2743
Sök

Mitt mål är att äga Sveriges Snabbaste Supra Mkiv N/A " Naturally Aspirated"

hellaflush!
1 266 Inlägg
19 april 2010
händer det något nytt här? smile

"Unloaded"
1 557 Inlägg
19 april 2010
Timmyboy skrev:

Mestadels bara tjafs, som känns onödigt och anti-motiverande för TS, låt han hållas med sin N/A, jag bygger på en 325a, varför inte en M3? Finns oftast en bättre bil att utgå ifrån, men hur kul är det? =P Skicka filmerna nu Lee! big_smile

"When innovation meets passion!"

Med.lem
3 759 Inlägg
20 april 2010
Mechanimal skrev:
Timmyboy skrev:

Mestadels bara tjafs, som känns onödigt och anti-motiverande för TS, låt han hållas med sin N/A, jag bygger på en 325a, varför inte en M3? Finns oftast en bättre bil att utgå ifrån, men hur kul är det? =P Skicka filmerna nu Lee! big_smile

Jag tror att om nån som knappt kan byta olja på en bil skulle försöka sugtrimma en 320i med m50b20 för 50 tusen i hopp om dra en e36M3 så skulle denne beötas med samma negativa inställning.

En Supra är lixom kännd för just Turbon. Och att trimma den billiga ICKEturbo moddelen för ex antar pengar för att nästan komma upp i samma effekt som en orginal turbosupra är i min, och många andras mening bara dumt.
Sen att TS inte har en blekast aning om vad han håller på mig tror jag sticker lite i folkt ögon.

Om detta egentligen grundar sig i att vara unik tycker jag TS ska göra nått rimmligare, typ bygga om NA:n till en Cab eller nått. Vad jag vet finns ingen Supra Cab, bara targa.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

695 Inlägg
20 april 2010
en sak till alla som tycker de e tuffare med turbo... i ett visst nummer av bilsport spöade en saab 99 med 130 hk en 550 hästars BMW M3 med turbo....i superstage.... så effekt är inte allt bättre med ett bra register

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
20 april 2010
snygg_mange skrev:
en sak till alla som tycker de e tuffare med turbo... i ett visst nummer av bilsport spöade en saab 99 med 130 hk en 550 hästars BMW M3 med turbo....i superstage.... så effekt är inte allt bättre med ett bra register

Drar du ihop en tillräckligt tigth bana så spöar en puch maxi en m3:a, vad var det du vill säga med ditt inlägg? vilka väghållningsprylar ifrån N/A passar INTE på en TT?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

695 Inlägg
20 april 2010
discokapten skrev:
snygg_mange skrev:

Drar du ihop en tillräckligt tigth bana så spöar en puch maxi en m3:a, vad var det du vill säga med ditt inlägg? vilka väghållningsprylar ifrån N/A passar INTE på en TT?

att man inte behöver ha 600 hk för att de ska gå fort. bättre med ett bra register. sen e ju inte superstage så tight. sen spelar ju väghållningen ingen roll om man inte har bra register. kan sätta bra dämpare på en lasbil med 700hk men ja kommer inte vinna nurburing ändå

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1

Med.lem
3 759 Inlägg
20 april 2010
snygg_mange skrev:
discokapten skrev:
snygg_mange skrev:

att man inte behöver ha 600 hk för att de ska gå fort. bättre med ett bra register. sen e ju inte superstage så tight. sen spelar ju väghållningen ingen roll om man inte har bra register. kan sätta bra dämpare på en lasbil med 700hk men ja kommer inte vinna nurburing ändå

Man ska kunna utnytia rigistret också, så då kanske vi ska gå in på däck, eller på körteknik??
Alla (även du) vet att den här tråden handlar om effekt.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

695 Inlägg
20 april 2010
Mr_EmCom skrev:
snygg_mange skrev:
discokapten skrev:

Man ska kunna utnytia rigistret också, så då kanske vi ska gå in på däck, eller på körteknik??

ne den här tråden handlar inte om effekt. utan att lee vill ha den snabbaste supran utan turbo.
ja klartvman måste ha bra väghållning, däck o körteknik osv  men som sagt registret e viktigare

No Guts - No Glory

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/910182_67654c.jpg
påbörjat med flytten av batteriet

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/910185_bm8emj.jpg
blev snyggt o diskret draget av strömkabeln big_smile

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/910188_m2moce.jpg
nu har man nåt och jobba på vidare iallafall tongue
dessutom bli det bra för viktfördelningen wink wink
Senast redigerat av _lee_jr (20 april 2010)

"Unloaded"
1 557 Inlägg
20 april 2010
Mr_EmCom skrev:
Mechanimal skrev:
Timmyboy skrev:

Jag tror att om nån som knappt kan byta olja på en bil skulle försöka sugtrimma en 320i med m50b20 för 50 tusen i hopp om dra en e36M3 så skulle denne beötas med samma negativa inställning.

En Supra är lixom kännd för just Turbon. Och att trimma den billiga ICKEturbo moddelen för ex antar pengar för att nästan komma upp i samma effekt som en orginal turbosupra är i min, och många andras mening bara dumt.
Sen att TS inte har en blekast aning om vad han håller på mig tror jag sticker lite i folkt ögon.

Om detta egentligen grundar sig i att vara unik tycker jag TS ska göra nått rimmligare, typ bygga om NA:n till en Cab eller nått. Vad jag vet finns ingen Supra Cab, bara targa.

Jag håller med om att ha en Supra som "learning-how-to"bil inte är optimalt någonstans, primärt inte ur en ekonomisk synvinkel. Har jag tillräckligt mycket inflytande dock så hoppas jag att han kommer satsa på mer bana än rakt-fram-åka, då behöver man inte effekt för att ha kul/åstadkomma bra tider. Erfarenhet och kunskap lär man upp med tiden oavsett sportform, gotta start somewhere.

Kommer alltid att åka rakt-fram-race, det är skitkul, men jag tror att bankörning vare sig det är med 20 andra bilar på banan samtidigt eller solo är så mycket roligare smile Men det är väl inte Lee's tycke och tänke, han har sin bild och sin smak så jag tänker inte pressa honom till något, verkar som att han vill prova både och iaf.

Och absolut, kritik, good or bad, är något man får ta ifall man publicerar sitt byggande/trimmande/lekande osv, men det blir ju uppenbarligen ingen TT, så it's out there; han är en galning som tänker bygga N/A för effekt när det finns TT som är en av de bästa bilarna att bygga för just det ändamålet. Om Lee vill åka fortare rakt fram så finns ju möjligheten kvar att turbo-konvertera eller even kompressor-konvertera, sen att det blir en massa dubbelavgifter att gå från trimmad sugmotor till överladdat well.. Jag önskar att jag hade såna pengar ;D

Supra-cab vore något, skulle nog gå att få det att se snyggt med cabben nerfälld, men tror det blir bra jobbigare att få det att se vettigt ut uppfällt/takläge, som typ eh, Top Gears minivan.. På tal om cab-conversion dvs =P

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
20 april 2010
Mr_EmCom skrev:
snygg_mange skrev:
discokapten skrev:

Tråden handlar om den snabbaste bilen.
Inte den med mest effekt.
Effekt och hur snabb en bil är hänger inte alltid ihop.
Och hur snabb en bil är rakt fram bryr sig inte alla om, med andra ord spelar effekten mindre roll för en snabb bil.

Lee:
Snyggt jobbat. Är det mer saker du ska flytta bak?

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
sirmiro skrev:
Mr_EmCom skrev:
snygg_mange skrev:

Tråden handlar om den snabbaste bilen.
Inte den med mest effekt.
Effekt och hur snabb en bil är hänger inte alltid ihop.
Och hur snabb en bil är rakt fram bryr sig inte alla om, med andra ord spelar effekten mindre roll för en snabb bil.

Lee:
Snyggt jobbat. Är det mer saker du ska flytta bak?

gör lite i taget just nu hehe
passade på o ta fixa fronten när man ändå hade fått loss den:P
bilder kommer på fronten med

475 Inlägg
20 april 2010
vi kör vidare i morgon med front och montera fast batteriet.

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
attackhamster skrev:

det bli bra när allting e på plats igen lol
roligt om bilen blev 50/50 i viktfördelningen när hela bygget bli klart mad

"Unloaded"
1 557 Inlägg
21 april 2010
_lee_jr skrev:
attackhamster skrev:

Cornerweight! Om den setupen som jag och myran och jimmy kommer köra med orkar med din tunga bil så kanske det går att fixa den också smile Om ens min tunga bil går på Miata-avsedd våg..

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
Mechanimal skrev:
_lee_jr skrev:
attackhamster skrev:

Cornerweight! Om den setupen som jag och myran och jimmy kommer köra med orkar med din tunga bil så kanske det går att fixa den också smile Om ens min tunga bil går på Miata-avsedd våg..

hmm så min supra är fortfarande en tjockis
men jag ska väga den igen när jag ska besikta om ca 2-3veckor
målet? ca 1340-1360kg tombil

"Unloaded"
1 557 Inlägg
21 april 2010
Vet inte hur mkt den väger original din bil, men ur med inredning och stereo och annat onödigt skräp så skaru se att den blir spinkig skönhetsmodell ;P

2 788 Inlägg
21 april 2010
Elda skrev:
fan så mkt suprorna väger, min orginal fullutrustade familjebil väger 1370 inkl förare....

Du kan ju inte på allvar jämföra en Toyota Supra med en gammal Saab från 1984 roll

Ser bra ut annars smile

Sök