Toyota Supra MKIV startar inte efter panelen varit av!

VIGGEE
6 maj 2010 · 81 Inlägg

Hejsan alla. Hade hela instrumentbrädan av igår för att dra kablar till ett par 6.5 tums dörrhögtalare och nu startar inte bilen. Allt funkar som det ska, men när jag vrider om nyckeln går inte motorn runt alls, händer inte ett skvatt. Har haft av det flera gånger och kollat om något hoppat av, men det sitter som det ska..

Alla säkringar är hela.

När jag plockade av det, så var där en svart hankabel som låg ensam, råkade trycka till den så den slog i växellådan och då kom gnistor, 12v i sladden, motorn gick då runt, och efter det så är det dött..
¨
Då är frågan, har jag bränt något relä? Eller vad är det frågan om?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

MVH Viktor

NioTre
6 maj 2010 · 95 Inlägg

Tycker att du ska kolla upp så att du ha spänning fram till allt som ska ha spänningsmatning !

VIGGEE
7 maj 2010 · 81 Inlägg

NioTre skrev:
Tycker att du ska kolla upp så att du ha spänning fram till allt som ska ha spänningsmatning !

Vad menar du då? T.ex startmotorn?

Mitsuhini
7 maj 2010 · 337 Inlägg

låter som du bränt en säkring/relä..

Mitsubishi 3000GT VR4/TT "Mitsuhini" (1993)
VIGGEE
7 maj 2010 · 81 Inlägg

Mitsuhini skrev:
låter som du bränt en säkring/relä..

Har kollar exakt alla säkringar, men frågan är vilket relä det handlar om?

Mitsuhini
7 maj 2010 · 337 Inlägg

ja det är en bra fråga smile har du nån beskrivning till alla reläer du har så kan du köra uteslutningsmetoden, det borde väl finnas något som har med tändning/startspärr att göra, prova också att nolla eventuella larm du har och sen lyfta av batteriet över natten..

Mitsubishi 3000GT VR4/TT "Mitsuhini" (1993)
VIGGEE
7 maj 2010 · 81 Inlägg

Jag ska gå igenom alla reläer på måndag, verkar väldigt konstigt, för varken soppapumpen eller startmotorn ger något ljud när jag vrider om nyckeln..

Tackar för svaren änsålänge, får avvakta och se vad som händer på måndag! smile

staffe_
7 december 2010 · 666 Inlägg

Vad var de för fel? har samma problem på min supra nu :S mvh

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
marcuslarsson
4 februari 2011 · 4 Inlägg

Jag har också problem, får inte soppa pumpen att gå! Men motorn snurrar. Hittade du något svar? Mvh marcus

Toyota Mkiv TT "TT" (1995)
staffe_
5 februari 2011 · 666 Inlägg

marcuslarsson skrev:
Jag har också problem, får inte soppa pumpen att gå! Men motorn snurrar. Hittade du något svar? Mvh marcus

Hejsan, mit fel var larmet som sabba allt så jag kopla bort larmet helt  sen funka de :`)

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
racing245
5 februari 2011 · 144 Inlägg

hej ja har en 245a den startar jämt, hur får ja den att sluta vara så lättstartad ? vore tacksam för svar smile

Volvo 740 2JZ "Toyvon" (1989)
staffe_
5 februari 2011 · 666 Inlägg

racing245 skrev:
hej ja har en 245a den startar jämt, hur får ja den att sluta vara så lättstartad ? vore tacksam för svar smile

Finns ett ställe som heter bilskroten dära har dom en jävligt finulig grej som gör att bilarna blir helt platta och fyrkantiga smile

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang