1984
Sök

Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer

529 405 Visningar
Projektet avslutat 11 juni 2015
9 143 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
_DamnIt skrev:
2x25w i 4Ohm, och ska du köra i 8Ohm så har du absolut ingen effekt alls. Så hade nog letat efter något annat steg. smile

Ja det lät ju klent, annars så är ju storleken alldeles ypperlig.

Har du bra tips på ett steg med maxmåtten jag skrev ovan?

Retarded or just Overjoyed
353 Inlägg
9 143 Inlägg
5 juli 2013
Trådstartare
bbellman skrev:
http://bilstereohornan.se/product.php?id=538&open=6slutsteg&subopen=&sort= både litet och ett rätt bra slutsteg detta!

Ja det var i lagom storlek du! smile Får kolla på det med....

9 143 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
Har varit lite stillestånd här ett tag. Tjejen anmälde oss till golfkurs, så nu är man visst golfare också! tongue Har blivit väldigt mycket tid på golfbanan för att få grönt kort, men nu har man det också! smile

Är inte ute i så god tid, men kom på att Action Meet är nästa helg. Anmälde mig till det nu ikväll, så i veckan får det bli lite stressmek då! Måste ju snygga till bilen innan utställning.
Saker som måste göras då:

*Fixa tillrätta fronten som är sne
*Rätta till bakre ljuddämparen
*Lacka gallrena i fronten
*Sänka lite mera bak
*Bygga slutstegsrack
*Rejäl tvätt och städning
*Ev vaxa

German Engineering
9 083 Inlägg
29 juli 2013
Golf är väl trevligt? big_smile

Kämpa på med projektet smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Freude am fahren
436 Inlägg
29 juli 2013
CarpeDiem skrev:

Om det står Volkswagen framför ja, men annars kan det vara.

9 143 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
CarpeDiem skrev:

Jorå det är faktiskt rätt kul. smile

Fredrik_M skrev:
CarpeDiem skrev:

Om det står Volkswagen framför ja, men annars kan det vara.

Ja tycker båda är rätt kul! big_smile Var också jävligt anti till det innan jag provade.....

2 038 Inlägg
29 juli 2013
Ja Golf på 4 hjul är fina grejer det! Du åker till Sviestad antar jag?

9 143 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
Nosliwe skrev:
Ja Golf på 4 hjul är fina grejer det! Du åker till Sviestad antar jag?

Utan hjul också! smile Yepp, dit är jag också anmäld! Så nu måste du också dit bara för det! wink

9 143 Inlägg
31 juli 2013
Trådstartare
Sådär ja, nu har det hänt lite igen. Igår fixades det lite i bagaget. Vet inte vad som hände, men jag tänkte använda lite av grejerna jag hade i Venton till att bygga ett slutstegsrack. Det slutade med att jag fick en allergisk reaktion och grejerna åkte ut, å jag fick knapra piller och sätta mig på soffan tills det hade gått över. sad

Men men, efter ett tag lyckades jag knåpa ihop det här, är inte helt färdigt, men något sådant kommer det att bli. Ska till lite färg, ett lock i glas eller plexi och lite mysbelysning. Ligger ett DDS4b längst fram och ett Magnat Edition Two baktill. Ska in ett DD monoblock istället för Magnatsteget i framtiden. Sen ska det bli en annan bas och låda, som inte ska va direkt synligt men inte bestämt vad jag vill ha än.

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-47f3985c3b3fa0b69e8a82cfca79a784.jpg

Idag har jag varit hos kusinen och sänkt bilen bak ca 2,5cm blev det. Sen har vi snyggat till bakre ljuddämparen som hände lite på sne.

Före sänkning.
http://img.uk.motr.com/archive/1/62/40/40-851.jpg

Efter sänkning. Lite skillnad va?
https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-c3a6cc10901d9b8274a6667a790172ad.jpg

2 038 Inlägg
31 juli 2013
Sänkningen gjorde allt lite! Syns mellan däck och skärm

9 143 Inlägg
31 juli 2013
Trådstartare
Nosliwe skrev:
Sänkningen gjorde allt lite! Syns mellan däck och skärm

Jovars, blev precis lagom tycker jag i alla fall. smile

German Engineering
9 083 Inlägg
1 augusti 2013
Vilken skillnad smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

574 Inlägg
1 augusti 2013
Lagom är bäst wink ser riktigt bra ut!

9 143 Inlägg
2 augusti 2013
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Vilken skillnad smile

Ja de e dom små ändringarna som gör stor skillnad. wink

RandomHero skrev:

Jovars. smile Har inte förstått det här med böttsänkt! Funderar på det här med ovalt utblås med, kusinen va på mig onsdags om det. Han sa också ovalt....

9 143 Inlägg
3 augusti 2013
Trådstartare
Sådär ja, då var en heldag på Mantorp Park och Action Meet till ända. Var lite slö med att ta bilder, så är det någon som har fotat min Ådi så släng upp dom här. Har också fått träffa mannen, myten, galningen racer-putte! Kul att få se den söta lilla Lupon live. smile

Ja ja, här är ett bidrag ifrån Ontoft i alla fall.
https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71246/71246-822573d23813a8f273428216369741a5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71246/71246-7eb536a9e83c23ea1417dcaca7126ff3.jpg

Exporterad Colombian
812 Inlägg
4 augusti 2013
Enda året jag inte fick tid att åka upp så ställer du ut den tongue Kul att du fått ut den på utställning iaf big_smile

574 Inlägg
4 augusti 2013
Putteliten skrev:
CarpeDiem skrev:
Vilken skillnad smile

RandomHero skrev:

Jovars. smile Har inte förstått det här med böttsänkt! Funderar på det här med ovalt utblås med, kusinen va på mig onsdags om det. Han sa också ovalt....

Är ju ballt det med men väldigt opraktiskt =p kör på det wink

9 143 Inlägg
4 augusti 2013
Trådstartare
malaguti_fabbe skrev:
Enda året jag inte fick tid att åka upp så ställer du ut den tongue Kul att du fått ut den på utställning iaf big_smile

Ja men det va ju lite illa! Kännde att det var dax nu, trots att jag inte är klar med den på långa vägar. Ska till Sviestad motorstadion i Linköping den 17/8, då det är Auditräff där. Kom förbi vettja.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=274782

RandomHero skrev:
Putteliten skrev:
CarpeDiem skrev:
Vilken skillnad smile

RandomHero skrev:

Haha skulle va fränt med nåt riktigt stukat faktiskt, men då får det bli med en B4 Limo eller Coupé i så fall. Eller en Golf kanske....

574 Inlägg
4 augusti 2013
Putteliten skrev:
malaguti_fabbe skrev:

Ja men det va ju lite illa! Kännde att det var dax nu, trots att jag inte är klar med den på långa vägar. Ska till Sviestad motorstadion i Linköping den 17/8, då det är Auditräff där. Kom förbi vettja.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=274782

RandomHero skrev:
Putteliten skrev:
CarpeDiem skrev:
Vilken skillnad smile

Haha skulle va fränt med nåt riktigt stukat faktiskt, men då får det bli med en B4 Limo eller Coupé i så fall. Eller en Golf kanske....

Skulle vilja bygga luftfjädring på min wink men om du ska göra det så satsa på nån annan bil så du blir lite udda smile

Sök