Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Tyfors Svetsare
31 augusti 2018 · 1 150 Inlägg

Nån som tror att man kan få nåt för mina E39:or?
Den gröna är en 530D automat
Startar inte (kommer inte fram nå diesel) allt i fram å bak vagn är bytt nästan nya coilovers 3 bra vinter däck ett med hål. 16" sommar fälgar med dåliga däck.  Gått nästan 50k mil.

Kombin är en 528 manuell. 6 ägare drygt 24k mil rostig skuff annars fin in å utvändig.
Fina vinter däck å 17" sommar hjul + en hel del lösa däck,  minus den går varm =/

Kan man få nåt eller e de bara å gräva ner dom?

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
Magnedal
31 augusti 2018 · 56 Inlägg

SportPilot skrev:
5000

Fast den är helt original, all inredning förutom innertak är i jättefint skick och all krom/lister/glas utvändigt är i finfint skick? Ska iofs inte klaga, gav 4500 för den innan bucklan på dörren och innan jag rev ner klädseln från taket i ett argsint ryck efter att tyger blivit så slappt att det ramlade ner i ansiktet på mig.

Tack!

KolGruvan
31 augusti 2018 · 1 450 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183175/183175-e6998e0e3753ca71d78dad045b41e530.jpg
Va skulle man kunna få för denna? Köpte den för en bullpåse och tänkte sälja vidare .
Helt nya sommar däck på 16 tum Alu fälgar.
+ 8 st ny lackade plåtfälgar med ok sommar å vinterdäck.
Nya coilovers.
Lite lackade detaljer.

Enda negativa är att växelspaken ligger emot karossen när man backar och vibrerar så det låter lite.
Annars inga fel va ja vet.
En 00a
20x mil
Jag är 3e ägaren.
Vilken motor har ja inte en aning om.
Bensinare som går på 0.5 milen.
Tysklands emblem i grillen  .

Fin å fräsch. Lite ytrost i nån skärmkant och en fläck på huven.  Annars inget.
Vad tror folket ?

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Utmarks-Loke
31 augusti 2018 · 5 840 Inlägg

Tyfors skrev:
Nån som tror att man kan få nåt för mina E39:or?
Den gröna är en 530D automat
Startar inte (kommer inte fram nå diesel) allt i fram å bak vagn är bytt nästan nya coilovers 3 bra vinter däck ett med hål. 16" sommar fälgar med dåliga däck.  Gått nästan 50k mil.

Kombin är en 528 manuell. 6 ägare drygt 24k mil rostig skuff annars fin in å utvändig.
Fina vinter däck å 17" sommar hjul + en hel del lösa däck,  minus den går varm =/

Kan man få nåt eller e de bara å gräva ner dom?

Det handlar nog om småpengar som reservdelsbilar. 50.000 mil är mycket och kokande bmw-sexor blir ingen glad av. Och E39 finns det enormt många billiga just nu, de står som allra lägst nu.

Tyfors Svetsare
31 augusti 2018 · 1 150 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

Tyfors skrev:
Nån som tror att man kan få nåt för mina E39:or?
Den gröna är en 530D automat
Startar inte (kommer inte fram nå diesel) allt i fram å bak vagn är bytt nästan nya coilovers 3 bra vinter däck ett med hål. 16" sommar fälgar med dåliga däck.  Gått nästan 50k mil.

Kombin är en 528 manuell. 6 ägare drygt 24k mil rostig skuff annars fin in å utvändig.
Fina vinter däck å 17" sommar hjul + en hel del lösa däck,  minus den går varm =/

Kan man få nåt eller e de bara å gräva ner dom?

Det handlar nog om småpengar som reservdelsbilar. 50.000 mil är mycket och kokande bmw-sexor blir ingen glad av. Och E39 finns det enormt många billiga just nu, de står som allra lägst nu.

Ja förväntar mig inte fantasi priser men vill inte skrota nån men samtidigt vill ja inte ha dom stående =/

Kombin köptes som reservdels bil men då den är såpass fin så vela ja hellre ha igång den. Men misstänker toppen. Vilket ja aldrig rivit förr så då har ja inte gjort nåt.

Den gröna är vidrigt påkostad därför vill ja inte skrota den heller även om den gått långt å börjar bli ful i lacken =/

Ska dock göra ett ryck imöra å se om ja kan få nå liv i na. Misstänker dock soppa pumpen i tanken som är boven.

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
christAfer Wärmland
5 september 2018 · 943 Inlägg

Magnedal skrev:

SportPilot skrev:
5000

Fast den är helt original, all inredning förutom innertak är i jättefint skick och all krom/lister/glas utvändigt är i finfint skick? Ska iofs inte klaga, gav 4500 för den innan bucklan på dörren och innan jag rev ner klädseln från taket i ett argsint ryck efter att tyger blivit så slappt att det ramlade ner i ansiktet på mig.

Tack!

Nä, mer än 5 får du. 15 ska inte alls vara omöjligt.

Ööööööööööööh.....
Irrbloss
6 september 2018 · 8 Inlägg

Har en Kia Picanto -07 som gått strax under 14 000 mil som min granne nu är intresserad av. Bilen är aldrig servad i min ägo (köpt -16 och kört 4500 mil sen dess) dock varit inne på verkstad och bytt bromsar baktill + nya hjullager fram. Lite rostangrepp vid bakluckan, typ några millimeter.
Låter dessutom lite tjutande ibland (kan dröja veckor emellan och låter max nån minut sen slutar det) vid körning, haft in den på verkstad för detta som både provkört och felsökt men inte hittar något fel.

Vad är rimligt att begära? Är absolut inte ute efter några fantasisummor men har ingen aning prisbild och om den är värd 200 spänn eller 10 000 kr liksom...

SportPilot Ubåtsingenjör
6 september 2018 · 7 232 Inlägg

19 000

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
amazinjoey
7 september 2018 · 1 139 Inlägg

Irrbloss skrev:
Har en Kia Picanto -07 som gått strax under 14 000 mil som min granne nu är intresserad av. Bilen är aldrig servad i min ägo (köpt -16 och kört 4500 mil sen dess) dock varit inne på verkstad och bytt bromsar baktill + nya hjullager fram. Lite rostangrepp vid bakluckan, typ några millimeter.
Låter dessutom lite tjutande ibland (kan dröja veckor emellan och låter max nån minut sen slutar det) vid körning, haft in den på verkstad för detta som både provkört och felsökt men inte hittar något fel.

Vad är rimligt att begära? Är absolut inte ute efter några fantasisummor men har ingen aning prisbild och om den är värd 200 spänn eller 10 000 kr liksom...

Hur fan kan du inte har servat den på 4500mil!?

Irrbloss
7 september 2018 · 8 Inlägg

Misstänkte att detta skulle komma ;-) Hade inga planer på att ha den så länge och bilen har ju rullat nästintill felfritt (utom nya bromsar p.g.a nedslag på besiktning och nya hjullager då) så jag har faktiskt inte engagerat mig. Sen om den behöver köras till skroten nu så kvittar det helt ärligt, har inte räknat med att få något för den.

torsen
7 september 2018 · 7 238 Inlägg

rcy skrev:

Mack skrev:
Tror han menar att om du "lägger ner" kameran och fotograferar så får du med mer på bilden så att säga..

Helt rätt. En bil är mer lång än hög så att hålla kameran upprätt gör att man får mer "död yta" än bil i korten.

Att fotografera på längre håll med zoomfunktion leder till bättre proportioner på bilden/bilen.
Men svårt att få till med en mobilkamera.
Heller inte fotografera i solljus - men heller inte i skymning/mörker.
Dessutom bör lyset på bilen vara tänt.
Sist men inte minst, välj en neutral bakgrund - välj en skog eller ett plank utan störande detaljer.
"Parkeringsplatsbilder" från nära håll blir groteska med störande andra bilar i vinjetten.

Nybergrobin
7 september 2018 · 2 381 Inlägg

2006 mercedes e200 kompressor.

Helskinn, automat, ac, farthållare, regnsensor, xenon, elstolar x2 samt det vanliga tramset som är på alla bilar tongue

Lade ut den för 42tkr för ett par veckor sedan och det är en massa personer som hört av sig....men inte en jävel kommer och tittar på den.

Är det verkligen för dyrt för en fin, fräsch och felfri bil?

Presidento Of World
7 september 2018 · 3 329 Inlägg

Nybergrobin skrev:
2006 mercedes e200 kompressor.

Helskinn, automat, ac, farthållare, regnsensor, xenon, elstolar x2 samt det vanliga tramset som är på alla bilar tongue

Lade ut den för 42tkr för ett par veckor sedan och det är en massa personer som hört av sig....men inte en jävel kommer och tittar på den.

Är det verkligen för dyrt för en fin, fräsch och felfri bil?

Ja. Dels framgår det inte vad långt den rullat men sålde min 21000mil nybes och skatt kombi 2006a för 33k efter många om och men..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 september 2018 · 17 478 Inlägg

Presidento skrev:

Nybergrobin skrev:
2006 mercedes e200 kompressor.

Helskinn, automat, ac, farthållare, regnsensor, xenon, elstolar x2 samt det vanliga tramset som är på alla bilar tongue

Lade ut den för 42tkr för ett par veckor sedan och det är en massa personer som hört av sig....men inte en jävel kommer och tittar på den.

Är det verkligen för dyrt för en fin, fräsch och felfri bil?

Ja. Dels framgår det inte vad långt den rullat men sålde min 21000mil nybes och skatt kombi 2006a för 33k efter många om och men..

Ja. Under 29K gäller nog just nu. Om den inte rullat över 30k mil. För då blir den trögsåld.

EDIT: Du har väl ingen kreditspärr på den? För då är den i princip osäljbar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Nybergrobin
7 september 2018 · 2 381 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Presidento skrev:

Nybergrobin skrev:
2006 mercedes e200 kompressor.

Helskinn, automat, ac, farthållare, regnsensor, xenon, elstolar x2 samt det vanliga tramset som är på alla bilar tongue

Lade ut den för 42tkr för ett par veckor sedan och det är en massa personer som hört av sig....men inte en jävel kommer och tittar på den.

Är det verkligen för dyrt för en fin, fräsch och felfri bil?

Ja. Dels framgår det inte vad långt den rullat men sålde min 21000mil nybes och skatt kombi 2006a för 33k efter många om och men..

Ja. Under 29K gäller nog just nu. Om den inte rullat över 30k mil. För då blir den trögsåld.

EDIT: Du har väl ingen kreditspärr på den? För då är den i princip osäljbar.

hoppsan.....glömde milen!  21,500 har den gått!   Kontant betald.  Under 29.....det låter verkligen deprimerande med tanke på att man inte får en fin 940 turbo för 20k med samma mil hmm

kwamex
13 september 2018 · 221 Inlägg

Vad är denna värd?
Saab 9-3 Aero TTID -09 Sedan
Automat, gått cirka 25 000 mil.
Ljust helskinn
Stereo med navigation
Sänkt med maptun 40/40 fjädrar
Tonade rutor bak
20" sommar och 16" vinter
Nybesiktad

Skavanker: Några repor på ena dörren, till 99.9% rostfri.

amazinjoey
13 september 2018 · 1 139 Inlägg

kwamex skrev:
Vad är denna värd?
Saab 9-3 Aero TTID -09 Sedan
Automat, gått cirka 25 000 mil.
Ljust helskinn
Stereo med navigation
Sänkt med maptun 40/40 fjädrar
Tonade rutor bak
20" sommar och 16" vinter
Nybesiktad

Skavanker: Några repor på ena dörren, till 99.9% rostfri.

35-40K

S40_01
14 oktober 2018 · 26 Inlägg

Vad skulle min BMW E46 320ci M-Sport in och utvändigt gå för?
18 000mil
Sportdämpare från Ta-Technix
Sommardäck + vinterdäck
Se bilder på profil.
Ventilkåpspackning bytt
Oljefilterhuspackning bytt
Termostat bytt
Länkarmar bytta

Mazda 6 MPS "MS6" (2006)
candyweiss
14 oktober 2018 · 876 Inlägg

S40_01 skrev:
Vad skulle min BMW E46 320ci M-Sport in och utvändigt gå för?
18 000mil
Sportdämpare från Ta-Technix
Sommardäck + vinterdäck
Se bilder på profil.
Ventilkåpspackning bytt
Oljefilterhuspackning bytt
Termostat bytt
Länkarmar bytta

Har den någon årsmodell?

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
S40_01
14 oktober 2018 · 26 Inlägg

candyweiss skrev:

S40_01 skrev:
Vad skulle min BMW E46 320ci M-Sport in och utvändigt gå för?
18 000mil
Sportdämpare från Ta-Technix
Sommardäck + vinterdäck
Se bilder på profil.
Ventilkåpspackning bytt
Oljefilterhuspackning bytt
Termostat bytt
Länkarmar bytta

Har den någon årsmodell?

ja oj, missade det, det är en 2003a.

Mazda 6 MPS "MS6" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang