2245
Sök

Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer

528 985 Visningar
Projektet avslutat 11 juni 2015
2 038 Inlägg
19 april 2012
Ahopp, då får man sätta kapen i taket för att inte vara utstött wink

9 141 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
Nosliwe skrev:

Haha gör du det, så blir du utstött på våran Auditräff och fotosession med! tongue lol

when ever - were ever
513 Inlägg
19 april 2012
Putteliten skrev:
Nosliwe skrev:

Haha gör du det, så blir du utstött på våran Auditräff och fotosession med! tongue lol

Hur man än gör kan man aldrig va alla till lags lol

Jönköping låter bra. Öster om jönköping och upp mot Norrköping finns en hel del fina vägar.
Ska ta o fundera lite närmre på detaljerna smile
Vi kan ju finansiera det hela genom att sälja biljetter till dom som saknar cab...

9 141 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
mickefixare skrev:
Putteliten skrev:
Nosliwe skrev:

Hur man än gör kan man aldrig va alla till lags lol

Jönköping låter bra. Öster om jönköping och upp mot Norrköping finns en hel del fina vägar.
Ska ta o fundera lite närmre på detaljerna smile
Vi kan ju finansiera det hela genom att sälja biljetter till dom som saknar cab...

Hehe, ja det är inte alltid lätt. tongue

Ja vägen från Gränna å sen uppåt är trevlig, gamla E4an och det runtomkring. Låter bra det, säg till om du undrar om någon väg här i östergötland så kan jag nog svara annars åker jag ut och rekar.

Säger du Fredrik (Nosliwe) köpa en plats i min cab? wink

German Engineering
9 083 Inlägg
20 april 2012
Hur går det, gubben? smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

2 038 Inlägg
20 april 2012
Haha va fan. Först betala dyrt bränsle för att åka till andra sidan pölen, sen pröjsa för att åka med i en annan bil när man har renoverat sin egen för en hyffsad slant ^^
Senast redigerat av Nosliwe (20 april 2012)

61 Inlägg
21 april 2012
Hade varit trevligt att hänga på denna roadtrip, men blir ju rätt dyrt med bensin för min del tyvärr. sad

9 141 Inlägg
21 april 2012
Trådstartare
Mr_Honken skrev:
Hade varit trevligt att hänga på denna roadtrip, men blir ju rätt dyrt med bensin för min del tyvärr. sad

Du är så välkommen! Med lätt högerfot så är det ju inga bekymmer! wink Annars så kan du ta med sällskap som betalar halva trippen med. tongue

54 Inlägg
22 april 2012
Roadtrip, absolut inte omöjligt att man hakar på smile

Audi Cabriolet -94
VW passat -01

61 Inlägg
22 april 2012
Tack så mkt, jo de hade ju varit en lösning, får se hur de blir isf smile

when ever - were ever
513 Inlägg
22 april 2012
Sorry att det blev lite ot i tråden. Tbx o jobba nu så vi blir färdiga nån gång lol

9 141 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
Du är välkommen du med Kemper!
Mr_Honken, allt löser sig bara man vill! wink
Mickefixare, Skulle gärna jobba på, men just nu väntar jag på hjälp.
Lagerbyte fram, han som ska hjälpa mig med det har inte haft tid.
Han som ska fixa med fälgarna är just nu i England.
Han som ska hjälpa mig med bakstöten planerar 50 årsfest nästa helg.

Så jag väntar å väntar å väntar just nu........    hmm

9 141 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
För er som väntar, så kommer det äntligen hända lite grejer i helgen. Ska få framhjulslagrena utbytta, så att jag kan mäta in för spaceplattor. Räknar med att ha bilen på hjulen på lördag eftermiddag, och skicka iväg en order på spaceplattor därefter. smile Håll ut mina vänner......

when ever - were ever
513 Inlägg
25 april 2012
Finns det nått värre än å vänta? Skönt att det rör på sig smile

9 141 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
mickefixare skrev:
Finns det nått värre än å vänta? Skönt att det rör på sig smile

Ja det tror ja, att man inte kan lösa skiten själv. Hade jag kunnat det, så hade jag ju sluppit vänta! big_smile

574 Inlägg
26 april 2012
ibland är det kul att vänta också för då har man ju iaf nå positivt att se fram emot wink)

9 141 Inlägg
26 april 2012
Trådstartare
RandomHero skrev:
ibland är det kul att vänta också för då har man ju iaf nå positivt att se fram emot wink)

Njaa, ytterst få tillfällen tycker ja. Skulle vara om grejerna är inne på lack, då kan det va kul att vänta.....

2 373 Inlägg
26 april 2012
Jaaa!! Väntar med spänning!! smile

Häls. Hervas

574 Inlägg
4 maj 2012
Putteliten skrev:
RandomHero skrev:

Njaa, ytterst få tillfällen tycker ja. Skulle vara om grejerna är inne på lack, då kan det va kul att vänta.....

haha =p

9 141 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
Bilen står på hjulen igen. smile Pressade om hjullagrena fram i lördags, men när dom gamla var ur och dom nya skulle in så var det så klart fel. För*****de J**la Sk*t Helv***s Biltema så klart!! Var bara åka in till Mekonomen och fixa nya. För dubbla pengen mot Bilema, orka med fel igen. Dom nya lagrena pressades på plats, åt fel håll så klart när allt annat gick skit! Pressa ur dom försiktigt och tillbaka med dom åt rätt håll, så kunde man äntligen åka hem och montera.
När det var dax att hissa ner bilen så tog jag ett kik under å se om allt såg bra ut, men nej då. Avgasupphängningarna var slut, då var det bara att släcka ner för dagen.
I söndags så införskaffades ny avgasupphängning och bilen kunde hissas ner, ÄNTLIGEN! big_smile
I tisdags drogs det lite högtalarkablar och lågnivå, sen monterades DVDn som jag haft liggandes sen september. Ordenligt fastskruvad i mittkonsollen så klart!

Friskt kopplat hälften brunnet! tongue Imorrn ska jag se om jag får tag på stötfångarlagning och limma ihop kjolarna.

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-ca71d657f49502a5f94d4b9d3e06c4d6.jpg
Senast redigerat av Putteliten (5 maj 2012)

Sök