3007
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
21 april 2014
mange_240 skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Vad tror ni? är de "bra" pris?
http://www.blocket.se/varmland/Opel_Vec … 2.htm?ma=1

Priset bryr jag mig inte om att kommentera, men, jag skulle nog nöja mig med att skriva skattad, och utelämna den övriga informationen angående det. Även utelämna informationen om ytrosten de ligger väl ändå på köparen att undersöka, "snuskigt billigt" läser jag som negativt, nöj dig med att skriva "går billigt". Bara kritik från mig men lycka till smile

Jag och min familj säljer minst 7-8 bilar i månaden, och för att underlätta för köparen är det ALLTID lika bra att säga hur bilen ser ut, brister m.m. Man har ju vissa skyldigheter som säljare med. Och slutar alltid i längden att vara ärlig vad dom får för bil.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

1 562 Inlägg
21 april 2014
_Performance_ skrev:
mange_240 skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Vad tror ni? är de "bra" pris?
http://www.blocket.se/varmland/Opel_Vec … 2.htm?ma=1

Priset bryr jag mig inte om att kommentera, men, jag skulle nog nöja mig med att skriva skattad, och utelämna den övriga informationen angående det. Även utelämna informationen om ytrosten de ligger väl ändå på köparen att undersöka, "snuskigt billigt" läser jag som negativt, nöj dig med att skriva "går billigt". Bara kritik från mig men lycka till smile

Jag och min familj säljer minst 7-8 bilar i månaden, och för att underlätta för köparen är det ALLTID lika bra att säga hur bilen ser ut, brister m.m. Man har ju vissa skyldigheter som säljare med. Och slutar alltid i längden att vara ärlig vad dom får för bil.

Klart man ska vara ärlig, men för mycket negativt i annonsen så backar man ju utan att ens ringa på bilen.
Utseendet tycker jag man ser på annonsbilden, annars har man ju valt en orättvis bild.

1 426 Inlägg
21 april 2014
mange_240 skrev:
_Performance_ skrev:
mange_240 skrev:

Klart man ska vara ärlig, men för mycket negativt i annonsen så backar man ju utan att ens ringa på bilen.
Utseendet tycker jag man ser på annonsbilden, annars har man ju valt en orättvis bild.

jag köper hellre en bil som jag vet har "dom här 8 felen"
än bilen som har 2 fel men egentligen har 8 tongue

1 562 Inlägg
21 april 2014
Jockk3 skrev:
mange_240 skrev:
_Performance_ skrev:

Personligen köper jag helst felfria bilar,  du vet ju aldrig vad du får hur ärlig än säljaren verkar. Har dom spaltat upp åtta fel kan det ju lika gärna vara åtta fel till också.
Senast redigerat av mange_240 (21 april 2014)

Avstängd
10 388 Inlägg
21 april 2014
mange_240 skrev:
Jockk3 skrev:
mange_240 skrev:

Personligen köper jag helst felfria bilar,  du vet ju aldrig vad du får hur ärlig än säljaren verkar. Har dom spaltat upp åtta fel kan det ju lika gärna vara åtta fel till också.

Fast, i just detta exempel, hur har du det då?

En bil med två kända fel, och 14 dolda, eller åtta kända och åtta dolda?

Personligen handlar jag hellre av vad som iaf verkar vara en ärlig handlare.

Finns inget värre än att "hitta" en bil, och den är så bra så bra så bra så, enligt annonsen/säljaren. Och när man väl kommer dit så är det ena felet efter det andra. Det gör iaf mig personligen bara förbannad.

"Dolda fel" får man nästan räkna med, sen att det kan vara allt från en lampa som inte lyser till något betydligt större är ju en annan femma. Man vet aldrig vad man får till 100%

Men, det är bara min ståndpunkt i det hela. I annonsen det gäller störde jag mig mer på att "pga" användes för flitigt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 562 Inlägg
21 april 2014
it_mutt skrev:
mange_240 skrev:
Jockk3 skrev:

Fast, i just detta exempel, hur har du det då?

En bil med två kända fel, och 14 dolda, eller åtta kända och åtta dolda?

Personligen handlar jag hellre av vad som iaf verkar vara en ärlig handlare.

Finns inget värre än att "hitta" en bil, och den är så bra så bra så bra så, enligt annonsen/säljaren. Och när man väl kommer dit så är det ena felet efter det andra. Det gör iaf mig personligen bara förbannad.

"Dolda fel" får man nästan räkna med, sen att det kan vara allt från en lampa som inte lyser till något betydligt större är ju en annan femma. Man vet aldrig vad man får till 100%

Men, det är bara min ståndpunkt i det hela. I annonsen det gäller störde jag mig mer på att "pga" användes för flitigt.

Finns det ärliga handlare? Ja de klart det gör det, men dit jag vill komma är att, om man är för ärlig kan man skrämma bort eventuella spekulanter. Man ska inte lura folk, har själv blivit lurad att åka 100 mil för att titta på en skrothög, då blir man förbannad. Föredrar själv att skriva "ring mejla för mer info",  Då kan jag berätta om alla fel och förklara på ett helt annat vis, Självklart ska man vara ärlig, men exempelvis ytrost är ett så stort begrepp, de kan gälla en femkrona för vissa och alla skärmkanter samt  karosskarvar  för andra.

