2206
Sök

Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer

528 983 Visningar
Projektet avslutat 11 juni 2015
9 141 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
Ok , ja just jag hade glömt panelen. Men om du fäller in din nummerplåt i originalfångaren då, skulle inte det funka?

Ja det skulle utan tvekan funka. Men hur bygger man om en stötfångare i ABS plast?

-sommar ska de va....
4 538 Inlägg
15 april 2012
Putteliten skrev:
eastmotorsport skrev:
Ok , ja just jag hade glömt panelen. Men om du fäller in din nummerplåt i originalfångaren då, skulle inte det funka?

Ja det skulle utan tvekan funka. Men hur bygger man om en stötfångare i ABS plast?

Det finns lim som är helt fantasiskt. Vi lånade sån då vi byggde om fångarna på Golf III an både fram och bak. Billackeringar som sysslar med rep. av plast har sånt.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

9 141 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
Putteliten skrev:
eastmotorsport skrev:

Det finns lim som är helt fantasiskt. Vi lånade sån då vi byggde om fångarna på Golf III an både fram och bak. Billackeringar som sysslar med rep. av plast har sånt.

Hmm, då skulle man alltså få tag på en Golf IV bakstöt och sen skära ut nummerplåtshålet limma fast på Audi bakstöten. Men om det blir något litet hål sen är det bara att spackla på det då eller?

-sommar ska de va....
4 538 Inlägg
15 april 2012
Putteliten skrev:
eastmotorsport skrev:
Putteliten skrev:

Hmm, då skulle man alltså få tag på en Golf IV bakstöt och sen skära ut nummerplåtshålet limma fast på Audi bakstöten. Men om det blir något litet hål sen är det bara att spackla på det då eller?

Ja det skulle gå utan tvekan, små hål kan du med fördel lägga igen med samma lim. Kommer bara inte ihåg vad det heter men det finns säkert en rad olika sorter. Jag letade delar ur Bilbolagets skrotcontainer( Volvohandlaren här i Östersund ) . Annars kan du leta nåt på en skrot och få den billigt om den är skadad på annat ställe.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

9 141 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
Putteliten skrev:
eastmotorsport skrev:

Ja det skulle gå utan tvekan, små hål kan du med fördel lägga igen med samma lim. Kommer bara inte ihåg vad det heter men det finns säkert en rad olika sorter. Jag letade delar ur Bilbolagets skrotcontainer( Volvohandlaren här i Östersund ) . Annars kan du leta nåt på en skrot och få den billigt om den är skadad på annat ställe.

Helt klart något att tänka på. smile Ska ringa en ikväll som jag hört ska vara duktig med glasfiber. Klarar han inte ut det så får ja nog gå på orginalstöten istället.

2 038 Inlägg
15 april 2012
Får nog ta en sväng över till andra sidan pölen och kika lite i sommar. Nu när hoppet är tillbaks igen...

9 141 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
Nosliwe skrev:
Får nog ta en sväng över till andra sidan pölen och kika lite i sommar. Nu när hoppet är tillbaks igen...

Det tycker ja du ska göra. Å då ska du få se på f-n! wink Se till att ta med dig GTn i så fall!
Glömde skriva tidigare att fälgarna är inlämnade på blästring och förhoppningsvis blir det lack på dom också. smile

2 038 Inlägg
15 april 2012
Var det jag syftade på med att hoppet var tillbaks wink Motorn startade idag

9 141 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
Nosliwe skrev:
Var det jag syftade på med att hoppet var tillbaks wink Motorn startade idag

Härligt! Verkar den gå som den ska också? Brucar det inte vara Nordic Audi träff i Söderköping varje sommar? Eller ska du komma till Mantorp park å kika lite?

2 038 Inlägg
15 april 2012
Tar förmodligen bara en sväng för att kika på din, så har man en anledning till att få köra lite hehe.
Jo den gick jämt och fint på tomgången. Startade direkt såfort vi fick tändningen rätt efter rotorbytet. Märktes att motorn mådde bättre än förut med, man behövde inte ha gasmask wink

9 141 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
Nosliwe skrev:
Tar förmodligen bara en sväng för att kika på din, så har man en anledning till att få köra lite hehe.
Jo den gick jämt och fint på tomgången. Startade direkt såfort vi fick tändningen rätt efter rotorbytet. Märktes att motorn mådde bättre än förut med, man behövde inte ha gasmask wink

Ja det går ju bra det med. smile Hör av dig så slår ja på kaffet.
Skönt att hårda slitet ger resultat, även fast det inte syns allt för mycket så förhoppningsvis bör du märka det när du är ute och åker. Är lite sugen på en ordentlig puts i motorrummet jag med faktiskt.

2 038 Inlägg
15 april 2012
Putteliten skrev:
Nosliwe skrev:

Skönt att hårda slitet ger resultat, även fast det inte syns allt för mycket så förhoppningsvis bör du märka det när du är ute och åker. Är lite sugen på en ordentlig puts i motorrummet jag med faktiskt.

Jo det är ju det, den glappade 1mm i avgasventilerna och tätningarna var slut.
Kommer ju få köra med original front tills midsommar ungefär, så vet hur det känns att inte kunna få på nya grejerna hmm Hoppas du får tag på en kofångare!

1 200 Inlägg
16 april 2012
När denna blir klar KRÄVER jag en fotosession i fint väder med många bilder! big_smile

9 141 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Nosliwe skrev:
Putteliten skrev:
Nosliwe skrev:

Jo det är ju det, den glappade 1mm i avgasventilerna och tätningarna var slut.
Kommer ju få köra med original front tills midsommar ungefär, så vet hur det känns att inte kunna få på nya grejerna hmm Hoppas du får tag på en kofångare!

Oj då, ja då lär den varit lite törstig med då. Du blir tvungen att byta skärmar å grejer, eller ska du korta huven lite?
Ja det är lite jobbigt när sakerna inte passar ordentligt, å man dessutom inte har tillräckliga kunskaper att fixa till det hela. Men det löser sig hoppas ja. smile

9 141 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Stackarn skrev:
När denna blir klar KRÄVER jag en fotosession i fint väder med många bilder! big_smile

Är ju ingen duktig fotograf, men ja får väl göra ett försök då. wink

1 200 Inlägg
16 april 2012
Lös de hur du vill, bilder ska jag ha! big_smile

2 038 Inlägg
16 april 2012
Vi får väll ta en fotosession med 2 röda audis i sommar då wink

9 141 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Nosliwe skrev:
Vi får väll ta en fotosession med 2 röda audis i sommar då wink

Det var ju en bra idé. smile Se om vi kan ta oss in i parken å fota lite längs banan.

when ever - were ever
513 Inlägg
18 april 2012
Om vi (mot förmodan?) får ihop våra bilar (i år?)...ett "cabrally"?
Det görs en del såna här utflykter men det brukar mest va märkesbundet. Det skulle va kul med bara kravet att det e en cab, oavsett märke.
Behöver inte va en lång runda (soppan lär väll kosta 20 spänn till hösten) 20-30 mil på lämpliga glidarvägar, kanske en tipsrunda? Nån som har idéer om ev utfyktsmål att åka till?
Kan avslutas tex genom att ansluta till en större träff nån stans, eller så gör man en egen med tex grillning.

Själva tanken e ju o glida runt med taket nere o njuta av livet, solen, svensk sommar när den e som bäst big_smile

9 141 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
mickefixare skrev:
Om vi (mot förmodan?) får ihop våra bilar (i år?)...ett "cabrally"?
Det görs en del såna här utflykter men det brukar mest va märkesbundet. Det skulle va kul med bara kravet att det e en cab, oavsett märke.
Behöver inte va en lång runda (soppan lär väll kosta 20 spänn till hösten) 20-30 mil på lämpliga glidarvägar, kanske en tipsrunda? Nån som har idéer om ev utfyktsmål att åka till?
Kan avslutas tex genom att ansluta till en större träff nån stans, eller så gör man en egen med tex grillning.

Själva tanken e ju o glida runt med taket nere o njuta av livet, solen, svensk sommar när den e som bäst big_smile

Hehe, klart dom kommer rulla! wink Men med det utseendet som vi är ute efter kanske inte stämmer då. tongue
Ja det låter som en kul idé, kanske skulle lägga upp i evenemangsdelen och göra en intressekoll? Kanske skulle kunna utgå ifrån typ Jönköping eller däromkring för det ligger ju ganska så centralt om man säger?

Sök