Volvo 144 v8![http://213.132.112.100/images/94/9470135803.jpg]()
Pris: 8 000:- Modellår: 60-tal, info Växellåda: Automat Umeå: Visa var
Miltal: 0 - 499 Tillverkningsår: - Bränsle: Bensin
från 1968
besiktad till september nästa år dock ej med motorn .
chevrolet 350 med 350 låda.
bilen går rätt bra. men läker olja mellan insug och block bak på motorn och det måste fixas. sen måste kardantunnel å torpedvägg svetsas igen .
vill man ha en sådan här gammal klenod i orginalskick utan rost o skavanker bör man inte köpa denna.
och vill man inte ha det, så bör man köpa denna.
Däremot kan man ju ta sig tid till att måla om den, för som bilden avslöjar så är den ju målad i en fruktansvärd färg.
sen är det bara ut på stadens gator och torg och fördärva fina däck mot asfalten. och även överraska nån vid nåt rödljus kanske. eftersom utifrån hörs det inte att det är gjort nån motortransplantation.
kan ev ta nån rolig bil i inbyte som ska vara skattebefriad eftersom jag är alldeles för snål att betala skatt på bilar.
men jag kan faktiskt tänka mej att ta en volvo 240 från årsmodell 1988 eller nyare i 1000-1500 kronors klassen som delbetalning eftersom jag saknar en vinterbil att frakta kroppsdelen som sitter precis nedför ryggen.
har inga större krav på bilen i så fall.
bara den inte är helt hopplös att besikta efter lite jobb ...
så är du intresserad att denna sleeper så är du hjärtligt välkommen att ringa mej på min mobiltelefon . jag bits inte genom luren och är rätt trevlig att prata med.
det är lite mindre välkommet att mejla för jag har fått för mej av tidigare erfarenhet vid försäljning av bilar att det känns lite som att är man intresserad så ringer man. för mejl drar bara ut på tiden. och det har jag inte tid med.
så ta telefonen och ring numret som står här i skärmen nånstans.
mvh sebbe