3827
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

Elektriker
718 Inlägg
27 augusti 2013
#16361
Leo86 skrev:
1001 hk och ett vridmoment på 1250 Nm vid 2500-5500 varv/min förklarar nog att Veyron kan klara det wink.men 327km/h med 280hk på 2 ton... njaaa låter för mig ganska omöjligt även om den har ett lågt luftmotstånd. roll

Personligt tycke självklart big_smile

Jo men Veyron med sina 1001hk och typ 2ton går ändå fortare än en 1100hk ca 1500kg tung Koeningsegg (Nu höftar jag bara siffrorna men). Menar mest att vikten inte har så jätte mkt betydelse hur fort man kan köra. Dock hur fort man kommer upp i och sen kan bromsa ner från 300km/h. smile
Än om den såklart finns med i beräkningen.

Nä nu var den ju trimmad, men låt säga 320hk så får han ändå ha en jätte jätte lång raka för 327km/h och jävligt optimal utväxling. smile

Vet inte hur mkt som krävs för 300km/h riktigt?

Som att kasta vatten i sjön.

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
27 augusti 2013
#16362
monno skrev:
Leo86 skrev:
1001 hk och ett vridmoment på 1250 Nm vid 2500-5500 varv/min förklarar nog att Veyron kan klara det wink.men 327km/h med 280hk på 2 ton... njaaa låter för mig ganska omöjligt även om den har ett lågt luftmotstånd. roll

Personligt tycke självklart big_smile

Jo men Veyron med sina 1001hk och typ 2ton går ändå fortare än en 1100hk ca 1500kg tung Koeningsegg (Nu höftar jag bara siffrorna men). Menar mest att vikten inte har så jätte mkt betydelse hur fort man kan köra. Dock hur fort man kommer upp i och sen kan bromsa ner från 300km/h. smile
Än om den såklart finns med i beräkningen.

Nä nu var den ju trimmad, men låt säga 320hk så får han ändå ha en jätte jätte lång raka för 327km/h och jävligt optimal utväxling. smile

Vet inte hur mkt som krävs för 300km/h riktigt?

Min lillebrors förra chef hade en nissan s14/s15? jag är inte så haj på dom bilarna med 514hk Nm vet inte, men den gjorde en bit över 300km/h

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

4 263 Inlägg
27 augusti 2013
#16363
BunnA skrev:
monno skrev:
Leo86 skrev:
1001 hk och ett vridmoment på 1250 Nm vid 2500-5500 varv/min förklarar nog att Veyron kan klara det wink.men 327km/h med 280hk på 2 ton... njaaa låter för mig ganska omöjligt även om den har ett lågt luftmotstånd. roll

Personligt tycke självklart big_smile

Jo men Veyron med sina 1001hk och typ 2ton går ändå fortare än en 1100hk ca 1500kg tung Koeningsegg (Nu höftar jag bara siffrorna men). Menar mest att vikten inte har så jätte mkt betydelse hur fort man kan köra. Dock hur fort man kommer upp i och sen kan bromsa ner från 300km/h. smile
Än om den såklart finns med i beräkningen.

Nä nu var den ju trimmad, men låt säga 320hk så får han ändå ha en jätte jätte lång raka för 327km/h och jävligt optimal utväxling. smile

Vet inte hur mkt som krävs för 300km/h riktigt?

Min lillebrors förra chef hade en nissan s14/s15? jag är inte så haj på dom bilarna med 514hk Nm vet inte, men den gjorde en bit över 300km/h

Jag toppade mätaren på min 740 turbo, vet inte exakt hur snabbt det gick men 240-250 med typ 180 hk och en tegelsten. Då borde hans siffror inte vara så orimliga?


...has left the building...
4 474 Inlägg
27 augusti 2013
#16364
180 kusar, kantig Volvo med rätt "bra" luftmotstånd, och toppar 240...Jo, kanske att jag skulle tro på det, efter 10 starköl...Eller, nä, det behövs nog en sjuttis oxå...
Hur mycket effekt som krävs för att nå 300 beror på bilens aerodynamik, en "hal" bil kanske klarar sig med säg runt 370 kusar, medan en mindre hal lär behöva ett antal kusar till...M3 E36 som är "rätt hal" klarar ca 280 rikitiga km/h i toppfart, o då är det ett friskt exemplar med alla hästarna(321) kvar... En frisk M5 E39 (400 hk) toppar runt 295 km/h..

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

742 Inlägg
27 augusti 2013
#16365
zemet skrev:
BunnA skrev:
monno skrev:

Jo men Veyron med sina 1001hk och typ 2ton går ändå fortare än en 1100hk ca 1500kg tung Koeningsegg (Nu höftar jag bara siffrorna men). Menar mest att vikten inte har så jätte mkt betydelse hur fort man kan köra. Dock hur fort man kommer upp i och sen kan bromsa ner från 300km/h. smile
Än om den såklart finns med i beräkningen.

Nä nu var den ju trimmad, men låt säga 320hk så får han ändå ha en jätte jätte lång raka för 327km/h och jävligt optimal utväxling. smile

Vet inte hur mkt som krävs för 300km/h riktigt?

Min lillebrors förra chef hade en nissan s14/s15? jag är inte så haj på dom bilarna med 514hk Nm vet inte, men den gjorde en bit över 300km/h

Jag toppade mätaren på min 740 turbo, vet inte exakt hur snabbt det gick men 240-250 med typ 180 hk och en tegelsten. Då borde hans siffror inte vara så orimliga?

sen brukar ju inte direkt 20 år gamla hastighetsmätare vara helt ärliga om man säger så


26 Inlägg
27 augusti 2013
#16366
BMW 325 E46 sedan kan nå vmax på 250km/h med sina pigga 191hk, och då har den ändå en tjänstevikt på ca 1.5 ton. Visserligen är väl den inte den kantigaste bilen i världen, men den har ju långt ifrån optimerad när det kommer till aerodynamik. Så att 300:an skulle klara det låter inte helt otänkbart i mina öron iaf, men kanske krävs mycket för dom där sista 50 knycken.

Dr. Mörker
211 Inlägg
27 augusti 2013
#16367
opel_vectra_gts skrev:
http://www.blocket.se/varmland/Saab_9_5_Viggen_ovanlig_48964601.htm?ca=7&w=1

Har denne skrivit "Viggen" med bokstäver från biltema eller är det så fult med original?

Syftar på bilden på motor

Det är orginal. Men inte så snyggt håller med dig.


Elektriker
718 Inlägg
28 augusti 2013
#16368
kalibo skrev:
BMW 325 E46 sedan kan nå vmax på 250km/h med sina pigga 191hk, och då har den ändå en tjänstevikt på ca 1.5 ton. Visserligen är väl den inte den kantigaste bilen i världen, men den har ju långt ifrån optimerad när det kommer till aerodynamik. Så att 300:an skulle klara det låter inte helt otänkbart i mina öron iaf, men kanske krävs mycket för dom där sista 50 knycken.

Enligt autopower går 325an 240km/h. Vad sen hastighetsmätaren säger är mindre väsentligt, men du kanske kört mot gps? smile
Iaf så ju det krävs ju en del för de där sista 50km/h. Ju fortare det går ju mer krävs.
En 500hk bil går ju i regel 300km/h, medans det behövs över 1000hk för 400km/h...

Som att kasta vatten i sjön.

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
2 656 Inlägg
28 augusti 2013
#16370
kalibo skrev:
BMW 325 E46 sedan kan nå vmax på 250km/h med sina pigga 191hk, och då har den ändå en tjänstevikt på ca 1.5 ton. Visserligen är väl den inte den kantigaste bilen i världen, men den har ju långt ifrån optimerad när det kommer till aerodynamik. Så att 300:an skulle klara det låter inte helt otänkbart i mina öron iaf, men kanske krävs mycket för dom där sista 50 knycken.

haha smile då måste din vara chipad? :p eftersom att varvstopp på 5an är 240 kmh ?


349 Inlägg
28 augusti 2013
#16371
Kan någon förklara för mig hur i helvete 740 ägare tänker?? 

Visserligen låga mil på denna jämfört med många andra men ändå 7000:- när den varken är besiktad eller skattad??

http://mobil.blocket.se/vastmanland/Kan … =9&w=1

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
28 augusti 2013
#16372
cewee skrev:
Kan någon förklara för mig hur i helvete 740 ägare tänker?? 

Visserligen låga mil på denna jämfört med många andra men ändå 7000:- när den varken är besiktad eller skattad??

http://mobil.blocket.se/vastmanland/Kan … =9&w=1

Dom går på knallpulver.

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

Påstängd
1 197 Inlägg
28 augusti 2013
#16373
cewee skrev:
Kan någon förklara för mig hur i helvete 740 ägare tänker?? 

Visserligen låga mil på denna jämfört med många andra men ändå 7000:- när den varken är besiktad eller skattad??

http://mobil.blocket.se/vastmanland/Kan … =9&w=1

Jag tycker faktiskt inte att den var så dyr om den nu är lika fin som på bilden. smile
Men är det fula rostlagningar och massa fix inför besiktning så är den inte värd mer än 2000:-..


Självlärd
3 083 Inlägg
28 augusti 2013
#16374
cewee skrev:
Kan någon förklara för mig hur i helvete 740 ägare tänker?? 

Visserligen låga mil på denna jämfört med många andra men ändå 7000:- när den varken är besiktad eller skattad??

http://mobil.blocket.se/vastmanland/Kan … =9&w=1

Är det inga fler fel på den än det han skrivit så är ju 7000 inte så farligt. Sen har han nog dessutom räknat med att folk kommer pruta. Han är säkert nöjd med 5000

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

349 Inlägg
28 augusti 2013
#16375
Tänker inte dra igång någon diskussion ang. den bilen men..  finns aboslut ingenting som kan få mig att förstå hur man kan begära 7000:- för en obesiktad / oskattad Volvo 740.

199 Inlägg
28 augusti 2013
#16376
cewee skrev:
Tänker inte dra igång någon diskussion ang. den bilen men..  finns aboslut ingenting som kan få mig att förstå hur man kan begära 7000:- för en obesiktad / oskattad Volvo 740.

Med den logiken anser du alltså att den som har en Volvo Amazon från 1969 skulle betala dig 50 000 för att ta emot bilen?

På 70/80-talet förstördes Amazoner i parti och minut på olika sätt då bilarna betraktades som värdelösa. Idag går välvårdade exemplar för ganska höga summor. Den framtiden går ju även Volvos senare modeller till mötes, redan har 240 av tidiga årsmodeller värdestegrats en del. Om 10 år är en 80-tals 740 i hyggligt skick värd betydligt mer än 2 000 kronor även obesiktigad.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.

1 335 Inlägg
28 augusti 2013
#16377

2 411 Inlägg
28 augusti 2013
#16378
OphanWitehall skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/Stylad_Seat_Toledo_48980960.htm?ca=6&w=3

Hahaha härlig förstabild!

Ah fyfan asså yikes  Hemskt resultat också xD


349 Inlägg
28 augusti 2013
#16379
SEpaket skrev:
cewee skrev:
Tänker inte dra igång någon diskussion ang. den bilen men..  finns aboslut ingenting som kan få mig att förstå hur man kan begära 7000:- för en obesiktad / oskattad Volvo 740.

Med den logiken anser du alltså att den som har en Volvo Amazon från 1969 skulle betala dig 50 000 för att ta emot bilen?

På 70/80-talet förstördes Amazoner i parti och minut på olika sätt då bilarna betraktades som värdelösa. Idag går välvårdade exemplar för ganska höga summor. Den framtiden går ju även Volvos senare modeller till mötes, redan har 240 av tidiga årsmodeller värdestegrats en del. Om 10 år är en 80-tals 740 i hyggligt skick värd betydligt mer än 2 000 kronor även obesiktigad.

Vänta nu..
Med din logik handlar det alltså om att man ska värdera saker vad de är värda 10 år framåt i tiden?   

I DAGSLÄGET ser jag inte hur en 740 som är obesiktad / oskattad kan vara värd 7000 kr. Sen är inte 19.000 - 19.999 speciellt "lågmilad"  enligt mitt tycke.

Och den åsikten jag har bygger jag på den annonsen jag länkat. Jag förstår väll själv att en fin, original, nyskick Volvo 740 som gått ex. 500mil kommer vara värd mycket pengar i framtiden (är troligtvis värd mycket i dagsläget också) Inget snack om det, men just detta handlar om den Volvon i annonsen, tiden vi lever i nu, skicket på bilen, milen på bilen och jag kan inte få fram att den bilen är värd 7000:-. Punkt slut.

Edit->Jag kommer inte att diskutera något mer angående detta. Det är min värdering och förklaring varför.
Senast redigerat av cewee (28 augusti 2013)

1 468 Inlägg
28 augusti 2013
#16380
swebooy skrev:
zemet skrev:
BunnA skrev:
Min lillebrors förra chef hade en nissan s14/s15? jag är inte så haj på dom bilarna med 514hk Nm vet inte, men den gjorde en bit över 300km/h

Jag toppade mätaren på min 740 turbo, vet inte exakt hur snabbt det gick men 240-250 med typ 180 hk och en tegelsten. Då borde hans siffror inte vara så orimliga?

sen brukar ju inte direkt 20 år gamla hastighetsmätare vara helt ärliga om man säger så

Hur många av era brorsors chefer o kompisar o ni med gamla 740 har testat hastigheten med en GPS?

Då tänker jag i synnerhet för att få fram den RIKTIGA hastigheten från en pålitlig hastighetsmätare roll

Även SPLITTERNYA bilar brukar ligga ca 5km/h över den riktiga hastigheten om man tittar på mätaren jämnemot en gps. Min gamla 745a låg ca 12-13km/h över den verkliga hastigheten om man tittade på mätaren så vet att detkan diffa väldigt mycket.

Sen beror det ju också självklart på om man har satt dit störe/mindre hjul på bilen. hastighetsmätaren visar alltid samma ändå även om det går saktare med mindre hjul. smile
Senast redigerat av Leo86 (28 augusti 2013)



Sök