5444
Sök

Saab 9-5 Project

275 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Hösten kom över en dag känns de som, gula blad och börja skrapa rutorna på morgonen. Snart är vintern här och då blir de mörkt igen.
Beställde nyss xenon till helljuset, det föll på ett 35 w xenon kit 5000K. Jag vet att ni kanske tycker att 35w var lite klent att sätta i helljuset men de var så pass bra pris och det kommer ändå att lysa mkt bättre jämfört med original halogenet smile
Så nu framöver kommer de va xenon i både hel och halv (som jag haft tidigare).
Besiktning nu på fredag, hoppas att allt går bra, är lite tveksam på handbromsen och beläggen bak men det visar sig wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64159/998145_husu15.jpg

4 299 Inlägg
22 september 2010
Kommer nog bli kanon med xenon i helljuset!
Ska nog slänga i det i min med här snart, ska bara besikta först roll

275 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Kommer nog bli kanon med xenon i helljuset!
Ska nog slänga i det i min med här snart, ska bara besikta först roll

Det hoppas jag med att det blir smile Haha, ja de var ju det där med besiktningen också...

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
22 september 2010
Nemen Jonas, vad du är efter! Xenon i helljuset var ju förra årets grej! wink Nejdå skämt åsido, mycket trevligt med xenon i helljuset! Synd bara att du inte tog 50W eller mer, då lyser det vill jag lova! Men även 35W är ju en skaplig ökning jämfört med original halogen. Hur går det med steget till 6x9orna förresten?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Xenoholic
2 559 Inlägg
22 september 2010
Du får ju inte glömma xenon till dimljusen o backljusen med wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

275 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Nemen Jonas, vad du är efter! Xenon i helljuset var ju förra årets grej! wink Nejdå skämt åsido, mycket trevligt med xenon i helljuset! Synd bara att du inte tog 50W eller mer, då lyser det vill jag lova! Men även 35W är ju en skaplig ökning jämfört med original halogen. Hur går det med steget till 6x9orna förresten?

Haha, äsch! lol Ja men nu var de billigaste erbjudandet bara på 35Wattarna så då föll det på dem wink
Du ja har lagt de på is ett tag, men ska ta tag i de framöver. Börjar bli tröttsamt att bara höra framsystemet tongue

275 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Aerocombi skrev:
Du får ju inte glömma xenon till dimljusen o backljusen med wink

Jag satt och funderade på att köpa det till dimljusen också men de var inte så den här gången även fast de vart så billigt hmm tongue

275 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
Besiktningen avklarad med blankt papper smile
Han som besiktade var riktigt trevlig, frågade och snackade mycket om det jag har gjort med bilen hittils och fick tips.
Känns riktigt skönt att ha de avklarat så man slipper bekymra sig över nått mer än det jag själv vet om
Idag kom Xenonkitet till helljuset så de ploppar jag nog fast i helgen smile

275 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Xenonet är monterat och de lyser fin fint smile Men jag är en ljusfreak, vare sig det gäller xenon på en bil till varsellampor på lastmaskiner till olika discoljus på klubbar. Den mörka årstiden kommer nu och de vore kul att montera på nått udda som syns tongue
Ska ut och ta lite nya bilder på bilen snart och fota lyset lite. Lär slänga på vinterhjulen snart också, hoppas hoppas hoppas de går in i hjulhusen utan att jag behöver ställa om coilsen =/ tongue

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
28 oktober 2010
Fraider skrev:
Xenonet är monterat och de lyser fin fint smile Men jag är en ljusfreak, vare sig det gäller xenon på en bil till varsellampor på lastmaskiner till olika discoljus på klubbar. Den mörka årstiden kommer nu och de vore kul att montera på nått udda som syns tongue
Ska ut och ta lite nya bilder på bilen snart och fota lyset lite. Lär slänga på vinterhjulen snart också, hoppas hoppas hoppas de går in i hjulhusen utan att jag behöver ställa om coilsen =/ tongue

finns en golf här på garaget där ägaren har lite samma filosofi angående dedär med lampor tongue kanske något att ta efter? sitter ett 20tal extraljus på alla möjliga ställen på den bilen tongue

bilder hade vart fint! har gått i tankarna om xenon jag också smile

MVH

275 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
FreddeLi skrev:
Fraider skrev:

finns en golf här på garaget där ägaren har lite samma filosofi angående dedär med lampor tongue kanske något att ta efter? sitter ett 20tal extraljus på alla möjliga ställen på den bilen tongue

MVH

Jag har haft någon slags discoljus/strobe bak i hatthyllan förut på en bil för att få lite av den där partykänslan =P ska kolla om de finns kvar sånna ^^

1 903 Inlägg
28 oktober 2010
Fraider skrev:
FreddeLi skrev:
Fraider skrev:

MVH

Jag har haft någon slags discoljus/strobe bak i hatthyllan förut på en bil för att få lite av den där partykänslan =P ska kolla om de finns kvar sånna ^^

hehe, ja de är roligt som fan med massa lampor big_smile dock får man ju hålla sig till ett tema, inte lika fint om de ser ut som en rullande julgran tongue

Xenoholic
2 559 Inlägg
29 oktober 2010
FreddeLi skrev:
Fraider skrev:

MVH

Sluta fundera, o börja handla:)
Ska montera xenon på mina backljus till helgen tongue
Sen sitter det xenon överallt big_smile
Summa summarium 9*xenon= 375 xenonwatt cool

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 903 Inlägg
29 oktober 2010
Aerocombi skrev:
FreddeLi skrev:
Fraider skrev:

MVH

Sluta fundera, o börja handla:)
Ska montera xenon på mina backljus till helgen tongue
Sen sitter det xenon överallt big_smile
Summa summarium 9*xenon= 375 xenonwatt cool

haha, och precis som vanligt så räcker pengarna inte ens till hälften av allt man vill göra wink
pluggar fortfarande och jobbar knappt 10tim i månaden så tyvärr får man prioritera ganska ordentligt vad som ska göras med bilen hmm

MVH

275 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
Hahaha 375 xenonwatt tongue den var bra! Din bil är alltså strålande wink
Känner igen det där, jag pluggar just nu och jobbar lite då och då när jag hinner så tongue

1 903 Inlägg
29 oktober 2010
Fraider skrev:
Hahaha 375 xenonwatt tongue den var bra! Din bil är alltså strålande wink
Känner igen det där, jag pluggar just nu och jobbar lite då och då när jag hinner så tongue

ja de suger verkligen, och endå så planerar man att läsa 3år till efter att man tar studenten nästa år tongue men får se de från ljusa sidan. Att man troligtvis kommer göra grova pengar i framtiden när man väl har läst klart big_smile

275 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Sorgligt men sant! Idag fick vinterhjulen hoppa på, och jag trodde aldrig att de skulle få plats i hjulhuset efter sänkningen i våras men det gjorde dom visst smile
Tyvärr vart de inte samma känsla i körningen med så mycket "däck", men men tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64159/1016441_kesaz8.jpg

Norrlänning
643 Inlägg
8 november 2010
Håller med dem som för 5 sidor sen sa att tejpen såg ut som krom (silverfärg tycker jag iofs). Men såg bra ut:D

Gillar bilen din i alla fall, önskar att min var svart också, men får väl vara glad ändå.

Schysst bil helt enkelt!
Senast redigerat av gutfucker (8 november 2010)

275 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
gutfucker skrev:
Håller med dem som för 5 sidor sen sa att tejpen såg ut som krom (silverfärg tycker jag iofs). Men såg bra ut:D

Gillar bilen din i alla fall, önskar att min var svart också, men får väl vara glad ändå.

Schysst bil helt enkelt!

Tackar!
Är väl inge fel på en röd? smile

Norrlänning
643 Inlägg
8 november 2010
Inte lika nice som svart. Sen tyckte jag att din bil hade kromlister runt rutorna, men såg tydligen helt fel, därför min kommentar redigerades big_smile

Du får hitta på nåt fräsigt så jag kan stjäla dina ideer wink

Sök