Folk som inte kan parkera?

GroundX Got N/A?
7 maj 2010 · 358 Inlägg

http://mms.dd07.se/pics_orig/12699473329.jpg
Så såg det ut här om dagen. Det var bara att kravla sig in på passagerarsidan det....kul... Jag var dock glad att hon inte hade skrapat i hela sidan på min bil.

Honda Civic VTi EG6 "Wannabe Rare n Ricy" (1992)
FordRSC Los geht's, Schumacher
7 maj 2010 · 1 510 Inlägg

Mortalis skrev:
Kom på en bra lösning för familjeparkeringen. Ha en vakt som ser om det är en barnfamilj som parkerar och tillåt speciellt fina bilar få parkera där med :p
Blir sur om det står en aygo där, eller v70 men Nissan gtr e helt okej wink
Kan dom gött få ha för de offrat allt för utseende och fart.
Resten av oss pöbeln får fortsätta gnälla och skriva arga lappar tror ja

Varför skulle en riskokare GTR vara ok? Familjeparkering är just till för familjer!

Var på IKEA igår, och vad ser jag på fam park? Jo en spaggestylad BMW (2 dörrars), haha lol

Senast redigerat av FordRSC (7 maj 2010)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
tobbe12
8 maj 2010 · 152 Inlägg

Mortalis skrev:
Inget olagligt i att skriva ut andras reg nummer nej. Tror knappast någon tänkt hemsöka personen..får stå för den idioten isf..inte därför ja låter de va kvar..har helt enkelt ingen anledning att dölja dem, e ja som har problem med honom/henne, inte du/ni..hade det funnits lagar eller regler så hade ja följt de.
Att ja väljer att dölja mitt e min ensak, trist du känner ett behov av att hitta mig, gör iaf mig lite orolig om vart forumet är på väg

känner ett behov av att hitta dig??????? du har missuppfattat min mening,jag känner inget jävla behov av att hitta dig,DET ENDA JAG MENAR ÄR ATT JAG tycker det bara är fegt av dig att visa hans reg nr o inte ditt, jag skiter fullständigt i dig.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
8 maj 2010 · 3 929 Inlägg

tobbe12 skrev:

Tubbex skrev:

tobbe12 skrev:

patetisk eller? Varför har du täckt över ditt regnr ??? och visar gärnaras ???????? tänk dig för fan....


ser även på dina andra bilder att du täckt över ditt regnr.....

är det du som pakerat så? smile

Nix läs mina foruminlägg så ska du se att jag har skrivit att jag aldrig parkerar mellan bilar eller framför, stör mig bara på att hon ska visa upp andras reg nr men täcker sitt egna, lite patetiskt faktiskt, dessutom väldigt väldigt fegt!......

edit: ja höll TYST första gången hon gjorde så, http://farm4.static.flickr.com/3389/455 … e03f_b.jpg häääär! och nu igen.....

Wow vad coolt.
Håll käften och våldta in svenska språket med alla jävla utropstecken etc.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Mortalis VW-nörd?
8 maj 2010 · 4 332 Inlägg

tobbe12 skrev:

Mortalis skrev:
Inget olagligt i att skriva ut andras reg nummer nej. Tror knappast någon tänkt hemsöka personen..får stå för den idioten isf..inte därför ja låter de va kvar..har helt enkelt ingen anledning att dölja dem, e ja som har problem med honom/henne, inte du/ni..hade det funnits lagar eller regler så hade ja följt de.
Att ja väljer att dölja mitt e min ensak, trist du känner ett behov av att hitta mig, gör iaf mig lite orolig om vart forumet är på väg

känner ett behov av att hitta dig??????? du har missuppfattat min mening,jag känner inget jävla behov av att hitta dig,DET ENDA JAG MENAR ÄR ATT JAG tycker det bara är fegt av dig att visa hans reg nr o inte ditt, jag skiter fullständigt i dig.

Verkar ju fan som de...släpp o lev ditt eget liv. Lägg du ut reg nummer om du vill. Skiter väl jag i. Sluta sabba tråden med ditt onödiga gnäll

jorgen72
8 maj 2010 ·

Tega skrev:

slimetard skrev:
stöter ofta på felparkerade bilar vid lastzoner osv. så det blir ett jävla pill för att kunna lasta av godset. har dessutom pratat en del med mina kollegor om det och på vintern uppe i sälen verkar det vara ett riktigt jävla helvete. stockholmare som ställer sig mitt framför lastkajerna till resturangerna och som inte bryr sig en skvätt om det.

Sånna miffon brukar jag dubbelparkera in såpass nära att dom inte kommer ut därifrån.
Dom som väl dyker upp under tiden brukar jag belöna med att ta extra lång tid på mig, efter att jag avreagerat mig verbalt...

Jag retar mej också på sådana som parkerar framför lastbryggor i 3 vägskorsningar o på vändplatser jag höll knappt på att kunna svänga i en 3 vägs korsning med lastbil o släp i går för att  någon hadde parkerat ett hästsläp i korsningen det är så många som inte tänker på att lastbilar o bussar tar mer plats än deras egna personbilar En annan sak som retar mej är att så många inte använder blinkers det är jävulskt iriterande när man kommer full lastad till en rondell o stannar för nån liten bil o den sen bara svänger ut ur rondellen på avfarten innan utan att blinka även att det är lag på att blinka höger ut ur rondeller.

Senast redigerat av jorgen72 (8 maj 2010)

Piratstikin 2015 Dbakuten.
8 maj 2010 · 5 092 Inlägg

på samma gång kan man ju bara fråga hur många som kan högerregeln??

Typ ingen här i krokarna, alla kör bara där dom tror att det är att köra bara för att den vägen passerar det 10 bilar mer än den andra! suck. har varit nära att smälla ett par ggr för att ingen fattar, spelar ingen roll hur lugnt man tar det vart man än åker. så kommer man till en lite "knepig" korsning eller anslutande väg och alla blir helt ställda och vet ingenting. så alla kör sammtidigt! läsa på lite teori extra kanske? tongue

jorgen72
8 maj 2010 ·

Dark_Angel skrev:
på samma gång kan man ju bara fråga hur många som kan högerregeln??

Typ ingen här i krokarna, alla kör bara där dom tror att det är att köra bara för att den vägen passerar det 10 bilar mer än den andra! suck. har varit nära att smälla ett par ggr för att ingen fattar, spelar ingen roll hur lugnt man tar det vart man än åker. så kommer man till en lite "knepig" korsning eller anslutande väg och alla blir helt ställda och vet ingenting. så alla kör sammtidigt! läsa på lite teori extra kanske? tongue

Jag håller med dej det är många som borde läsa mer teori o även några som borde ta några körlektioner.

Brehmer
9 maj 2010 · 276 Inlägg

Om man är rädd om sin bil så parkerar man så avsides man bara kan. Med bruksbilen parkerar jag i en ruta men så fort jag har någon av finbilarna så är det dubbla rutor som gäller. Och angående att det skulle vara arrogant: Om det finns ca 200 parkeringar till, och samtliga är närmre entrén, inte sjutton är det arrogant att parkera över två rutor då. Det som däremot är arrogant är när någon använder någon annans bil som "dörrstopp", har till och med sett folk använda andras bilar som avlastningsplats för tex bilbarnstolar....det ÄR arrogant!!  Dessutom får man ta upp 2 rutor, det är HELT lagligt smile (är det betalparkering måste man ju dock betala för två).

Just my 2 cents!

