Brukar du sparka bort snömodd på andras bilar?

tecman
5 mars 2010 · 1 741 Inlägg

Savalito skrev:
hah jag brukar iallafall sparka bort dom från andras bilar, tycker det ser så fult ut och misskött med en stor smutsig isklump.

Hoppas det är ironi i det du skriver! yikes

__________________________________________
Klart man inte rör någon okänds bil i onödan. Och speciellt inte sparkar på den.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
LeafBox Lat Perfektionist
5 mars 2010 · 6 359 Inlägg

Vem fan sparkar på ngn annans bil? :S
Ska nånn sparka på min bil ska jag fanimej få sparka tbx!

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
snoddas
5 mars 2010 · 1 142 Inlägg

sparkar nån lös min får han sätta tillbaka den oxå...sen får han/hon smisk med livremmen

IceEyes Varningar: För många..
5 mars 2010 · 2 552 Inlägg

Tänker inte speciellt mycket på det utan låter oftast snö och isklumpar lossna av sig själv. Tanken på att sparka lös klumparna på andras bilar existerar inte ens.

Vilken fråga för övrigt tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Iam2fast4U
5 mars 2010 · 1 534 Inlägg

haha jag har gjort det big_smile dock på bekantas bilar

BMW E34 "538" (1990)
Opelmadness German cars, quality and beyond
5 mars 2010 · 8 197 Inlägg

Iam2fast4U skrev:
haha jag har gjort det big_smile dock på bekantas bilar

Det är ju lite skillnad.. big_smile
Man går ju liksom inte runt på stan och kickar bort skiten från andras bilar. lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Danne_nkpg Lastbilschaufför
5 mars 2010 · 257 Inlägg

Säger som ett par andra här i tråden..
Den som sparkar på min bil, den får räkna med en riktigt väl placerad spark tillbaka.

Men för att svara på frågan så sparkar jag av mina klumpar ibland när jag har lust för det, men aldrig på andras bilar. Är inte min uppgift att hålla andras bilar rena från snö.. Går ju inte direkt och tvättat en helt okänd bil om jag tycker den är smutsig tongue

//Danne

Four Rings To Rule Them All
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
5 mars 2010 · 1 778 Inlägg

Nej självklart sparkar jag inte på andras bilar. Men jag tycker att de är en skyldighet att ta bort skägget på sin egen bil! Inte så kul när det ligger is klumpar på vägen som kan slå sönder fronten på bilen.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
PH_
5 mars 2010 · 310 Inlägg

Jag sparkar knappt bort dessa klumpar på min egen bil. ABSOLUT inte om det är en bil med som har lackad plåt där isen/snön/slasket samlas.

Tänk efter hur mycket skit och grus det är i det som fastnar och ta dig en funderare på vad som händer om du sparkar... du kan likagärna spänna på ett 60 slippapper på skon och sparka på ren plåt.

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
Volvo_Mannen Volvoskadad
5 mars 2010 · 6 017 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:
Nej självklart sparkar jag inte på andras bilar. Men jag tycker att de är en skyldighet att ta bort skägget på sin egen bil! Inte så kul när det ligger is klumpar på vägen som kan slå sönder fronten på bilen.

Är man rädd om bilen ställer man av den på vintern, så slipper man oroa sig om det.

Jonas
Strongman
5 mars 2010 · 203 Inlägg

Min granne ville vara hygglig och sparka bort min is från hjulhuset.
Min stänklapp rök med. Han fick köpa splitter ny för 270kr + montering 178kr. Dyr spark.

joelimmo
5 mars 2010 · 1 380 Inlägg

hah jag är en stolt skärmsparkare lol ! men dock bara på bekantas bilar med gummi stänkskydd tongue

Senast redigerat av joelimmo (5 mars 2010)

BMW E28 (1982)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
5 mars 2010 · 1 903 Inlägg

HAHA, jävlar vilken diskussion de blev om detta big_smile tror nog inte TS menade sparka "för kung och fosterland" när han skrev just sparka. men men.

skulle aldrig få för mig att sparka eller ens peta bort snö med foten från helt okändas bilar. däremot på sin egen bil eller på polarens bil när man är ute och spekar så gör man ju det av ren reflex om man ser att det sitter en massa snö i hjulhuset. och JA, självklart försiktigt och väldigt löst tongue

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
_Bill_
5 mars 2010 · 42 Inlägg

Savalito skrev:
hah jag brukar iallafall sparka bort dom från andras bilar, tycker det ser så fult ut och misskött med en stor smutsig isklump.

-.- HAHA FAIL!!

dstr
5 mars 2010 · 146 Inlägg

_Fredde_volvo_ skrev:
HAHA, jävlar vilken diskussion de blev om detta big_smile tror nog inte TS menade sparka "för kung och fosterland" när han skrev just sparka. men men.

Jodå, gubbjäveln som sparkade på min bil tog i så det kändes i bilen.

FreddeLi Studerande maskiningenjör
5 mars 2010 · 1 903 Inlägg

dstr skrev:

_Fredde_volvo_ skrev:
HAHA, jävlar vilken diskussion de blev om detta big_smile tror nog inte TS menade sparka "för kung och fosterland" när han skrev just sparka. men men.

Jodå, gubbjäveln som sparkade på min bil tog i så det kändes i bilen.

och han fick en likadan tillbaka i guess? roll

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Aerocombi Xenoholic
5 mars 2010 · 2 559 Inlägg

Pan skrev:

Volvo_Mannen skrev:
Nä varför? Jag försöker alltid spara till så stora skägg som möjligt big_smile

Blir lite jobbigt när bilen inte kan fjädra in fullt för det är fullt med snö i hjulhuset. Brukar bli så när man är ute och surfar snövallar. Våld och spade så går det bort smile Men låter ju ytterst konstigt att någon okänd sparkar bort det. Kan ju hända att man kör på polaren lite för att jävlas men brukar ju bli lite oseriöst när man är ute och åker vintersläde. Skulle aldrig få¨för mig att pilla på en okänds bil du går ju liksom inte fram till någon och drar upp deras byxor. Ne men du hade dom ju så långt ner.

Det har man haft lust att göra mer än en gång lol
Det är ju sällan en vacker syn lol

Ang is på bilen, så håller jag mig till mina egna bilar och hoppas att andra tänker likadant hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Nicklas-med-ck
5 mars 2010 · 272 Inlägg

På sommaren brukar jag gå runt med högtryckstvätten och en hink med schampoo och en svamp och tvätta smutsiga bilar jag ser på stan.

Rille0
5 mars 2010 · 2 021 Inlägg

Brukar gö det på mina egna bilar, samt kundbilar innan jag kör in dom i verkstan, men tar inte i o drar rätt på lacken med stålhättan utan bara "petar" bort skiten med sulan.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
FreddeK
5 mars 2010 ·

nej i min uppfostran lärde jag mig att man ska låta andras saker vara ifred så nej jag sparkar inte på andras bilar och hoppas verkligen inte folk sparkar på min!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang