Thunderbird88 skrev: Måste bara fråga, pallar motorn överladdning? För annars kan det braka till rejält bara så du vet
Först och främst är de inte min bil eller mitt projekt De är en kille jag känner. Jag ska hjälpa till honom så gott jag kan! Vi vill för övrigt lära oss att mecka på allvar. Byta avgasrör, topp, toppackning och sånna ytliga grejer kan vi redan. Och vi vet hur en 4 takts motor fungerar
Om de pallar? äsch vettifan Rasar motorn så skrotar han den o köper ny bil.
Allmänt ett litet hemma mecks projekt för att ta ett steg närmare drömmen om att äga en (minst) 12 sekunders bil Min polare vill för övrigt bara lära oss lite mer o mer.. De är trotts allt oftast så man lär sig mecka bil.
Check lista (vad vi har/ska skaffa o.s.v): *Turbo, slangar och dylikt som ni ser på kittet.. Intercooler saknas (borta). Annars har vi exakt de kittet jag länkade. *Verktyg har vi. Vi skall endast köpa till lite små verktyg vi inte äger ännu. *Vi ska köpa kompressor, spruta och billack.. Slipa ner allting och göra hela lacken punkt till punkt med rekommenderade sand papper och grund lack. *Vettig verkstad som är ventilerad och nyrenoverad. *En hel del kunskap om bilar. Men vi ska lära oss mer! *En kompis som har trimmat en del Volvo's med allt från ynkliga chip trim till grova turbo kit på 600hk som ska hjälpa till så gott han kan.
Vi har ju faktiskt en del vetenskap om bilar. Så totala nybörjare är vi inte Om man inte försöker så lär man sig aldrig!
Ta detta inte oseriöst. Vi vet vad vi ger oss in på.. Och de är knappast någon dyr bil vi meckar med (16 000kr)
What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!
Thunderbird88 skrev: Måste bara fråga, pallar motorn överladdning? För annars kan det braka till rejält bara så du vet
Först och främst är de inte min bil eller mitt projekt De är en kille jag känner. Jag ska hjälpa till honom så gott jag kan! Vi vill för övrigt lära oss att mecka på allvar. Byta avgasrör, topp, toppackning och sånna ytliga grejer kan vi redan. Och vi vet hur en 4 takts motor fungerar
Om de pallar? äsch vettifan Rasar motorn så skrotar han den o köper ny bil.
Allmänt ett litet hemma mecks projekt för att ta ett steg närmare drömmen om att äga en (minst) 12 sekunders bil Min polare vill för övrigt bara lära oss lite mer o mer.. De är trotts allt oftast så man lär sig mecka bil.
Check lista (vad vi har/ska skaffa o.s.v): *Turbo, slangar och dylikt som ni ser på kittet.. Intercooler saknas (borta). Annars har vi exakt de kittet jag länkade. *Verktyg har vi. Vi skall endast köpa till lite små verktyg vi inte äger ännu. *Vi ska köpa kompressor, spruta och billack.. Slipa ner allting och göra hela lacken punkt till punkt med rekommenderade sand papper och grund lack. *Vettig verkstad som är ventilerad och nyrenoverad.
*En hel del kunskap om bilar. Men vi ska lära oss mer! *En kompis som har trimmat en del Volvo's med allt från ynkliga chip trim till grova turbo kit på 600hk som ska hjälpa till så gott han kan.
Vi har ju faktiskt en del vetenskap om bilar. Så totala nybörjare är vi inte Om man inte försöker så lär man sig aldrig!
Ta detta inte oseriöst. Vi vet vad vi ger oss in på.. Och de är knappast någon dyr bil vi meckar med (16 000kr)
om din kompis har byggt turbokit med 600 häst borde han veta hur ni ska gå till väga... hela tråden verkar lite dum bara...
Thunderbird88 skrev: Måste bara fråga, pallar motorn överladdning? För annars kan det braka till rejält bara så du vet
Först och främst är de inte min bil eller mitt projekt De är en kille jag känner. Jag ska hjälpa till honom så gott jag kan! Vi vill för övrigt lära oss att mecka på allvar. Byta avgasrör, topp, toppackning och sånna ytliga grejer kan vi redan. Och vi vet hur en 4 takts motor fungerar
Om de pallar? äsch vettifan Rasar motorn så skrotar han den o köper ny bil.
Allmänt ett litet hemma mecks projekt för att ta ett steg närmare drömmen om att äga en (minst) 12 sekunders bil Min polare vill för övrigt bara lära oss lite mer o mer.. De är trotts allt oftast så man lär sig mecka bil.
Check lista (vad vi har/ska skaffa o.s.v): *Turbo, slangar och dylikt som ni ser på kittet.. Intercooler saknas (borta). Annars har vi exakt de kittet jag länkade. *Verktyg har vi. Vi skall endast köpa till lite små verktyg vi inte äger ännu. *Vi ska köpa kompressor, spruta och billack.. Slipa ner allting och göra hela lacken punkt till punkt med rekommenderade sand papper och grund lack. *Vettig verkstad som är ventilerad och nyrenoverad.
*En hel del kunskap om bilar. Men vi ska lära oss mer! *En kompis som har trimmat en del Volvo's med allt från ynkliga chip trim till grova turbo kit på 600hk som ska hjälpa till så gott han kan.
Vi har ju faktiskt en del vetenskap om bilar. Så totala nybörjare är vi inte Om man inte försöker så lär man sig aldrig!
Ta detta inte oseriöst. Vi vet vad vi ger oss in på.. Och de är knappast någon dyr bil vi meckar med (16 000kr)
om din kompis har byggt turbokit med 600 häst borde han veta hur ni ska gå till väga... hela tråden verkar lite dum bara...
Så tråkigt att alla på garaget är inställda så som du är. Asså vi.. d.v.s jag och han vill göra de mesta av jobbet själva. Vi kan göra de med trim kungen. Men då är de inte vi.. förstår du? Vi vill lära oss o göra de mesta av jobbet själva.. böcker hit o böcker dit... smart.. jovisst.. Men tråden är till att ja vill höra var ja hittar informationen
Räcker de argumentet?
What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!
Förstår int riktigt vad din fråga är i denna tråd men de e väl bara o prov montera o se om de passar...Sen måst ju som någon tidigare nämnde så måst ni ju fixa olja till o från turbon....Komp sänk kanske är en bra ide om de ska hålla en liten stund iallfall....
Sen så måst ju soppan ökas så större spridare eller en btr behövs återigen för att de ska hålla lite längre än ett varv runt korvkiosken....
Nja orig. spridarna brukar ju klara en lättare turbokonvertering.. dom kan man ju ta i efterhand annars. Om ni inte vill byta ut så mkt prylar (stakar, kolvar m.m) i motorn utan bara bulta på och köra tills det rasar. Så skulle jag ialf skaffa en sotningssats dvs de flesta packningarna (grenrör, insug m.m) nya tänddelar och oljor. På med kittet, köra, finjustera å ställa in.