3519
Sök

200sx eller calibra?

501 Inlägg
29 maj 2006
#21
hehe. 200sx.. Mycket bättre bil tongue Funderar själv på att sälja/byta Bmw´n och skaffa en 200sx. smile tongue

OBS: Ironi

9 108 Inlägg
29 maj 2006
#22
Whomack verkar vara en vis man smile


1 503 Inlägg
29 maj 2006
#23
Skulle valt Calibran p.g.a. att den är 1000 ggr snyggare.
Finns hur mkt styling som helst till! Men minuset är som sagt motorn.
Vet inte vilket som går först för er utav skönhet och styrka, men i mitt fall e det skönhet wink
Kolla min calibra så får du ett alternativ på hur de går att styla...
Senast redigerat av Oboy6 (29 maj 2006)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

Bilplåtslagare
88 Inlägg
29 maj 2006
#24
ja tycker en 200, de är inte så snygga orginal men de går få dem snygga ....  de finns mycke rost på dem me, nästan bätre att köpa importare pga av att de är mindre rost på dem... o beg motor är inte så dyra... wink wink

There's something about engines that calms me down... You know ??
(Sil-eighty)

11 Inlägg
29 maj 2006
#25
du har ju redan skrivit svaret : mer  pulver i en 200 , bakhjulsdrifft , =rolig att åka i

Nissan 200 sx s14 1995
Lexus is 200 2000
Toyota corolla gti ( långlopps bil ) 1990
Honda CBR 600 1992 &1997

Biltokig flicka
126 Inlägg
29 maj 2006
#26
köp dig en calibra=)  alla tjatar om denna rost... men tar man hand om sin bil så rostar den inte, nån skrev att calibra dricker mycket, tycker jag inte att den gör, sen förstår jag heller inte vad det e för minus med motorn som oboy6 skrev... jag tycker att calibror är överlägset snyggare;)


bitter besserwisser
644 Inlägg
30 maj 2006
#27
köp en eclipse

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

1 Inlägg
30 maj 2006
#28
eller köp min smile calibra 16v

6 Inlägg
30 maj 2006
#29
Köp en Nissan 200sx s13. De är potenta och ifall du fixar lite saker så kommer du inte direkt få något ras. Ras händer inte om du vet vad du pysslar med och inte bestiger vissa gränser. Visst, diffen är inge vidare men den går att byta ut mot en s14a diff som är bulton. Sen finns det otroligt många olika bodykitts, SJUKT mycket trim osv osv osv. Vill du ha körglädje och en helgrym bil. Då ska du ha en Nissan 200sx s13.

Visst. Man kan fixa en calibra snygg. Men frågan är. Hur många calibror har du sett gå fort? wink Finns inte så många direkt.

Nissan 200sx s13
VW Golf
I KILL HATERS

Biltokig flicka
126 Inlägg
30 maj 2006
#30
_Street_ skrev:
Hade lätt tagit 200an, det är mkt lättare å hitta billiga delar tongue
Både till motor och utseendet, och det är större utbud..
Dom är lätta och trimma och det finns ett riktigt bra 200a forum smile

äsh, välj calibra 4x4 turbo 204 hk org istället för bara 169 hk som s13 har
vill du ha ännu mer pollar skaffar du EDS phase 3  chipkit som ger upp till 316 hk med orginalturbon!!


finns bra calibra forum också.. calibrateamsweden.se

/ Zara
Senast redigerat av zaraz (30 maj 2006)


375 Inlägg
30 maj 2006
#31
Klart man ska åka bakhjulsdrivet smile


BILGLASMÄSTARE
92 Inlägg
30 maj 2006
#32
Calibra har blivig utsädd till den sämsta jävla sportbil om man nu kan kalla sånt lump för d genom tiderna. Har kört många olika calibror och mekat en hel del, kan bara säga att jag cyklar hellre. Med punka

***hitman***

Lord
125 Inlägg
30 maj 2006
#33
Vad du än gör, KÖP inte en Calibra! Tyvärr så har det blivit en väldigt vanlig bil bland "låtsasstylarna" som sätter på en massa dioder överallt osv... Det är mer race över 200:an...!!

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316

Biltokig flicka
126 Inlägg
31 maj 2006
#34
Murre skrev:
Calibra har blivig utsädd till den sämsta jävla sportbil om man nu kan kalla sånt lump för d genom tiderna. Har kört många olika calibror och mekat en hel del, kan bara säga att jag cyklar hellre. Med punka

vad gör den sämst? och av vem? dig?


Opel Nööörd!!
11 Inlägg
31 maj 2006
#35
Hejssan vad för Calibra har du tänk dig?? Jag har själv en 16V utan turbo och jag är riktigt imponerad av den faktiskt.. Mycket stryk tålig motor bara man sköter servicen oljebyten mm.. Den går riktigt bra för sina 150hk har kört ifrån flera bilar med större motor typ BMW 525 24V som min kompis har.. Och han får REJÄLT med stryk!!...Audi A3 mm.. Så dom går ju riktigt bra och billigt kör min blandad körning 0,6-0,7..smile.. Komforten kan man inte klaga på... Vet dock ej så mycket om 200an men har hört om en massa dyra motor-ras så jag skulle då valt Calibran..Men det är ju helt upp till dig själv och din ekonomi.. /Hoppas att det hjälpte dig nåt?!.. Lycka till med bil köpet!...

Omega fleratusen!:D

ingen aning
687 Inlägg
Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
31 maj 2006
#37
Murre skrev:
Calibra har blivig utsädd till den sämsta jävla sportbil om man nu kan kalla sånt lump för d genom tiderna. Har kört många olika calibror och mekat en hel del, kan bara säga att jag cyklar hellre. Med punka

Hur är det då med Auto Motosports nummer 3, årgång 1995?
"Das Calibra hat die besten Komfortsitze überhaupt. Nicht glätten Sie das Toyota, das SupramkIV diese bequemen Sitze hat."

Opelmagazine nr 9 2002:
"Die Turbo Maschine im Calibra ist einer der besten Motoren, die Opel überhaupt ausgeführt hat. 204 PS mit großem Potential zum encrease diese PS.
...
Aber seien Sie einfach sicher, etwas über das 4wd, es zu tun han ein weithin bekannter Defekt nicht zu letztem langem."

Det säger en del tongue


Meister
6 763 Inlägg
31 maj 2006
#38
men för 40 kan du få en calibra turbo! då kan du ju vinka till 200:an. annars finns ju calibran med v6:a åxo på 170 häst, frågan är vilken som är lättast? sen är ju calibran mycke snyggare. köp calibra.. 200sx ser ju ut som.. fan vet jag, men snygg är den inte


Opel Nööörd!!
11 Inlägg
31 maj 2006
#39
calibra_nox skrev:
Murre skrev:
Calibra har blivig utsädd till den sämsta jävla sportbil om man nu kan kalla sånt lump för d genom tiderna. Har kört många olika calibror och mekat en hel del, kan bara säga att jag cyklar hellre. Med punka

Hur är det då med Auto Motosports nummer 3, årgång 1995?
"Das Calibra hat die besten Komfortsitze überhaupt. Nicht glätten Sie das Toyota, das SupramkIV diese bequemen Sitze hat."

Opelmagazine nr 9 2002:
"Die Turbo Maschine im Calibra ist einer der besten Motoren, die Opel überhaupt ausgeführt hat. 204 PS mit großem Potential zum encrease diese PS.
...
Aber seien Sie einfach sicher, etwas über das 4wd, es zu tun han ein weithin bekannter Defekt nicht zu letztem langem."

Det säger en del tongue

Hahaha exakt alla som säger att "Calibra är bara skit"...

Omega fleratusen!:D

Opel Nööörd!!
11 Inlägg
31 maj 2006
#40
Murre skrev:
Calibra har blivig utsädd till den sämsta jävla sportbil om man nu kan kalla sånt lump för d genom tiderna. Har kört många olika calibror och mekat en hel del, kan bara säga att jag cyklar hellre. Med punka

Haha jasså av vem då?? DIG kanske?? Ärligt talat tror du bara snackar dynga...

Omega fleratusen!:D


Sök