Jag persoligen har ju alltid tyckt att dom som försöker "styla" en volvo 240 eller 740 gör alltid sina livs största misstag.. för en 240 eller 740 kan lixom aldrig bli snygg.. hur många hundra tusen du en plöjer ner i den. det kommer alltid vara en av dom fulaste bilarna någonsin tillverkade och kommer alltid vara en 4kantig plåtlåda med skottsäkra dörrar på 2 ton.. Däremot kan jag förstå att folk har dom som tex vinterbilar. det har jag själv även haft.
Det värsta e dom som sätter någon sorts typ japansk-driftbils tribal klistermärke på sidorna eller har texsten "volvo 740 performance" i framrutan på en orginal 1,7 ton tung 115 hk motor med fjädrigar på bilen som gör att du tappar bakvagnsfäste i 25 km på blöt asfalt.
och detta är ju inte beroende på att bilen har så många hästkrafter utan att den har sååååååååå jävla dålig väghållning.
Jag har heller aldrig sett grejen i att kapa fjädrar och sedan stutsa runt och slå i huvuder i taket så fort du kör på en liten sten. och sen när man ska sälja skiten på blocket.se så skriver man att bilen är "sänkt" man skriver inte att man är dum i huvuder och har kapat fjädrarna och att bilen är fruktansvärt obehaglig att åka i nej nej..

Och snälla ni som nu tycker att allt detta jag skrivit är skitsnack. hoppa inte på mig nu med några mordbrev för att ni tycker 240 och 740 e så häftiga så ni inte kan ta detta:D
Förövrigt skön tråd detta med alla bilder och allt:D
Senast redigerat av rybbe (1 oktober 2010)
Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld