Vad har ni för syn på "Volvoraggare"

Aristoteles
3 december 2010 · 30 Inlägg

Det roligaste i denna tråd är ju allt 740folk som försöker försvara sig:D

mr_yeahman Krom-fascisten
3 december 2010 · 439 Inlägg

Westergren skrev:
Myggjagare, skinnväst, på tok för mycket vinklad "Volvo Power" keps eller liknande som vilar högt upp på huvudet. Bilen är en bucklig, mattsvartrollad Volvo 100/200/700-serie med en massa "Skratta inte svensson, din dotter kan ligga i baksätet"-dekaler och ur stereon strömmar tonerna av den värre modellen av rockabilly, innehållande könsord osv. Det är Min syn på en "Volvoraggare".

Nja, låter nästan som riktig raggare, men för fattig för jänk.. bortsett från kepsen.

Har sett olika typer utav volvoraggare, urtypen är som många nämnt, inte lik riktiga raggare..
Här radar jag upp olikheterna mellan en volvoraggare och en riktig raggare..

"Riktig raggare":
Bilval: helst jänkare utav äldre modell, men finns numera även capriceglidare, van. Om man kör tex amazon så är man i vissa fall bli kallad volvoraggare, men man är endå mer besläktad med äkta raggare(om resten stämmer överrens)

typsik Klädstil: myggjagare/spetsiga boots, rutig uppkavlad skorta med skinnväst, och ingen keps utan brylcreme med shysst frisyr.. alternativt jeansjacka.. googla rockabillyklädsel och greesers.

låtval: rockabilly, 50-60talsrock eller liknande stil.. såklart eddiemeduza.

övrigt: innefattar riktiga raggare, därav finns subkatergorier såsom blöjraggare, gubbraggare osv.


Volvoraggaren:
Bilval: alltid volvo i serien 240/740/940.. och det har även nu på senare tid även tillkommit 850. Amazon och 140 är förgamla bilar för dessa individer. Alltid stylad, är volvon ostylad så är de påväg till tappen för att köpa wunderbaumgranar. Stylingen går alltid ut på att försöka efterlikna en bil från fast&furious.. fast volvo.

Klädval: löjligt högt uppsatt keps med förmycke böj på kepsen. Smutsiga arbetarkläder: dessa typer ha mycke hantverkarjobb eller kör lastbil, därav de går runt jämnt med deras smutsiga arbetarkläder.

Låtval:  fjortismusik

Övrigt: när man ser dem på tappen med deras osmakligt stylade volvo så tror man att stackarn suktar efter en supra eller skyline, men fick en volvo från päronen. Dock är de ofta inavlade nog att om de nu om all förmådan skulle bli erbjuden att byta sin volvo mot en japansk supersportbil så hade de hellre behållt sin trötta gl.




Lite om mig själv, som ni gärna får kommentera och döma:
Gillar både jänkare och volvo. Kör volvo 740 som jag köpt 940front till, och skall tona rutorna på. Brukar leka med bakhjulsdrift nu på vintern, men tar endå hand om pärlan.

Har en amazon och pv som kommer bli sommarbrukisar( de behöver lite kärlek, speciellt när jag rasade amazonens b20motor)

Om jag hade haft 50tusen kronor hade jag köpt mig en cadillac utav 60talsmodell.. hade jag haft 100tusen hade det blivit en 50talare. Pengarna som blev över skulle jag lagt på att turbokonvertera 740in.

lyssnar på allt, men mest 50-60tal, hårdrock och eddiemeduza.. men har en ofrivillig böjelse mot fjortisdunk också.

Jag anser mig har en god smak när jag hatar tredjeparts-delar såsom extrema tjolpaket och ögonlock till volvo, men diggar hårt orginaltillbehör och vita blinkers, och klarar mig inte utan tonade rutor. 850front på en 740 sticker i mina ögon också.
När det kommer till veteranbilar så är det populära 50tals-stylingen som gäller.. pinstripes och vita däcksidor.

turboforssen Telge Drifting Team
3 december 2010 · 5 398 Inlägg

Aristoteles skrev:
Det roligaste i denna tråd är ju allt 740folk som försöker försvara sig:D

va då  får man inte försvara sig eller?
alla har nån konstig syn på att alla volvo raggare är drägg och slår sönder sina bilar ....
jag skulle kalla dom tonåringar som råkar ha en volvo

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Volvo_Mannen Volvoskadad
3 december 2010 · 6 017 Inlägg

Ultimata volvo-raggar bilen?
240 med jänke fron och bak
http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/4461201882_68baaecc5a_z.jpg

Jonas
Axfjord
3 december 2010 · 127 Inlägg

hahah så kul att läsa denna tråden.
men bara en fråga?

alla som har fina utställningsbilar, brukar oftast köpa en skitbil att köra med på vintern eller hur?
är då alla dom också "volvoraggare" när man sladdar och håller på.
Man måste väl inte vara nån volvo raggare för att man kör 740 eller nåt på vintern t.ex?
För hur många här på forumet kör runt i sin fina bil som man har lagt massa pengar på för att riskera att kanske köra i diket?

tyck va ni vill men jag tycker inte man ska bli klassad som volvoraggare bara för att man sladdar och har kul på vintern när ens fina bil står i garaget t.ex.

SportPilot Ubåtsingenjör
3 december 2010 · 7 232 Inlägg

Axfjord skrev:
hahah så kul att läsa denna tråden.
men bara en fråga?

alla som har fina utställningsbilar, brukar oftast köpa en skitbil att köra med på vintern eller hur?
är då alla dom också "volvoraggare" när man sladdar och håller på.
Man måste väl inte vara nån volvo raggare för att man kör 740 eller nåt på vintern t.ex?
För hur många här på forumet kör runt i sin fina bil som man har lagt massa pengar på för att riskera att kanske köra i diket?

tyck va ni vill men jag tycker inte man ska bli klassad som volvoraggare bara för att man sladdar och har kul på vintern när ens fina bil står i garaget t.ex.

är mer som utmärker en volvo raggre ... tex klädstil, stor snus prilla sen brukar de ful styla bilarna som fan

så nej ... för att man köper en skruttig vinter bil och sladdar och lever jävel med så är man inte en volvo raggare

volvo raggare brukar oftast också påstå att volvo 740 är världens snyggaste,snabbaste och bästa bil... samt att de är sjuk väghållning i en orginal 740 ^^

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Aerodynamik ...
3 december 2010 · 7 120 Inlägg

Äh! Är ingen idé att säga något, alla volvoraggare är ju här på garaget. tongue

SportPilot Ubåtsingenjör
3 december 2010 · 7 232 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Äh! Är ingen idé att säga något, alla volvoraggare är ju här på garaget. tongue

sant så sant så tongue

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Navkapsel
3 december 2010 · 4 637 Inlägg

Är det inte bättre att acceptera att alla här är bilintresserade men har olika smak och personligheter. Är heller ingen volvoraggare men varför ska alla vara som just mig och ha samma smak? Sjukt att tänka så ju. Vi har fortfarande samma intresse och olikheter är hela grejen med bilintresset. Denna tråd känns mer blogginlägg än de flesta andra som blivit låsta.

Xuri One Man Clan
3 december 2010 · 4 287 Inlägg

tycker som föregående talare..

alla svaren i tråden är så enkelspåriga också.

alla med volvo blir klassade som "volvoraggare" bara för dom kör volvo. men dom kör kanske volvo av andra skäl.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Navkapsel
4 december 2010 · 4 637 Inlägg

Xuri skrev:
alla med volvo blir klassade som "volvoraggare" bara för dom kör volvo.

Nja, möjligtvis av vissa men deras åsikter är inget att bry sig om då de knappast kommer från normalbegåvade människor ändå.

Lewmpz
4 december 2010 · 108 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Äh! Är ingen idé att säga något, alla volvoraggare är ju här på garaget. tongue

Kan nog säga att jag inte heller är någon volvoraggare men jag föredrar volvo framför en riskokare med överdimensionerade kjolar och en fet japsdämpare ?

BMW 523i (2011)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
4 december 2010 · 3 929 Inlägg

Lewmpz skrev:

Aerodynamik skrev:
Äh! Är ingen idé att säga något, alla volvoraggare är ju här på garaget. tongue

Kan nog säga att jag inte heller är någon volvoraggare men jag föredrar volvo framför en riskokare med överdimensionerade kjolar och en fet japsdämpare ?

Istället har du helt totalt fel dimensionerade gigantiska plåtfälgar? lol

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
andino TMR|Team Moisty Racing
4 december 2010 · 454 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Lewmpz skrev:

Aerodynamik skrev:
Äh! Är ingen idé att säga något, alla volvoraggare är ju här på garaget. tongue

Kan nog säga att jag inte heller är någon volvoraggare men jag föredrar volvo framför en riskokare med överdimensionerade kjolar och en fet japsdämpare ?

Istället har du helt totalt fel dimensionerade gigantiska plåtfälgar? lol

hahahah big_smile

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN
Volkswagen Caddy "Ior" (2011)
Toyota Supra MKIV "Moistness" (1997)
Pavva
5 december 2010 · 1 215 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Istället har du helt totalt fel dimensionerade gigantiska plåtfälgar? lol

ja?

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
SportPilot Ubåtsingenjör
5 december 2010 · 7 232 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Lewmpz skrev:

Aerodynamik skrev:
Äh! Är ingen idé att säga något, alla volvoraggare är ju här på garaget. tongue

Kan nog säga att jag inte heller är någon volvoraggare men jag föredrar volvo framför en riskokare med överdimensionerade kjolar och en fet japsdämpare ?

Istället har du helt totalt fel dimensionerade gigantiska plåtfälgar? lol

hans plåtisar är ju faktiskt jävligt snygga och passar som handen i handsken på den bilen ...

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
volvo_Tobias
5 december 2010 · 687 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Lewmpz skrev:

Aerodynamik skrev:
Äh! Är ingen idé att säga något, alla volvoraggare är ju här på garaget. tongue

Kan nog säga att jag inte heller är någon volvoraggare men jag föredrar volvo framför en riskokare med överdimensionerade kjolar och en fet japsdämpare ?

Istället har du helt totalt fel dimensionerade gigantiska plåtfälgar? lol

Feldimensionerade? Förbannat fina skulle jag säga som dessutom passar perfekt på den bilen.

olsson1337
5 december 2010 · 177 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Lewmpz skrev:

Aerodynamik skrev:
Äh! Är ingen idé att säga något, alla volvoraggare är ju här på garaget. tongue

Kan nog säga att jag inte heller är någon volvoraggare men jag föredrar volvo framför en riskokare med överdimensionerade kjolar och en fet japsdämpare ?

Istället har du helt totalt fel dimensionerade gigantiska plåtfälgar? lol

nått fel ? big_smile

B00RG84
5 december 2010 · 132 Inlägg

VOLVO ÄGER JU...  ASSSÅ   HALLLÅÅÅ....   DOM ÄGER FÖR FAN MEST BESÖKTA LISTAN..!!!! lollollollollol

>< Volvo ><
Aerodynamik ...
5 december 2010 · 7 120 Inlägg

Ska sluta skriva i tråden nu. Det är en ändå bara i Sverige som "mest besökta listan" kan innehålla så många volvos tongue

http://arleklint.files.wordpress.com/2010/09/gillarolika2_1288351t.jpg?w=216&h=259

Lewmpz skrev:

Aerodynamik skrev:
Äh! Är ingen idé att säga något, alla volvoraggare är ju här på garaget. tongue

Kan nog säga att jag inte heller är någon volvoraggare men jag föredrar volvo framför en riskokare med överdimensionerade kjolar och en fet japsdämpare ?

Tror det finns värre kjolpaket än det jag har.. wink
Nåväl, jag har kul med min riskokare. Tror säkert din förgasar 740 är skoj också!

Senast redigerat av Aerodynamik (5 december 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang