2813
Sök

Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer

529 386 Visningar
Projektet avslutat 11 juni 2015
German Engineering
9 083 Inlägg
13 april 2013
Kämpa på smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

2 038 Inlägg
13 april 2013
Där har du lite jobb. Men kul när det blir färdigt.

-sommar ska de va....
4 541 Inlägg
13 april 2013
Blir nog bra detta ska du se!

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

9 143 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
Nosliwe skrev:
Där har du lite jobb. Men kul när det blir färdigt.

Ja det lär det vara, kan ju erkänna att jag ska få hjälp med det där då!
Koppla el å laga kopiatorer det kan ja, men bygga stötfångare är ja kass på! tongue

9 143 Inlägg
9 143 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
Har lämnat iväg bakstöten för att få ihop den med regplåthållaren, lät inte så positivt när jag lämnade iväg den. sad
Oj då! Jag tror att vi har tagit oss vatten över huvudet sa dom när jag visade det hela.

Så nu söker jag någon i östergötland som är duktig på det här med plast?! Det handlar om en stötfångare i ABS plast som ska få en hållare för regplåten. Självklart mot ersättning eller om ni vill ha en dekal på min bil! Skicka gärna PM. Ska till Örebro på lördag om det finns någon åt det hållet?

-sommar ska de va....
4 541 Inlägg
19 april 2013
Putteliten skrev:
Har lämnat iväg bakstöten för att få ihop den med regplåthållaren, lät inte så positivt när jag lämnade iväg den. sad
Oj då! Jag tror att vi har tagit oss vatten över huvudet sa dom när jag visade det hela.

Så nu söker jag någon i östergötland som är duktig på det här med plast?! Det handlar om en stötfångare i ABS plast som ska få en hållare för regplåten. Självklart mot ersättning eller om ni vill ha en dekal på min bil! Skicka gärna PM. Ska till Örebro på lördag om det finns någon åt det hållet?

Det finns bra lim som sammanfogar olika plaster utan problem. Vi använde det både på sonens Kadett GSI och även Golf IIIan.

9 143 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
Hehe limmet är det minsta bekymmret, det stora är att få ihop det snyggt med varandra. Är ju inte riktigt samma form på Audins och Golfens stötfångare.

Hade du inte bott så långt upp i lappträsket eastmotorsport så hade jag åkt till dig direkt! wink

-sommar ska de va....
4 541 Inlägg
19 april 2013
Putteliten skrev:
Hehe limmet är det minsta bekymmret, det stora är att få ihop det snyggt med varandra. Är ju inte riktigt samma form på Audins och Golfens stötfångare.

Hade du inte bott så långt upp i lappträsket eastmotorsport så hade jag åkt till dig direkt! wink

:-)  Ja , det borde gå att fixa, har du hittat nån i bilbyggarkratsar  som kan hjälpa dig?

9 143 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
Putteliten skrev:

:-)  Ja , det borde gå att fixa, har du hittat nån i bilbyggarkratsar  som kan hjälpa dig?

Nae har tyvärr inte det. Kollat runt bland polarna men ingen verkar känna någon som kan det.

1 200 Inlägg
19 april 2013
Hör med lackeringsfirmor i närheten vart de lämnar bort om de inte klarar av det själv smile

9 143 Inlägg
20 april 2013
Trådstartare
Stackarn skrev:
Hör med lackeringsfirmor i närheten vart de lämnar bort om de inte klarar av det själv smile

Har lämnat den till en lackeringsfirma, där dom har en som kan såntdär, men det var nog lite för mycket för honom så han skulle kolla runt lite. Han hade någon kontakt som han ska kolla med.

9 143 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
Har inget att visa bild på, men jag har kopplat in parkeringsljusen i dimljusen och satt dom på en strömbrytare. Har också lämnat iväg spaceplattorna för att få dom nersvarvade lite i navet. Fick inte på fälgarna på plattorna. Hoppas att ja kan få tillbaka dom innan helgen.

Letar efter små smidiga strömbrytare gärna med indikering typ diod eller liknande. Någon som har förslag på såna?

Söker fortfarande efter någon som är duktig på ABS plast, måste ju finnas någon i Östergötland som fixar med sånt!?

9 143 Inlägg
1 maj 2013
Trådstartare
Väntar på mina spaceplattor som skulle svarvas av lite, hoppas jag får dom i helgen. big_smile

Blev en liten inköpsresa till Biltema där det inhandlades. Låsbrickor till insexbultarna, Insexhylsa så att ja kan dra åt bultarna och extra hjulbultar till fälgarna sen. Går ju från 4 till 5 bultar och ja kan använda dom gamla också.

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-9fbf1431dc24a14bd88df54f952402b1.jpg

2 038 Inlägg
2 maj 2013
Biltemas hjulbultar skulle jag passa mig för. Hade det på den första golf 2an i början. Drog runt 2 stycken när jag skulle lossa dom. Hört fler med samma problemet.
Kan iofs vara en annan leverantör till dom nu för tiden.

9 143 Inlägg
2 maj 2013
Trådstartare
Nosliwe skrev:
Biltemas hjulbultar skulle jag passa mig för. Hade det på den första golf 2an i början. Drog runt 2 stycken när jag skulle lossa dom. Hört fler med samma problemet.
Kan iofs vara en annan leverantör till dom nu för tiden.

Jaså? Det va som fasen sitter exakt likadana bultar på bilen sen innan och dom funkar bra. Förutom att chromet lossnat på ett par.

Familje-räcer!
45 Inlägg
2 maj 2013
Putteliten: Vad köpte du för storlek på dina hjulbultar?

Det är inte snabbast man ska vara, det är uthålligast som vinner.. :)

9 143 Inlägg
2 038 Inlägg
2 maj 2013
Det var nog ca 5 årsen. Så kan ju ha bytt leverantör ett par gånger sen dess.

Sök