Vad har ni för syn på "Volvoraggare"

ironhead volvoraggare
30 november 2010 · 4 776 Inlägg

jag själv har enbart åkt volvo och ja en bmw lite dårå  men annars har det bara vart volvo

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
JimmyAndersson
30 november 2010 · 1 679 Inlägg

tkd_rille skrev:

JimmyAndersson skrev:
skulle ni anse att min volvo är en typisk 740 volvoraggare bil? tongue

Alltså, du har buckla bak och rost på huven. Och skitstora fälgar.  Behövs nog inga kommentarer.

Min 740 däremot 88 ingen rost. Dock skyddad av de bästa du nånsin kan få.  (inte tvättat då på kanske 6-7 år)  Skit, sav från träd och massa svarta prickar. Full av damm och allmänt sliten som en gammal 740 ska va med sketgamla plåtfälgar då har vi en riktig 740..............


Ja du förstår nog vad jag menar.

bucklan kom ifrån att jag vart påbackad, men den ska fixas, även all ytrost ska fixas sen en redig polering då kommar den vara fin i lacken igen smile
Dock har jag inget varmgarage att tillgå att kunna fixa sakerna i.
men jag lägger ut pengar på bilen för att bli nöjd med tills jag har riktigt råd med en vettigare bil smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
Navkapsel
1 december 2010 · 4 637 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
vettigare bil smile

240?

Senast redigerat av EmilHammarlund (1 december 2010)

JimmyAndersson
1 december 2010 · 1 679 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

JimmyAndersson skrev:
vettigare bil smile

240?

näe är sjukt sugen på att skaffa en 850 T5 eller vilken 850 som helst egentligen med nya karossen smile
gillar den modellen starkt smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
torpis Forummoderator
1 december 2010 · 10 572 Inlägg

JimmyAndersson skrev:

EmilHammarlund skrev:

JimmyAndersson skrev:
vettigare bil smile

240?

näe är sjukt sugen på att skaffa en 850 T5 eller vilken 850 som helst egentligen med nya karossen smile
gillar den modellen starkt smile

hm, tillbaks till topic!

chat hör inte hemma i forumet, använd bloggen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
ironhead volvoraggare
1 december 2010 · 4 776 Inlägg

240 ska det vara inte lika fult kantig som 740

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Wilsgaard
1 december 2010 · 560 Inlägg

groze skrev:

Tommy_P skrev:

groze skrev:
Jag har precis gått och blivit en volvoraggare! Mina kollegor på jobbet har börjat reta mig, vilket jag enbart tycker är roligt.
Jag kände att jag var tvungen att ha ägt en 740 minst en gång i mitt liv, så jag sålde min BMW 320d -05 och skaffade en röd 740GL med slappomat.
Än så länge har jag "bara" råkat ut för: avgassystemet ramlade av, punka, glapp i spindelled, ojämn bromsverkan bak, tändingslåset glappar och diverse elfel. Men den startar och har sköna stolar! tongue

Jag är faktiskt skitnöjd med den! Mycket bil för 5000 spänn. Däremot är det ju en rätt stor kontrast på att gå från en hyffsat ny bmw till denna, men det är än så länge bara charmigt. big_smile

min hjälte big_smile

Hahaha! Tackar. cool

Som bilintresserad kan jag ju inte låta bli att ha ägt en sådan. 20 000 volvoraggare kan ju inte ha fel? tongue

Jag tror jag är inne på min 25e bil nu på 11år, men det är min första volvo 740. Har bara haft en 142 -72 en sommar för några år sedan. Min dåvarande sambo var inte lika förtjust som jag var. tongue

Gode gud, om dom ändå var så få, dom erövrar ju stad för stad.... med sina sketna 740 roll

epapower
1 december 2010 · 593 Inlägg

JaggaChafen skrev:
Folk får göra vad dom vill... Volvoraggarna har säkert skoj. Därimot dom som bygger om sina Volvos måste fan ha världens sämsta fantasi. Om en kille gör en sak så skall alla göra likadant annars e man inte ball liksom..... Sveriges vanligaste bil å om man bygger om den så måste den byggas om på Sveriges anligaste sätt me.. Mystiskt detdär om man vill att ens bil skall se ut som alla anddras varför då ens lägga ner jobb på det ???

Men som sagt folk får göra vad dom vill. Å vem säger att jag måste gilla allt.

Ja har mkt bra fantasi, bygger om min Volvo efter eget tycke och smak. Finns många, många, många som gör det och jag ser inte direkt någon röd tråd som följer alla byggen, gör du?

Uppenbarligen så är Volvo väldigt populär att bygga om och utveckla då det är väldigt hållbara, och därmed potenta till att uppnå sina mål för rimliga pengar...

Så när mycket bilar byggs om är det ju klart att några konstruktioner måste se likadana ut, så vart vill du komma?

mvh

sleepyoh
1 december 2010 · 1 319 Inlägg

det som jag stör mig på är att alla såkallade volvo raggare verkar ha ganska grov dyslexi. nästan allihopa..

_----------'
Aerodynamik ...
1 december 2010 · 7 120 Inlägg

Volvoraggaren, sån är han.

https://www.flashback.org/t1010881

SportPilot Ubåtsingenjör
1 december 2010 · 7 232 Inlägg

så länge de håller sig ifrån min 14åriga lilla syster kan de få köra i sönder sina bilar mycket de själva vill ...

den dagen jag ser lill syrran och hennes polare i baksätet på en 740i så går de inte lika säkert längre

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Jimmy_N Makaronborrare
1 december 2010 · 993 Inlägg

sleepyoh skrev:
det som jag stör mig på är att alla såkallade volvo raggare verkar ha ganska grov dyslexi. nästan allihopa..

Ny mening börjar alltid med stor bokstav. roll

kungmartin Hopplös
1 december 2010 · 328 Inlägg

CHEEVA skrev:
så länge de håller sig ifrån min 14åriga lilla syster kan de få köra i sönder sina bilar mycket de själva vill ...

den dagen jag ser lill syrran och hennes polare i baksätet på en 740i så går de inte lika säkert längre

Hmm kanske ta en tur ner till Kristianstad med 740n i helgen? yikes lol

BMW M535i "M50 Turbo" (1986)
Wilsgaard
1 december 2010 · 560 Inlägg

calibra1992 skrev:
Ny mening börjar alltid med stor bokstav. roll

roll

turboforssen Telge Drifting Team
1 december 2010 · 5 398 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Volvoraggaren, sån är han.

https://www.flashback.org/t1010881

fan det där stämde rätt bra på mig tongue
har dok ingen ordentlig snus , snusar portion
ingen keps
åker runt med min urtvättade hood tröja och mina fristads byxor då dom är bra sköna + att man slipper skita ner fin kläderna.
äger en 740 som är lite rostig med vita blinkers tonade rutor och det sitter nått neonrör kvar fram.
har ingen japs dämpare men hoppas en simons dämpare duger lika bra.
tro inte jag luktar koskit men olja lär jag stinka

spelar för det mesta techno men det förekommer eddie ibland

åker förbi pizza butiken ( hoppas det går bra med den istället för korvkiosken ) och plockar upp 2 söta tjejer varannan helg ( mina döttrar)

just de glömde skriva.... jag är 28 och jag tycker volvo är underbara bilar med många möjligheter

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Lewmpz
2 december 2010 · 108 Inlägg

Haha denna tråden är ju bara för patetisk , blir ju nästan mörkrädd. Tror nog aldrig att jag vågar mig söder om luleå något mer i hela mitt liv, verkar som att det inte är fel på "volvoraggarna", om ni fattar vad jag menar wink

Har varken mega fet prilla under läppen, coola åkeri texter på bak/framrutan, svart tonade blinkers och bakljus, 3" avgas eller fullt med fjortisar i baksätet.

Däremot har man en 17 årig flickvän (själv 19) i passagerarsätet, nykterist,  någon god bit på stereon, bas = ja men inte får att skrämma pensionärer med liten hund eller för att verka cool, utan för att det är nice, vill man inte ha bas, köp en sony walkman ala 1980 för fan.

Tycker att det finns så grovt mycket fördommar mot volvo folket så att det inte är sant. Själv är jag väll inte någon volvo fantast utan håller mig till VAG om ekonomin tillåter. Men här uppe i norr så är volvo folket trevliga iaf. Visst dom blir skrikiga på fyllan , vem blir inte ?

Ser hellre en sunkig 740 på bredhäng än en toyota corolla ala 1995 med största jävla kjolarna som han kunde hitta när dom hade utförsäljning på ÖOB !

EDIT: Dom som klagar på att "volvoraggare" hoppar sönder sina bilar, är bara tråkmånsar som inte vet hur kul det är att hoppa sönder ett tak eller en huv efter att man halsat 10 starköl, dock var detta under min tid som epa raggare lol

Senast redigerat av Lewmpz (2 december 2010)

BMW 523i (2011)
Ibanezman Skåning
2 december 2010 · 739 Inlägg

Många påståenden om vad en volvoraggare är för en typ, de är verkligen klockrent korrekta smile

Jag håller faktiskt med, vissa är så pinsamma att man skäms för dem.

Senast redigerat av Ibanezman (2 december 2010)

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
vw-mannen
2 december 2010 · 295 Inlägg

Om man får säga sitt så är de Raggare utan raggarbil utan har bara råd me sunk Volvos!! åker runt o svinar ner med att börna på grus kasta ölburkar runt om sig samt gör Polisen GALEN på stan!! GRATTIS!!

Volkswagen Golf II Turbo CS "Challenge Stradale Turbo" (1988)
Haziza87
2 december 2010 · 239 Inlägg

Dom är ungefär som dieselhoror, men avskyr dom helt enkelt och skrattar när man ligger bakom dem.

Honda S2000 "S2K AP1" (2003)
Mogel KUNG
2 december 2010 · 441 Inlägg

En volvoraggare för mig är en 16åring som kör runt i sin a-traktor och står vid mcd. Har inget imot dom men umgås inte med dom heller.


Lajning skrev:
Jag vet inte om benämningen volvoraggare är riktigt rätt. Jag ogillar starkt alla som åker omkring i skrotbilar med alldeles för grova avgasrör och för få ljuddämpare. I tron om att just deras bilar är det fränaste som rullar på Svenska vägar.

Jag kan uppskatta "rat-stuk", men då ska det vara gjort med vilja, och inte bara en gammal bil som förfallit.

I övrigt tycker jag bättre om puts och glans, och diskret fabriksstyling.

Kul att du klagar på folk som har kassa bilar när du inte äns har någon själv?  hellre en rostig volvo än ingen bil alls..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang