur kan det vara mer informativt? Är man intresserad av ett sådant här bygge så vet man väl vad man skall titta efter. Han är ju seriös med sitt projekt och har skrivit en mer än väl fungerande rubrik.

Nej garaget e en mötesplats för moralpredikare numera. Känner du för det så stäng av mig , den här sidan har ju spårat ut totalt ämdå, finns ju mer än ett forum å läsa på.

Peace out

Niotusen
10 mars 2010 · 272 Inlägg

Haha, nån moderator som är lite het om öronen kanske wink Stå på dig, för som ovannämda talare sagt, kan man inte förstå "Lupo 1,8t" så är man tappad bakom en vagn...

Jag tittade faktiskt in här bara just pga av rubriken, skönt när det inte står "DirtyZ ZUNSHINERZ Zuper Mega Car 2009 Elmia 740 Volvo Blir galen med bÄZTA trim" (ett påhittat namn och jag har inget mot 740's, har någon döpt sin bil DirtyZ ZUNSHINERZ så ber jag om ursäkt, men då är det endast ett sammanträffande)

Härligt koncept har du, och det ska bli ett sant nöje att följa denna tråd!

Sierra-döbel
Peugeot 205 GTi "1.9" (1991)
Nissan Terrano "2.7 TD" (1991)
Peugeot 205 GTi "mi16" (1989)
Hallblad Svetsare
10 mars 2010 · 388 Inlägg

Camitz skrev:

torpis skrev:

Camitz skrev:
Nu får du väl ta å ge dig va? Så jävla många trådar det finns på det här forumet som bara e skit? Ta din egna t.ex. Handlar ju inte bara om din bil där heller precis om det e det du hackar på eller e det ruriken, eller kanske rent av att du lite sotis? En förklaring kanske hade vart på sin plats?

Skärpning!

Det står tydligt i reglerna vad som gäller, jag ger TS en chans att fixa till detta.  Hittar du trådar som är fel rapportera dessa så kommer någon moderator titta på dem.

saxat från http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

•Informativt och beskrivande!
Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons.
◦Exempel: "Hur fungerar en wankelmotor?"
◦Exempel: "Wankel?"
•Ej kort och generellt
Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" inte godkända.

Hmm
Jag kanske e ute å cyklar men som någon skrev innan att vet man inte vad en Lupo 1.8T är så har du inte här å göra. Vafan gör det för skillnad att skriva vw framför. Hur kan det vara mer informativt? Är man intresserad av ett sådant här bygge så vet man väl vad man skall titta efter. Han är ju seriös med sitt projekt och har skrivit en mer än väl fungerande rubrik.

Nej garaget e en mötesplats för moralpredikare numera. Känner du för det så stäng av mig , den här sidan har ju spårat ut totalt ämdå, finns ju mer än ett forum å läsa på.

Peace out

Word. Men han kanske vill att det ska vara några häftiga symboler som gör rubriken mer lik hans, då kanske han bli nöjd! roll

Lupo 1.8t räcker gott o väll! vr6rotrex du gör ett skit bra jobb som sakt och ursäkta för offtopic.

Knugcab
10 mars 2010 · 5 111 Inlägg

Fränt bygge...
Och inte heller jag ser vad som är felet med rubriken?
Det är en VW Lupo och den ska få 1,8t... Vad mer kan man säga?
Less is more...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
vr6rotrex
10 mars 2010 · 248 Inlägg

tack! han har fått sin vilja igenom och står nu mera vw också smile aja never mind!

nu blickar jag frammåt och hoppas hinna med så den står klar innan bugrun

polering 0706-903247
Volkswagen Lupo 1.8t quattro "4wd 520Hk 590Nm" (2000)
torpis Forummoderator
10 mars 2010 · 10 572 Inlägg

vr6rotrex skrev:
tack! han har fått sin vilja igenom och står nu mera vw också smile

Du har själv accepterat reglerna när du registrerade dig på forumet och jag har minst en gång förklarat för dig att det inte är min vilja utan ett mycket tydligt regelverk som jag länkat till flera gånger åt dig.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Torlejf Bilvårdstönt.
10 mars 2010 · 1 109 Inlägg

torpis skrev:

vr6rotrex skrev:
tack! han har fått sin vilja igenom och står nu mera vw också smile

Du har själv accepterat reglerna när du registrerade dig på forumet och jag har minst en gång förklarat för dig att det inte är min vilja utan ett mycket tydligt regelverk som jag länkat till flera gånger åt dig.

Är du nöjd med "VW" framför?

För isf har du att göra resten av kvällen då bland annat dom mest lästa trådarna i projekt-delen saknar bilmärket i rubriken.
Grattis! Merjobb är väl härligt?

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang