2285
Sök

Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer

529 399 Visningar
Projektet avslutat 11 juni 2015
9 143 Inlägg
15 juni 2013
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Putteliten skrev:
CarpeDiem skrev:
Härligt big_smile

Duger va? smile

Japp smile big_smile wink cool

Gött! big_smile

Nosliwe skrev:
Mycket snyggare med helrött!

Ja det blev lite mera modernt sådär.

eastmotorsport skrev:
Blev riktigt fint, tycker faktiskt det är snyggare att ha plåten där den sitter nu istället för att modda fångaren.

Ja gillar det här med faktiskt, är ju rätt coolt med USA bakljusen med. smile
Vi får se vad som händer, har fått tag på en som ska kika på bakstöten åt mig. Är ju lite sugen på RS2 stuket fullt ut när ingen annan har lyckats gå så långt.

9 143 Inlägg
15 juni 2013
Trådstartare
vw_audi skrev:
Bakstötfångaren blev riktigt snygg.

Tack! smile Blev som sagt lite mera modernt med slät och hellackad.

310 Inlägg
15 juni 2013
Blev riktigt bra. Jag föredrar faktiskt så där ist för rs2 stöten, är inte så mycket för en hel ramp bak.
Bra jobbat smile

54 Inlägg
16 juni 2013
Riktigt snyggt blev det, matchar framstöten mycket bättre utan skarvarna.
Har hämtat en RS2 stöt och lite annat så nu hoppas jag att jag ska lyckas bygga nått oxå.

Audi Cabriolet -94
VW passat -01

9 143 Inlägg
16 juni 2013
Trådstartare
sonken91 skrev:
Blev riktigt bra. Jag föredrar faktiskt så där ist för rs2 stöten, är inte så mycket för en hel ramp bak.
Bra jobbat smile

Tack, blev rätt nöjd såhär men är fortfarande sugen på att köra RS2 fullt ut.

Kemper skrev:
Har hämtat en RS2 stöt och lite annat så nu hoppas jag att jag ska lyckas bygga nått oxå.

Tack! smile Hehe, det var precis min tanke med det hela. Sparade den nedre skarven så att det följer trösklarna och sen vecket på fronten.

Jaså en orginalfront eller? Letar efter en sån jag med. Vad har du mer för kul på gång då?

54 Inlägg
17 juni 2013
Putteliten skrev:
sonken91 skrev:
Bra jobbat smile

Kemper skrev:

Tack! smile Hehe, det var precis min tanke med det hela. Sparade den nedre skarven så att det följer trösklarna och sen vecket på fronten.

Jaså en orginalfront eller? Letar efter en sån jag med. Vad har du mer för kul på gång då?

Blev en glasfiber fick den för 300 kr. Tänkte modifiera den lite och ta bort skylthållaren. Redan sat sågen i den så man får la hoppas jag får ihop det igen smile

Audi Cabriolet -94
VW passat -01

9 143 Inlägg
22 juni 2013
Trådstartare
Kemper skrev:
Putteliten skrev:
sonken91 skrev:
Bra jobbat smile

Kemper skrev:

Blev en glasfiber fick den för 300 kr. Tänkte modifiera den lite och ta bort skylthållaren. Redan sat sågen i den så man får la hoppas jag får ihop det igen smile

Okej, låter som att det kan bli något. Var det bra passform på den med då? Hoppas du får ihop den med.

9 143 Inlägg
22 juni 2013
Trådstartare
Blir en liten skriftlig uppdatering här då.

Har kopplat 4" högtalarna på instrumentpanelen och 5,25"orna bak på slutsteg nu. Har även kopplat in en MDS Audiphile 10" också. Blev rätt bra tryck i det hela. Nu fattas bara 6,5"orna i dörrarna, ska fixa till det så fort som möjligt.

Söker efter så litet 2 kanal steg som möjligt, 2x40-80watt. Det ska ha ställbart högpassfilter med.

Har också fått hem skruvar och clips till bakre regplåten som jag monterat med. Blev rätt bra efter liten modifiering. smile

1 271 Inlägg
22 juni 2013
Jag har ett kenwood steg som är något liknande lika stort som en bilstereo ungefär tror dem går köpa fortfarande

1 271 Inlägg
22 juni 2013
www.ljudstudion.se/m#product/3447 tror de är ett sånt. Inte så dyra

9 143 Inlägg
24 juni 2013
Trådstartare
Ja Kenwood steget var lagom storlek du. Ska kolla lite å se vad jag hittar, just nu kan ja köra med Magnat steget så länge.

Var och besiktade pärlan alldeles nyss, gick igenom med blankt papper. smile

Servicetekniker
145 Inlägg
2 juli 2013
Putteliten skrev:
Ja Kenwood steget var lagom storlek du. Ska kolla lite å se vad jag hittar, just nu kan ja köra med Magnat steget så länge.

Tja har inte läst så noga men jag har ett steg kicker 2 kanals nytt aldrig uppackat som kan vara nått för dig kanske
Litet och smidigt.

Mvh KirK

German Engineering
9 083 Inlägg
2 juli 2013
Hur går det här då? smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

9 143 Inlägg
2 juli 2013
Trådstartare
KirKen skrev:
Putteliten skrev:

Tja har inte läst så noga men jag har ett steg kicker 2 kanals nytt aldrig uppackat som kan vara nått för dig kanske
Litet och smidigt.

Okej, låter intressant. Vad är det för effekt och hur stort är steget?

CarpeDiem skrev:
Hur går det här då? smile

Ja du, mest glidit runt faktiskt. smile Ska på årets första träff på torsdag. Letar fortfarande efter ett 2 kanalsteg, och ska försöka ta tag i det här med dörrhögtalare nästa vecka.

61 Inlägg
4 juli 2013
Tjenare. Här har du ett steg som kanske kan passa? Är grymt bra kräm i det. http://www.docent-decibel.se/store/bils … d_392.html

9 143 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
Mr_Honken skrev:
Tjenare. Här har du ett steg som kanske kan passa? Är grymt bra kräm i det. http://www.docent-decibel.se/store/bils … d_392.html

Tack för tipset, men tyvärr lite för stort. Här är maxmåtten det får vara 34x16x5,5 cm.

61 Inlägg
4 juli 2013
Klart man tipsar om man kan smile. Men hade dom inget annat steg som kanske passa på docent-decibel?

9 143 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
Mr_Honken skrev:
Klart man tipsar om man kan smile. Men hade dom inget annat steg som kanske passa på docent-decibel?

Ja de e schysst! smile Nu har ja kikat lite, det här verkar lite intressant. Storleken är perfekt för då slipper jag dra bak en massa kablar. Kan det leverera något?

http://www.docent-decibel.se/store/bils … d_794.html

Det är dessa högtalare som ska drivas, 8ohm är dom på.
http://supersonic.se/product.html/faita … ory_id=148

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 juli 2013
2x25w i 4Ohm, och ska du köra i 8Ohm så har du absolut ingen effekt alls. Så hade nog letat efter något annat steg. smile

Sök