3693
Sök

Ms1 2,2 Öppnar bara 2 spridare! Vad är fel?

29 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Ja bilen jag håller på med han går men bara smäller o går skit vid laddtryck! börjar bli less på ms.. men det är vell okunskap som ligger i grunden för allt strul, man få läsa på lite mer.

volvo tic frälst
357 Inlägg
29 april 2010
ok. låter jobbigt. men vad ligger din dwell time på? ligger den för lågt misständer bilen men den ska inte överstiga 4ms heller. hur ser det ut under loggning när den hackar?

hehe jo jag börjar bli trött på det jag med, krånglar mycket men man lär sig mycke av de med tongue ang. den döda spridarbanken så är det Q1 och R37 man ska kolla extra noga på om det är pin 32,33 på db37an som slutat fungera.

29 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
batteriet på bärbara datorn är väck nu så har inte kunnat kolla under körning men ska göra det snart.Vad sitter det för godis i din volvo då?Bilen jag håller på med sitter det en b21et med grupp a turbo(kopia) o nå special grenrör ja  o ms då.

volvo tic frälst
357 Inlägg
29 april 2010
ok ,låter gött wink glömde fråga har du ms med eller utan tändning? har du utan så behöver du inte bry dig om dwell justeringarna ja prata på tongue

det sitter i min 760 turbo tongue 240 turbon får behålla det gnistade sprutet wink

B230et block
fk-kolvar + stakar
extraktorrör
turbo: nyren. garrett T04B
separat wastegate
3'' system från turbo utan kat.
530 topp: portad, 38mm avgas-
ventiler 3 vinklar mirafräst, kompsänkt 8,0:1

sen sitter det ett hemmalött ms1v3 med boost ctrl, fan ctrl, map table switch med en ekonomi och en racing mapp tongue
jag ska ha den över 300hk linjen är det tänkt wink

kom på lite mer tips tongue
har du kollat så pumpen orkar leverera tillräckligt med bränsle? ska vara en halvliter under 30 sek har jag för mig, kan kolla upp om jag kommer ihåg rätt om du inte redan har testat?
luft läck på insugssidan, kan du kolla med startgas på tomgång då bilen ska gå upp i varv om den drar tjuvluft. förtändning ska stå 15grader föd +-2 grader med vaacumklocka bortkopplad om ni inte har moddat tändningen wink
Senast redigerat av mattestig (29 april 2010)

volvo tic frälst
357 Inlägg
29 april 2010
jag lödde om q1 och R37 idag så nu funkar båda spridarutgångarna perfekt smile

29 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Ja kör utan tändning. va nyss ute o körde med datorn kopplad o det verkar vara som det ska vara.Är inne på soppa problem jag med för om du gasar på försiktigt mer o mer går det hyfsat men trycker du full gas direkt så tvär dör den när laddet kommer också avslutas det med en avgassmäll. har kollat luft läckage o det är det ej.kollar man soppatrycket innan det går in i spridarbryggan?

29 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Måste förklara vissa saker. Bilen jag håller på med är min svågers bil. Han köpte den här stora turbon och ms av en kompis sedan lämnade han bort den till två killar som kopplade in allt o byggde grenröret och mappade den. Så därför är det lite krångligt att felsöka när man inte varit med från början. Och det som stör mig är att bilen gick som f-n i höstas innan den fick stå över vintern.. Men hittar vell nå skitfel snart smile

volvo tic frälst
357 Inlägg
29 april 2010
okej smile jo det kan jag tänka mig, man lär sig mycket under tiden man bygger o mappar ms har jag märkt, och man får även bättre tålamod efter ett tag tongue bränslet kollar du på retursidan och låter det rinna i t.ex en petflaska, underlättar om man är 2 pers. annars får du hitta lämpligt ställe att ställa den på i motorutrymmet. sen rycker du ur bränslereläet och kortslutar mellan 30 och 87 i kontakten (står siffror på reläet) då ska du höra att pumpen går, du kanske måste vrida på tändningen beroende på hur det är kopplat. sen kortslutar du under 30 sekunder och kollar på ett ungefär hur mycket bensin som finns i flaskan sen. jag vet inte vad för relä det sitter på din men jag gissar på att du har enkelspoligt manöverrelä och då är det 30 och 87. är det dubbelsåpoligt finns det 87a och 87b då är det till att prova sig fram vilken utgång som startar pumpen när du kortslutar till 30. finns relä som har andra beteckningar också men dom är jag osäker på tongue kollar du bilden på kopplingsschemat på megamanual ser du hur jag menar.

jag kom att tänka på en sak till. använder du originalmattan så går en kabel till pumpen under baksätet. sitter en enkelkontakt där som kan ha hoppat isär och då går inte pumpen alls tongue hade det felet på min 240 turbo en gång. men det hörs ju ganska väl om du vrider på tändningen om pumpen går eller inte tongue
Senast redigerat av mattestig (29 april 2010)

29 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Ja tjurig är jag så bilen ska funka innan sommaren:) Ska kolla bränsle flödet imorgon. pumparna fungerar har nyss bytt förpumpen i tanken o huvudpumpen går i alla fall.tackar så länge för visat intresse!

volvo tic frälst
357 Inlägg
29 april 2010
ok, det låter bra smile kul o kunne hjälpe till bare smile skriv gärna om du hittar felet sen, kul o få veta.

29 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
japp ska berätta felet när jag hittar det.. Idag får jag o min svåger tillträde till 150m2 garage som vi hyrt smile
Så nu spelar väder o vind ingen roll längre!!!

93 Inlägg
1 maj 2010
Om du känner att den motar (inte tänder alls) när laddet kommer så får den antagligen för lite bensin, är du säker på att du koppla spridarna rätt när du koppla om till samma bank?

volvo tic frälst
357 Inlägg
1 maj 2010
jimma81 skrev:
japp ska berätta felet när jag hittar det.. Idag får jag o min svåger tillträde till 150m2 garage som vi hyrt smile
Så nu spelar väder o vind ingen roll längre!!!

150m2 yikes det vore fint o ha. jag står i ett 24m2 garage med min jag tongue

29 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
Ja 150m2 men då är det fikarum o toalett med räknat. har ställt dit en oldsmobile cutlass-66 och så 240in såklart. sedan finns det plats för en bil till.så det räcker iallafall smile

29 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
Ja spridarna är rätt koplad,men jag är även inne på soppan. ska kolla upp trycket och så kommer det även större spridare snart.

volvo tic frälst
357 Inlägg
4 maj 2010
funnit något fel än? smile

29 Inlägg
5 maj 2010
Trådstartare
Näe väntar på nya större spridare som kommer på fredag o ska även då kolla soppatryck. Har en bra känsla att det är spidarna som är för omanliga smile skriver så fort jag bytt o testat.

29 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
bara en fråga vart ska jag kolla soppa trycket med en mätare?Det sitter en 3bars sopparegulator på den ska jag ha det före bryggan eller efter?

volvo tic frälst
357 Inlägg
7 maj 2010
det ska monteras före, skall ligga på 3bar. monterar du efter så skulle det mäta överflödet som 'töms' när trycket överstiger 3bar.
det är bara om du ska mäta (verkliga) kapaciteten på pumpen man kollar mängden från returen (det jag beskrev tidigare)

29 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
okay. nya spridare sitter på går fett, tror det behövs en ny mappning för att få den o gå bra. o där går jag bet, få leta någon som kan mappa den!

Sök