Dodge Neon R/T "Enda i Sverige" (1999)
nosferato
9 maj 2010 · 439 Inlägg

Snooze skrev:
Såg denna nu i veckan och jag tycker man borde kunna parkerka lite bättre.. Fanns pakeringar på andra sidan också och det var nog helt enkelt att komma ut från platsen direkt bakom för det var precis man kunde köra förbi där.
http://img688.imageshack.us/img688/8919/dsc0002qm.jpg
http://img294.imageshack.us/img294/6408/dsc0004nk.jpg
http://img202.imageshack.us/img202/8803/dsc0003hi.jpg

se där ja
c4 -skolan i kristianstad
finns många drägg som nt kan parkera .
hela köpmannagatan i åhus tex

old,low and slow....
Opelmadness German cars, quality and beyond
9 maj 2010 · 8 197 Inlägg

Grabber skrev:

Mortalis skrev:
Kan säga att jag var bra jävla duktigt skitförbannad imorse när jag skulle köra hem och såg detta

http://farm5.static.flickr.com/4027/458 … 6710_o.jpg

H¤n var kanske akrobat? O reg nr passar rätt bra med!

Tänkte precis på numret.. Personen kunde ha fått bra ont om man hade sett han/hon parkera så.. roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Caffe
9 maj 2010 · 1 436 Inlägg

Brehmer skrev:
Om man är rädd om sin bil så parkerar man så avsides man bara kan.

Tror den här killen lyssnat på dig! Var ute och gick i naturreservatet där jag bor och då hade någon ställt bilen där...

http://j.imagehost.org/t/0653/saabpark.jpg

Knas, för bara 25 meter bort ligger en gata med många parkeringsplatser.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Sportsedan
9 maj 2010 · 457 Inlägg

sk8ville skrev:
Jag menar inte att jag skulle repa (eller göra något annat) med en bil som står felparkerad, dock tycker jag att om dom är så jävla rädda om sin bil, varför bara inte välja en parkering en bit bort där det knappt är några andra bilar? Så man slipper oroa sig för att få dörruppslag mm, plus att de slipper irritera andra som "vågar" parkera i en parkeingsruta.

Brukar göra både och, d.v.s. långt bort och två rutor...

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...
Saab 9-5 Aero Griffin "Projekt gubbräcer II" (2009)
t5henke
9 maj 2010 · 111 Inlägg

Jag skiter fullständigt i om folk inte är rädda om SINA saker men bara för att jag är RÄDD om min bil ska
jag inte kunna parkera på en vanlig parkering?
Nu vet jag att folk inte kan parkera och inte är rädd om andras saker tyvärr. Åker aldrig till Ica parkeringen eller på bio med finbilen vilket är väldigt tråkigt att man inte kan göra. Trodde jag var ensam att parkera längst bort skönt att det inte är så big_smile 

Och till er som stör er på att folk dubbelparkerar lär er respektera andras saker så kanske ni förstår?
Vad fan spelar det för roll om det är en Aston martin eller en Volvo 740 som man är rädd om, ingen annan
ska förstöra den för det Mvh Henke

Edvinoo Hetast Just Nu!
9 maj 2010 · 1 355 Inlägg

På tal om parkeringar, jag har aldrig varit så nära på att hamna i bråk med en äldre som häromdan på en parkering utanför willys i växjö. Jag skulle handla med tjejen så jag kör in på parkeringen

Eftersom det var ganska fullt på parkeringen så skulle jag köra in i rutan framifrån sen backa in.

Och då kom en gubbe från andra sidan och kör in så som "man ska göra" men grejen är den att jag var redan i rutan och skulle nästintill backa in men skulle bara fram drygt en meter bara för att kunna backa in men den jäveln vägrade backa ut utan körde sakta framåt och vägrade flytta på sig.

Jag tutade och vinkade att han skulle backa men han vägrade kolla på mig.

Jag var så irriterad så att om jag hade haft en äldre bil hade jag fan kört in i hans bil.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/63789/925064_kiyfho.jpg

Skratta inte åt min paint kunskaper men för att demonstrera bara. Jag visar bara hur jag körde in i rutan för att sedan backa in. Aja för att slippa tjafs med tjejen så backade jag ut och parkerade en bit från honom, asså jag skakade av irritation o stirrade in i hans bil ett tag och väntade på att han skulle komma ut, men han låste dörrarna och gick inte ut ur bilen alls. Helvete vad respektlösa människor det finns, så förklara gärna för mig om jag har fel för jag är osäker men asså jag var nästan parkerad, jag behövde bara köra fram en halvmeter för att kunna backa in men ijumed att han var i vägen och fortsatte köra mot mig var jag tvungen att backa ut.

Fråga gärna om det är nått som låter skumt för jag har lite svårt att förklara hur jag menar men jag är nyfiken på vem av oss som borde backat ut.

Inspiration comes standard
gamlingen
9 maj 2010 · 5 198 Inlägg

Kul läsning... Tänk vad många bilar det borde stå längst bort på parkeringarna. mao så står inga bilar närma. så där borde det va tomt.

VOLVOSWE240 Avstängd
9 maj 2010 · 40 Inlägg

skulle fan vart vakter med pilar å fanskap som visar hur i helvete man ska backa å köra inn i rutena!! va en gång en jävla nisse som bankade inn dörren på min en gång.. ja ble riktigt förbannad å sa: hadde detta varit en porche eller ny bmw skulle du inte hatt tänder kvar i kjäften.. se dig för din åsna!! så gikk jeg å satte mig i bilen å släppte lite luft från magen.. (pga stress) ..Ble faktisk inte bukla då big_smile volvo ftw!

Remiss
9 maj 2010 · 1 339 Inlägg

VOLVOSWE240 skrev:
skulle fan vart vakter med pilar å fanskap som visar hur i helvete man ska backa å köra inn i rutena!! va en gång en jävla nisse som bankade inn dörren på min en gång.. ja ble riktigt förbannad å sa: hadde detta varit en porche eller ny bmw skulle du inte hatt tänder kvar i kjäften.. se dig för din åsna!! så gikk jeg å satte mig i bilen å släppte lite luft från magen.. (pga stress) ..Ble faktisk inte bukla då big_smile volvo ftw!

Uhm?? roll

VOLVOSWE240 Avstängd
9 maj 2010 · 40 Inlägg

Remiss skrev:

VOLVOSWE240 skrev:
skulle fan vart vakter med pilar å fanskap som visar hur i helvete man ska backa å köra inn i rutena!! va en gång en jävla nisse som bankade inn dörren på min en gång.. ja ble riktigt förbannad å sa: hadde detta varit en porche eller ny bmw skulle du inte hatt tänder kvar i kjäften.. se dig för din åsna!! så gikk jeg å satte mig i bilen å släppte lite luft från magen.. (pga stress) ..Ble faktisk inte bukla då big_smile volvo ftw!

Uhm?? roll

smälde til då..(eller hur man nu säger roll ) men endå jävligt konstigt at det inte blev något märke hmm pansarstål er best ! svensk rost ftw lol

Senast redigerat av VOLVOSWE240 (9 maj 2010)

Caffe
10 maj 2010 · 1 436 Inlägg

VOLVOSWE240 skrev:

Remiss skrev:

VOLVOSWE240 skrev:
skulle fan vart vakter med pilar å fanskap som visar hur i helvete man ska backa å köra inn i rutena!! va en gång en jävla nisse som bankade inn dörren på min en gång.. ja ble riktigt förbannad å sa: hadde detta varit en porche eller ny bmw skulle du inte hatt tänder kvar i kjäften.. se dig för din åsna!! så gikk jeg å satte mig i bilen å släppte lite luft från magen.. (pga stress) ..Ble faktisk inte bukla då big_smile volvo ftw!

Uhm?? roll

smälde til då..(eller hur man nu säger roll ) men endå jävligt konstigt at det inte blev något märke hmm pansarstål er best ! svensk rost ftw lol

Gamla 240 har tåliga dörrar. Vi råkade smälla upp dörren på en 245a -76 så den träffade en lite större vägarbetsskylt i ca 50. Ni vet en sån där med två ringar av gamla bildäck som tyngder. Blev bara en liiiten buckla på listen på dörren, så nog är de tåliga. I miss my LOLvo...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang