Efterlyser min fruga

JimB
10 april 2010 · 95 Inlägg

Söker min fruga som försvann spårlöst från sin garageplats natten till igår...

Märke: Hona
Modell: Civil
Årsmodell: 1992
Färg: Crémebrun
Växellåda: Automat (Man behöver inte slita i spaken själv dvs)
Drivhjul: Oftast två, om man smörade på ordentligt gick hon på alla 4


Hon var steg 3 trimmad med bla, gilette fusion kammar, portad kropp, Flens v3.3 styvsystem, Ordentligt smidda stakar, XS Power grenrör (Rost på insidan finns), Bullrigt 1,5" avgassystem från kissen och bakåt, utblåsta ljuddämpare. Ordentligt puckad koppling och ordentligt stort blankpolerat insug.
444 spridare från Maybeline, jävligt klen IQ från Greedy, ska uppgraderas om jag hittar henne.

Snyggt stylad med fet breddad bakdel, snyggt dyrt kjolpaket från gina tricot och stora framskärmar, ni som inte gillar plast kan sluta läsa nu.

Nu till saken, hon fungerade och gick hur bra som helst för några veckor sen, jag var helnöjd med affären tills för några dagar sen bara. Nytvättad, nyvaxad, hur fin som helst. Gått igenom nästan alla besiktningar U/A, endast någon enstaka 2:a förra året.

Nyligen började hon gnälla på småsaker så som kam och osmidda stakar men efter att man varmkört henne med ny olja i några minuter gick hon tyst och fint igen utan problem.
Det verkar vara något läckage i avgassystemet lite beroende på temperatur och hur hårt hon fick jobba, tomgång var inga problem.

Dum som jag var lånade jag ut henne till en kompis förra veckan som var i akut behov av en körning, han lovade att ta väl hand om henne. När jag hämtade henne var det mycket som var galet...den externa wastegaten vrålade något oerhört, konstant knack från toppen samtidigt som det luktade bränt när hon fick jobba. Knappt någon respons vid gaspådrag, misstänker dålig koppling?

Drog tjyvluft någonstanns och fick en ojämn gång på högre varv, turbon laddade ur direkt och dog nästan vid varvstopp. Startmotorn allmänt trök och hackig, söndagmornar var värst, misstänker dåliga packningar i grenröret då mycket läckage förekom. Batteriet också klent, kopplar inte alls till styrenheten vid behov.

Jag vet att hona från just 1992 har vanliga fel sedan fabrik så som att det gnisslar och gnäller en hel del efter åkturen om man inte kontinuerligt fyller på med olja. Att åka med någon annan är inte alls acceptabelt.

Nu till mitt absolut största problem, hon är oförsäkrad neutral , när jag började gorma om att det var kompisen som lånades fel gnällde hon på tomgången hackade och hostade tills man vart alldeles dyngsur i spolarvättska, efter en stund sprack förstärkarna och basen i ett tappert försök att överrösta fanskapet.

Nu är hon borta, och jag får inte ut en j*vla krona på försäkringen, alla timmar i garaget, flera tusen på visuella uppgraderingar, allt förgäves.

Tillbaks på ruta ett... utan ekonomi får jag fiska på nätet efter en billig ny, bäst är väl att vara med från början själv så man vet vad som finns under huven. Dolda fel är ett h*lvete.

Skicka ett PM om någon skulle se henne, jag har inga stora förhoppningar dock.

Mvh



neutral
_____________________________________________________________________________________

Hoppas ni överlever min barnsliga humor, kom nyss innanför dörren tomhänt från krogbesök, halvfull, halvtrött på dagens fruntimmer! Fick en dålig idé att skriva några rader...som blev några rader till...  roll  (Får gärna flyttas av mod)

Senast redigerat av JimB (10 april 2010)

RasmusM5
10 april 2010 · 11 Inlägg

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, de va faktist riktigt bra skrivet, hahah älskade den här historien big_smilebig_smilebig_smile

BMW M5 (2001)
JimB
10 april 2010 · 95 Inlägg

RasmusM5 skrev:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, de va faktist riktigt bra skrivet, hahah älskade den här historien big_smilebig_smilebig_smile

Hahah kul att någon uppskattade min natthumor iaf, skål! lol

heltsonika Rebel with a cause
10 april 2010 · 224 Inlägg

Hahaha... Hoppas du hittar henne i hyffsat skick annars finns det en hel del nya som står och väntar i utställningshallen för omgående leverans.

JimB
10 april 2010 · 95 Inlägg

heltsonika skrev:
Hahaha... Hoppas du hittar henne i hyffsat skick annars finns det en hel del nya som står och väntar i utställningshallen för omgående leverans.

lol

Jag får hoppas på det bästa...annars kanske man kan låna en billigt vid behov roll

Wiechert tysk.
10 april 2010 · 592 Inlägg

HAHAHAHHAHAHAHHAHAHA

Underbart big_smilebig_smilebig_smile

Volkswagen Golf "dropfden" (1999)
Robolas
10 april 2010 · 93 Inlägg

HAHAHAHAHA så j*vla bra ! smile

ETTH
10 april 2010 · 397 Inlägg

Gav mig ett rejält gott skratt big_smile

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"
Saab 9-3 "Ägg-Gulan" (1999)
skydark
10 april 2010 · 375 Inlägg

hahah kanonbra

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
volvo_karlsson Däckmissbrukare
10 april 2010 · 87 Inlägg

hahahahahaha

volvo_karlsson - Pysen
alexxe En gång till nu
10 april 2010 · 760 Inlägg

hahahaha! du är min gud just nu haha!

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Spelis
10 april 2010 · 1 926 Inlägg

Hahahahah klockren!

Sjodin_ Good Girl Gone Bad
10 april 2010 · 607 Inlägg

Haha, klockren!

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad
BMW 320 "e46 Touring" (2005)
Pontiac GTO "cab" (1967)
Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II" (1992)
Opelmadness German cars, quality and beyond
10 april 2010 · 8 197 Inlägg

Hahahahahahaha!!! Underbart! lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
JimB
11 april 2010 · 95 Inlägg

alexxe skrev:
hahahaha! du är min gud just nu haha!

Haha! big_smile tack för all feedback lol

WoozyDozz
11 april 2010 · 918 Inlägg

hahahahhahahahahahaha tongue detta gjorde natten ännu roligare big_smile

Mack Forum- och sitemoderator
11 april 2010 · 26 149 Inlägg

Hahahahah..så skön smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
volvoentusiasten
11 april 2010 · 4 005 Inlägg

heheh roligt.smile Så full var du nog inte  för det var rätt genomtänkta saker!

MIKK0 Designer.
11 april 2010 · 1 260 Inlägg

JimB skrev:

heltsonika skrev:
Hahaha... Hoppas du hittar henne i hyffsat skick annars finns det en hel del nya som står och väntar i utställningshallen för omgående leverans.

lol

Jag får hoppas på det bästa...annars kanske man kan låna en billigt vid behov roll

Att låna en billig bil vid behov är det inget fel på, men se till att köra med sätesöverdrag!

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
JimB
11 april 2010 · 95 Inlägg

linuslinje skrev:
heheh roligt.smile Så full var du nog inte  för det var rätt genomtänkta saker!

Hahaha ibland funderar jag bara lite för mycket när jag är på lyset lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang