Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!
Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer
Du får ta med tanten å flytta häråt, finns ju hus med garage för vettiga priser här ju!
Men hur är det med jobb där neröver då? =p
Du är svetsare va? I så fall har du Väderstad verken eller BT. Lastbilsbranschen vet jag inte hur det är med, men min kusin och hands farsa byter jobb hur som helst.
Du får ta med tanten å flytta häråt, finns ju hus med garage för vettiga priser här ju!
Men hur är det med jobb där neröver då? =p
Du är svetsare va? I så fall har du Väderstad verken eller BT. Lastbilsbranschen vet jag inte hur det är med, men min kusin och hands farsa byter jobb hur som helst.
Ja de e som vanligt, 1 steg fram å 2 tillbaka! Varit inne på Biltema 2 gånger och fått fel bromsskivor fram till bilen. Efter liten överläggning med Nosliwe här på forat så kom vi fram till att jag ska ha samma skivor GT Coupé, å dom finns så klart inte på Biltema! Ska se om ja kan jaga fram ett par S2 ok i vinter och göra en liten uppgradering av frambromsarna istället, för då finns det grejer på Biltema!
Annars så har lite grejer hänt i alla fall, kommer uppdatering imorrn. Har även efter liten diskussion med racer-putte bestämt mig för hur jag ska bygga baslåda och vad ja ska har för bas och steg. Väntar också på ett litet steg till bakhögtalarna med. Hoppas att man kan göra något snyggt av det.
Hallå? Har jag några följare kvar? Blev inget högtalarbyte förra helgen, var lite missförstånd mellan mig å polaren. Men men, idag har vi grejat lite i alla fall. Ska iväg snart igen å fixa resten, så här är lite bilder då....
Där vill jag ha högtalaren.
Baksidan utskuren och en baffel är påbörjad, eller vi gjorde 2 när vi ändå höll på.
Sådär ja, då var ett galler på plats i alla fall. Var skapligt nervös när vi fräste upp hålet på framsidan.
är det mycket att tänka på när man gör nya hål för högtalarna i dörrsidorna?
Beror på, eftersom att jag vill att det ska se hyffsat orginal ut så var det en hel del å tänka på. Annars så är det bara att lägga på plastkransen som följer med och göra hål efter den och sen dit med högtalaren i kransen och gallret utanpå det. Nu syns hela kanten, så vi fick ju lossa på alcantran innan vi fräste hålet för att sen vika det runt kanten. Svarta gallret sitter sen itryckt i hålet och limmat det innifrån. Sen har vi byggt en baffel och monterat högtalaren bakom dörrsidan istället för utanpå.
jaha, men hur gjorde ni baffeln då? jag hade problem med djupet på 6,5"orna i mina dörrsidor för att de var för djupa...
Dörrsidorna är ca 5cm tjocka, så högtalaren går ut en bit från själva dörren. Baffeln limmar vi fast precis bakom gallret sen skruvas högtalaren i bakifrån där. Kommer mera bilder nu i veckan, så får du se lite mera.
CarpeDiem skrev:
Bra jobbat, Putte
Tack du!
Nosliwe skrev:
Blir snyggt! Alltid skönt att kunna behålla det så original som möjligt.
Tack, ja e riktigt nöjd faktiskt. Så nära orginal som möjligt är ju målet med bilen. Vill ju inte att det ska se ut som att man gjort ett hål å bara kastat dit högtalaren om man säger så.
Fredrik_M skrev:
Tjusigt med gallret, snyggt jobbat. Jag hade provat att klä gallret med svart högtalartyg för stealthmode deluxe.
Tackar! Ja det skulle ju va något, tyvärr kanske lite sent påtänkt när ena gallret redan är limmat då. Ska se om det går att göra snyggt i efterhand.