Vad har ni för syn på "Volvoraggare"

Boostrider Försöker iaf
23 april 2010 · 1 998 Inlägg

Ska man bli kallad volvoraggare när man får ut 240in tro hmm

SERIÖS renovering http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 43&p=5
M50b25 osv

Men man får väl anpassa sig då...
Enhjulsbörnar utanför donken då de står ett gäng 14-15åriga töser där samtidigt som jag vrider upp volymen i bott så de "skrölar" ur högtalarna

Ingen ide att lacka för är väl bara att hoppa in taket och sladda in i valfri lyktstolpe (så långt bort från donken så inga snygga tjejer ser en bara)

Nä nu är jag bitter. Hatar 740 men har inga problem med 100/200 serien.
Alla får tycka va de vill så länge de inte svinar runt som DRÄGG som någona annan skrev. Finns sånna i alla bilmärken men man ska inte dra alla över en kam.

Jag är ju ingen pizzabagare för att jag kör bmw utan en vanlig arbetslös ungdom som vill ha en fin och fräsch bil.

GOD NATT

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
fembot
23 april 2010 · 58 Inlägg

Det finns ju snygga 200, 700 och 900 bilar också. Bara att det finns vissa personer som fastnade lite i moppe åldern wink

Ohlert90
23 april 2010 · 46 Inlägg

Moppeåldern wink jaja enligt mig så tycker jag att vissa Volvo bilar ser rätt fräna ut men då är ägaren också normal i skallen och vet med sig att volvo inte e allt här i världen och kretsar ine bara runt att börnaa, stå bredvid sin bil och se tuff ut och klanka ner på andras byggen bara för att Dem tror att deras e bättre

740tjejen
23 april 2010 · 351 Inlägg

Är en tjej/kvinna på snart 30 år som gillar 740modellen. Gärna stylad och sänkt med bra grejjer. Tonade rutor så det inte blir så varmt åt sonen i baksätet. Gillar även billjud så bas kommer och inskaffas när jag får hem bilen. Gillar inte de nya bilarna, gillar inte formen på dom. Kör även saab 9000 som är gör go att köra men ingen barnbil. Gillar och ha bra finish på bilarna vaxa och tvätta dom regelbundet göra service. Bilen håller längre då plus att det är skoj. Har just nu en 945,a ltt -95.

Våga Köra Sänkt
Aga_Diff Bärs!
23 april 2010 · 3 456 Inlägg

Alla era fördommar stämmer, Alltså: alla som vistas i en Volvo är WT. Punkt slut.

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
FarmoR
23 april 2010 · 149 Inlägg

Ajsing. Jag som lyckades få en riktigt risig 460. Får väl åka promillevägarna så ingen ser mig...

Mattss0n LTJD
23 april 2010 · 192 Inlägg

Lika bra att man inte säger vad man tycker, då blir jag avstängd smile

Flyger just nu:
SAAB 9000 AERO
SAAB SONETT III - 71
SAAB 900 CABRIOLET
Saab 900 Cabriolet "Aero Wannabe" (1994)
Saab Sonett III "4000 mil" (1971)
epapower
23 april 2010 · 593 Inlägg

Dessa trådar är så barnsliga, varför skapa en sån här tråd då det i slutänden bara slutar med pajkastning?

Til dom som förknippar "volvofolk" med drägg o allmänt skumma människor kanske ska börja rannsaka sig själva innan man uttalar sig, hur är ni själva och vad har ni för bil? Bara för dessa "drägg" råkar åka volvo vid några tillfällen då är det tillåtet att dra alla över en kant??
Jobbar varje dag med Saab/Opel och träffar massvis kunder, det finns allt ifrån "kostymnissar" till drägg som åker bl.a Saab 900/9000/9-5/9-3 ,så vart vill ni komma? är alla Saabåkare drägg och allmänt äckliga när de står och krafsar framhjul vid något rödljus och tror de är jättetuffa.., NEJ de tycker inte jag iallafall!

Samt att börja prata om va ni tycker om bilarna är väl ganska ointressant då det inte var det TS fråga efter, elller?

Barnsligt beteènde tycker ja, väx upp nu.

(Ja ni får gärna rösta 1;or på mina gamla "dräggiga" 940;is nu, de bryr ja mig inte om..)

Senast redigerat av epapower (23 april 2010)

volvo__matte
23 april 2010 · 551 Inlägg

Hahaha jävla rolig tråd detta tongue

Volvo For Life =)
Volvo V70 "2.4d" (2010)
Volvo V70 "D5 Sport Edition" (2006)
te_wik Forummoderator
23 april 2010 · 12 813 Inlägg

Folk utan uppfostran beter sig illa oavsett vilket bilmärke dom kör.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
BOLIN_
23 april 2010 · 2 763 Inlägg

Bara för att man kör en 740 är man väl inte volvoraggare roll Själv kommer jag nog skaffa en, för jag tycker att det är en bra förstabil som är billig att äga och ifall nått går sönder är det billigt att laga och finns mycket reservdelar! Jag vill inte kallas volvoraggare bara för det!! roll

Volvo - For Life
Ohlert90
23 april 2010 · 46 Inlägg

BOLIN_ skrev:
Bara för att man kör en 740 är man väl inte volvoraggare roll Själv kommer jag nog skaffa en, för jag tycker att det är en bra förstabil som är billig att äga och ifall nått går sönder är det billigt att laga och finns mycket reservdelar! Jag vill inte kallas volvoraggare bara för det!! roll

Beror på om du bonnasänker den  i med en Fet bas och orginal högtalare på fullaste vråål och Eddiemeduza låtar  och Burnar omkring hejvilt som en Driftingbil tongue ....

