3188
Sök

Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer

528 988 Visningar
Projektet avslutat 11 juni 2015
Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
5 maj 2012
Putteliten skrev:
Pressade om hjullagrena fram i lördags, men när dom gamla var ur och dom nya skulle in så var det så klart fel. För*****de J**la Sk*t Helv***s Biltema så klart!! Var bara åka in till Mekonomen och fixa nya. För dubbla pengen mot Bilema, orka med fel igen. Dom nya lagrena pressades på plats, åt fel håll så klart när allt annat gick skit! Pressa ur dom försiktigt och tillbaka med dom åt rätt håll, så kunde man äntligen åka hem och montera.

Åh, jag är nästan lite lättat över att ha läst detta. Jag gör tamejfan JÄMT sånnahär dumma saker.
Klassikern är ju att montera ihop ngt för att i efterhand att man glömt satt fast nånting där under -.-

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

-sommar ska de va....
4 538 Inlägg
5 maj 2012
Ja vad skönt att ha den på marken igen , hoppas det löser sig med lagning av plasten också.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

2 373 Inlägg
5 maj 2012
Vilken känsla det måste ha varit att ha den på marken igen!! Snart är du ute på vägarna ska du se smile

Häls. Hervas

9 141 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
LeafBox skrev:
Putteliten skrev:
Pressade om hjullagrena fram i lördags, men när dom gamla var ur och dom nya skulle in så var det så klart fel. För*****de J**la Sk*t Helv***s Biltema så klart!! Var bara åka in till Mekonomen och fixa nya. För dubbla pengen mot Bilema, orka med fel igen. Dom nya lagrena pressades på plats, åt fel håll så klart när allt annat gick skit! Pressa ur dom försiktigt och tillbaka med dom åt rätt håll, så kunde man äntligen åka hem och montera.

Åh, jag är nästan lite lättat över att ha läst detta. Jag gör tamejfan JÄMT sånnahär dumma saker.
Klassikern är ju att montera ihop ngt för att i efterhand att man glömt satt fast nånting där under -.-

Det kändes inte sådär jättekul när vi upptäckte att lagrena satt åt fel håll. Jag var ju tyvärr inte med när dom pressades ur heller så jag hade ju ingen direkt koll på det heller. Dessutom kostade dom 800:- st, så det hade ju inte varit kul om dom gick sönder. Var lite nervöst där en stund kan ja lova.....
Det där med att glömma något när man monterar ihop saker, har hänt ett par gånger med.....

9 141 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
Ja vad skönt att ha den på marken igen , hoppas det löser sig med lagning av plasten också.

Riktigt gött är det! smile Jo då, fick tag på lim idag så imorrn ska det förhoppningsvis hända lite.

German Engineering
9 083 Inlägg
5 maj 2012
Kämpa på smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

9 141 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
Hervas skrev:
Vilken känsla det måste ha varit att ha den på marken igen!! Snart är du ute på vägarna ska du se smile

Som sagt riktigt skönt. Har redan varit ute och åkt ett par repor med. smile

2 373 Inlägg
5 maj 2012
Putteliten skrev:
Hervas skrev:

Nice!!! Var är filmen då?? tongue

Häls. Hervas

9 141 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
Hervas skrev:
Putteliten skrev:
Hervas skrev:

Nice!!! Var är filmen då?? tongue

Film??! Den ser just nu ut som, hej kom å hjälp mig ungefär. Så ja vet inte om jag törs visa upp den inom det närmaste.....

2 373 Inlägg
5 maj 2012
Jaha ok då fattar jag...

Häls. Hervas

9 141 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
Är det några som följer tråden fortfarande? I så fall, vill ni se en liten update? Har också en liten fundering med, tanken är att åka till Katrineholm på Tüsk vs JDM. Vill ni som kommer dit se bilen så långt jag hunnit med dvs. med olackade kjolar blåa backspeglar och lite annat, eller vill ni se den ungefär som den var när ja köpte den?
Senast redigerat av Putteliten (16 maj 2012)

2 373 Inlägg
16 maj 2012
Jag följer tråden och vill gärna se hur bilen ser ut idag smile

Häls. Hervas

9 141 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
Jaha ja, är visst bara 2 följare kvar då.....    Här kommer en update bara för er då!

Efter lite småstrul så sitter DVD rätt kopplad nu, satte kabeln till handbromsen direkt på jord men fick ingen bild bara en varningstext om att man inte ska köra bil å se på film. För att få bild på skärmen så var man tvungen att enligt instruktionsboken lossa handbromsen för att sedan lägga i den igen. Fick bli en strömbrytare direkt till jord istället.

Observera samma färg på belysningen som övrigt i bilen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-171bc3d49a7e1a09bfed232c1130040a.jpg

Idag blev det till att limma ihop kjolarna. Såg bra ut båda 2 tyckte jag, men när jag limmade den högra så kom det bara härdare ur tuben så den kjolen ramlade isär igen. Den vänstra såg bra ut i alla fall, ska slipa bort överflödigt imorrn å se vad som händer.

Den övre ser sned ut, men ligger bra emot bilen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-cdcdb04ae65f12cd67003b7ccd838fca.jpg

Ligger bra emot bilen som sagt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-3aa0ba3282e2a422bfd9600b4e6a294d.jpg

Sen var jag tvungen att kosta på nya torkarblad med. Endast det bästa är gott nog, Rally carpassion Carving Gold. Måste ju vara svinbra grejer! wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-ddc206146ec03b89167f7fab80161e15.jpg

2 373 Inlägg
16 maj 2012
Snygg stereo och bra jobbat!! smile

Häls. Hervas

9 141 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
Hervas skrev:
Snygg stereo och bra jobbat!! smile

Tack. smile Bra jobbat vet ja ju inte förrän imorrn när ja slipat ner det överflödiga då. Håller en tumme hårt för att denna håller.....

75 Inlägg
17 maj 2012
Två följare var väl o ta i wink tre åtminstone

75 Inlägg
17 maj 2012
Putteliten skrev:
Jolanki skrev:
Två följare var väl o ta i wink tre åtminstone

Välkommen! smile

Tack! big_smile Följt länge i tystnad, beundrar verkligen bygget! smile

Sök