Såg din fråga nu, självklart väljer jag ju bilen jag vet om felen på, men vem säger att det stannar där?
Senast redigerat av mange_240 (21 april 2014)

6 Inlägg
21 april 2014
Audi A4, -05, 10xxx mil, automat, skinnsäten, fint skick, framförallt invändigt. Sett att det finns väldigt få automat a4 på blocket. Vad kan man tänkas få för den?

Evildan
21 april 2014
pleee skrev:
Audi A4, -05, 10xxx mil, automat, skinnsäten, fint skick, framförallt invändigt. Sett att det finns väldigt få automat a4 på blocket. Vad kan man tänkas få för den?

A4 Automat -05 ligger i spannet 50000-100000kr.

Det breda spannet kommer sig utav att vi inte fått information angående:

Vilken automatlåda du har.
Vilken kaross du har, sedan, avant, cab.
Vilken motor du har, bensin, diesel samt motorstorlek.
Senast redigerat av Evildan (21 april 2014)

6 Inlägg
21 april 2014
Evildan skrev:
pleee skrev:

multitronic, sedan, 1.8T ej quattro bensin, räcker den infon för en mer precis värdering?

Evildan
22 april 2014
pleee skrev:
Evildan skrev:
pleee skrev:

multitronic, sedan, 1.8T ej quattro bensin, räcker den infon för en mer precis värdering?

Multitronicen är trevlig anser jag.

Skulle tippa på att en sådan inbringar privat cirka 60000-70000 med ett annonspris på 75000 beroende på hur A4köparna uppskattar automat, dom flesta är manuella av någon skum anledning.

377 Inlägg
22 april 2014
Saab 9-5 2.3t 2001.
Besiktad och skattad till november.
Allting fungerar, dock är den lite rostig.
Är det värt att ens försöka sälja den eller skrota ?

Är den bilen jag har uppladdad nu.
Senast redigerat av -jimmy (22 april 2014)

Evildan
22 april 2014
-jimmy skrev:
Saab 9-5 2.3t 2001.

Cirka 8-10 tror jag, ut med den, allt går att sälja.

377 Inlägg
22 april 2014
Evildan skrev:
-jimmy skrev:
Saab 9-5 2.3t 2001.

Jag får pröva då, är så jobbigt o sälja billiga bilar bara..

1 705 Inlägg
22 april 2014
-jimmy skrev:
Saab 9-5 2.3t 2001.

Beror väldigt mycket på hur långt den gått och om den har drag eller inte.

1 562 Inlägg
22 april 2014
-jimmy skrev:
Evildan skrev:
-jimmy skrev:
Saab 9-5 2.3t 2001.

Vad är det jobbiga? smile

388 Inlägg
22 april 2014
mange_240 skrev:
-jimmy skrev:
Evildan skrev:

Enligt mig, ju billigare bilar man säljer desto fler pundare utan pengar hör av sig. tongue

1 562 Inlägg
22 april 2014
JsoooN skrev:
mange_240 skrev:
-jimmy skrev:

Enligt mig, ju billigare bilar man säljer desto fler pundare utan pengar hör av sig. tongue

Är det det som är farhågan, får man väl ställa för det. Vara flera vid visning osv.

377 Inlägg
22 april 2014
Krok finns det, långmilare på 37.400mil.

Om vi säger att man skulle sätta ut den för 7tusen, då kommer det nästan alltid nån luffare som tror att bilen ska vara som ny och bjuder 4. Då skrotar jag hellre än att sälja till nån sån. Haha
Senast redigerat av -jimmy (22 april 2014)

Forummoderator
18 318 Inlägg
22 april 2014
-jimmy skrev:
Krok finns det, långmilare på 37.400mil.

Om vi säger att man skulle sätta ut den för 7tusen, då kommer det nästan alltid nån luffare som tror att bilen ska vara som ny och bjuder 4. Då skrotar jag hellre än att sälja till nån sån. Haha

Förstår dig. Sprid ordet istället. Eller ge någon 500:- för att sälja den. Jag fick själv ett säljuppdrag idag. En Motorcykel. Stor som fan. 800cc. "Sälj den och du får 1000" Ok...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

388 Inlägg
22 april 2014
mange_240 skrev:
JsoooN skrev:
mange_240 skrev:

Är det det som är farhågan, får man väl ställa för det. Vara flera vid visning osv.

Tänkte mest på att man oftast får sms och epost inkorgen spammad utav folk som vill byta mot allt från vitvaror till stulna mopeder alternativt folk som vill pruta 6000 via sms mm.

Märker man att det är "löst" folk som hör av sig brukar jag sluta svara bara.

Börjar man handla med fordon över 30-40000kr klassen brukar sådant sällan förekomma, av egna erfarenheter.
Senast redigerat av JsoooN (22 april 2014)

Sök