Håller du den Däromt stilren Dvs bort med Märkena  Vita blinkers kanske 90:an vita baklyktor Addon Fin finnish på lacken NBra ljudsystem som inte dunkar värre än en plåthammare på besiktningen BRa Framsystem och ett riktigt Avgassustem med Ljuddämpare så den inte bröölar och baktänder ...
eller helt o hållet håller den orginal  så blir du inte kallad blöjraggare/Volvo&penta raggare

vw_performance Greve
23 april 2010 · 1 058 Inlägg

Skillnad på att vara volvoraggare och att åka volvo. Inget fel på volvo, jättebra bil. Men volvoraggare är en klass för sig. Och då menar jag inte på ett bra sätt!!

PoLoud =D
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
23 april 2010 · 3 929 Inlägg

Jag själv förövrigt hatar Volvo pågrund av att det är så mycket "Coola killar" som kör det.
Jag drar alla över en kant, ja.
Men vafan, bilar som är utformade som tegelstenar är fan inte snygga på något vänster.
Men visst, det är pansarvagnar som fungerar bra och gör sitt jobb!
Jag skulle gärna ha en 740 som vinter bil istället för min Saab 9000 men fick den billigt så avstod inte.
Men att många förknippar just 740 med drägg är att det är en VÄLDIGT stor skara drägg som äger dom.
Men visst finns det vettigt folk men svårt att se dom bakom allt drägg...

Fast visst, hade jag haft en 740 hade jag nog också blivit klassad som ett drägg för jag skulle nog piska skiten ur lilla saken.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
A-Rickardsson
23 april 2010 · 31 Inlägg

det är klart att det finns folk som sabbar tex 740s rykte det finns det gått om , såg man ju bara på a6 tex..
men jag köre visseligen volvo själv men ja klassar mig inte som volvo ragare eftersom jag vårdar min bil och är lite rädd om den iaf tongue
det ärmin åsikt..

dcay Licenssvetsare
23 april 2010 · 927 Inlägg

Förjävliga folk..

pnorberg
23 april 2010 ·

Som sagt, det är folket som kör bilarna (oavsett märke) som det är fel på, inte bilen i sig.
Själv gillar jag starkt Volvos gamla bilar fram till 140 serien.
Men då blir jag också extra förbannad när jag ser en blöjraggare som förstört en vacker bil som t.ex. Amazon med fula fälgar, ful färg, massa biltema/danmobility styling, illalåtande bas plus en massa annat skit.
Eller varför inte en gammal Mercedes w123, w116 eller w126a. Stackars bilar...
Fast, dock så borde man passa på och köpa dessa bilar nu då det flesta lär hamna på skroten efter några år på grund av total misshandel.

Navkapsel
23 april 2010 · 4 637 Inlägg

Fattar inte folk som har energi till att irritera sig på dem. Ni som inte gillar dem kan ju se humorn i det hela istället.

Själv bryr jag mig inte, en del av det typsiskt svenska ju! Inget fel på dem...
(Men visst är raggarstylingen svår att förstå sig på för oss andra.)

740 är inget jag förknippar med volvoraggare, beror på hur bilen ser ut. I en normal 740 kan vilken typ av människa som helst sitta bakom ratten.

Samma sak med BMW, alla BMW-ägare är inte pizzabagare för att en del är det...

Senast redigerat av EmilHammarlund (23 april 2010)

pnorberg
23 april 2010 ·

EmilHammarlund skrev:
Fattar inte folk som har energi till att irritera sig på dem. Ni som inte gillar dem kan ju se humorn i det hela istället.

Själv bryr jag mig inte, en del av det typsiskt svenska ju! Inget fel på dem...
(Men visst är raggarstylingen svår att förstå sig på för oss andra.)

Varför jag stör mig på blöjraggare är på grund av många som jag träffat så är det speciallister på att krossa glas på parkeringar/längs vägar, skräpa ner så otroligt mycket, skrika som galningar och skrika glåpord till annat folk som inte faller dem i smaken, förstöra cruisingar (t.om. så långt att det inte får hållas en ny cruising nästa år, hände i min hemort), spela otroligt hög musik eller snarare, bas klockan 03 på natten utanför folks boende där dem sover. Hade även en blöjraggare som gjorde en burnout lite längre ifrån vart jag bodde vid några andra hyreshus mitt i natten...
Så, ja, jag stör mig på dem otroligt mycket och kommer göra det tills den dag dem börjar bete sig som folk och visar respekt för andra, "För att få respekt måste man visa respekt".

Navkapsel
23 april 2010 · 4 637 Inlägg

pnorberg skrev:

EmilHammarlund skrev:
Fattar inte folk som har energi till att irritera sig på dem. Ni som inte gillar dem kan ju se humorn i det hela istället.

Själv bryr jag mig inte, en del av det typsiskt svenska ju! Inget fel på dem...
(Men visst är raggarstylingen svår att förstå sig på för oss andra.)

Varför jag stör mig på blöjraggare är på grund av många som jag träffat så är det speciallister på att krossa glas på parkeringar/längs vägar, skräpa ner så otroligt mycket, skrika som galningar och skrika glåpord till annat folk som inte faller dem i smaken, förstöra cruisingar (t.om. så långt att det inte får hållas en ny cruising nästa år, hände i min hemort), spela otroligt hög musik eller snarare, bas klockan 03 på natten utanför folks boende där dem sover. Hade även en blöjraggare som gjorde en burnout lite längre ifrån vart jag bodde vid några andra hyreshus mitt i natten...
Så, ja, jag stör mig på dem otroligt mycket och kommer göra det tills den dag dem börjar bete sig som folk och visar respekt för andra, "För att få respekt måste man visa respekt".

Då förstår jag dig. Men alla Volvoraggare är inte så om de nu inte är klonade.

Senast redigerat av EmilHammarlund (23 april 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang