2113
Sök

det "roligaste" ni gjort i trafiken

Mek
88 Inlägg
28 februari 2007
Det är nog när jag körde ifrån nya Bmw M5

Livet börjar vi 2 bars ladd

264 Inlägg
28 februari 2007
Saab_girl skrev:
på tal om spolare så råkade ja för ett tag sen tvätta rutan precis när ja va o hämtade upp en polare o han var påväg in i bilen:P lite taskigt hehe

har hänt för mej me smile både av misstag och ehhrm me mening tongue

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

Kettunen
28 februari 2007
D var då nog fan när jag låg och körde så pratade jag i mobil samtidigt och sen efter en stund ser jag polisen bakom mig och jag skulle växla upp till 4a från 3an så blev det att jag råka trycka in 2an istället o bilen går i helvetes höga varv och polisen blinkar till med ljusen och pekar in mig och när dom kommer så sköta dom. Och jag förklara hur det låg till och sen innan han gick sa han nästa gång du pratar i telefon och kör bil får du böter av mig

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 mars 2007
kom igen nu.. nån måste ha nåra roliga berättelser kvar tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

4 571 Inlägg
7 mars 2007
Har råkat parkera en 740 ganska långt upp i en snödriva hemma på gården en gång första vintern med körkort.

Skulle byta cdskiva just när jag skulle åka iväg och är så van att bara svänga ner på vägen men jag tappade cdskivan jag skulle sätta in och den landade nere vid motorvärmaren på andra sidan

Jag tänkte inte så mkt på att jag hade ettan i och jag hade kopplingen vid dragläge just när jag hade tappat skivan men jag sträckte mig efter skivan så kopplingen var helt ute och bilen skuttade iväg rakt upp en en snödriva tongue

Det är nog det enda jag lyckats med i "avåknings synpunkt" med ett väglegalt fordon.

En annan sak som en polare gjorde var en gång när vi skulle överraska en kille som fyllde år och tänkte rulla in i farten på parkeringen. Han bodde på bottenvåningen med fönster mot parkeringen

Han vred av nyckeln efter sista kurvan in på parkeringen, skall även tilläggas att det var runt kl 10 på kvällen en regnig höstdag så man såg inte ett smack utomhus.

Det han inte var beredd på att det skulle bli "Så mörkt" när ljuset försvann och att varken broms eller styrservon fungerade det hela slutade med en score på:

Motorvärmarstolpe 1 - 0 Volvo 240

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 mars 2007
övningskörde med en gamal toyota corolla sedan på ett ställe fick syn på en snöhög och tänkte nu jälvar ska jag se om det går men hehe bilen ba fasta på högen och hehe snöhögen var fullpackad av snö trodde ju liksom på att det var lös snö

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

1 002 Inlägg
7 mars 2007
Irmscher Vectra skrev:
BMW635_Robban skrev:
Jag å en polare riktade spolarmunstyckena mot trottoaren. han körde och jag filmade....många långa asflabb blev det! Måste bara provas!!

Gjorde nåt liknande förra veckan. Riktade spolarmunstycket till bakrutan i vädret så jag kunde skvätta ner bilister som låg för nära bakom. Fick faktiskt det tipset av min körskolelärare när jag tog körkort! "Ligger det nån för nära, tvätta rutan som fan, då släpper dom efter eller kör om." smile Det rekommenderas! Funkar på de flesta!

när det är våtvägbana så kan man lägga sig i spåren som brukar bli i vägarna och skvätta ner de som ligger för nära bakom oxå.. funkar alla ggr.. smile

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

"audiot"
287 Inlägg
7 mars 2007
Polarn och jag sitter och häckar på det lokala fiket långt ute på landet. Vi kommer på att en annan polare som bor inte allt för långt därifrån har en massa bra film nertankad på datorn och vill hemsk gärna åka dit och sno lite av han, men först måste vi hem och hämta dvdskivor att bränna skiten på. Så vi tar polarns bils och far på väg hem till han. efter några minuter på vägen säger polarn att det börjar klonka rätt mysko från bakvagnen titt som tätt och erbjuder sig att demonstrera detta. Klonkandet kommer vid rejäla bredställ i hög fart på torr asfalt och vi åker i en Opel Omega.Det verkar som om min polare tycker det är underligt att det klonkar på den gamla opeln då...

Grabben ställer sig på gasen i en 90graderskurva (t-korsning) och vi glider iväg och mycket riktigt det klonkar. Som satan faktikst.

Självklart blir det en rejäl retur på hela kalaset och vi kastas åt andra sidan igen, och så fortsätter det en bit, tills vi får möte, och blir tvugna att dra ner i diket på vänster sida om vägen.  Sätter hela bilen åt helt fel håll på fel sida av vägen på en åker, och vi hamnar på ena dörren, och börjar asgarva. Det gick ju bra trots allt, trots dikeskonfrontation i runt 60km/h. OCh va säger lirarn som nu hänger i bältet över mig sekunden innan bilen ramlar tillbaka på rätsida igen. "Vi hamnade i alla fall inte på taket" eller nåt sånt.

haha; Tur man cruisar med de riktiga essen i trafiken smile

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

217 Inlägg
2 november 2007
Har läst alla andras historier. Så satans roliga vissa är smile

Får hoppas att min duger..

Min farsas kompis hade en Opel kadett gsi när han hade fått körkortet för en 17 år sedan.
Då var han ute och gled lite i utkanten av Halmstad på kvällen. Så plötsligt får han syn på några fina flickor som väntar på bussen på andra sidan vägen, han kör lite längre fram och vänder , kör upp jämte dom och frågar om dom ska in till stan. Tjejerna svarar javisst och dem hoppar in i bilen, vilket han inte såg var att det var en kille med, så det var två tjejer och en kille där bak och en tjej i framsätet.
När alla hoppat in i bilen så undrar killen om bilen går bra. Farsans kompis "Om den går bra ? " och blir lite smått förnedrad, så börjar han köra bilen precis på bristningsgränsen. Han kör på någon 70-väg in till halmstad i 160 km/h. Han kommer till ett rödljus och bromsar riktigt hårt, det blir grönt och han trycker plattan i mattan igen till nästa rödljus. Så håller han på så här några gånger.
Tillslut är bromsarna så varma , att dem säkert glödde , så han hade ingen som helst bromsverkan kvar.
Detta märker han när hastigheten är över 100 och det är en 10 meter kvar till rödljuset som slår om till rött framför. Han funderar på hur fan han ska lösa detta, är detta undergången eller vad ?
Så han kollar lite snabbt åt sidorna och det ser inte ut att var några bilar som kommer, så han gasar förbi som bara den.
Som tur var kom det ingen bil från varken höger eller vänster. Då hör han från killen i baksätet, som inte visste att det inte var någon bromsverkan kvar, " Är du inte klok eller?! "
Farsans kompis sa "Du undrarde ju om bilen gick bra.." Sedan tog han det lungt

G O O G L E .com - Man's best friend.

Sidledesförare
268 Inlägg
2 november 2007
Det jävlat roligaste jag har varit med om i trafiksituationer är då jag står vid ett trafikljus och väntar på min tur att köra när jag ser en nyare bil ståendes vid trafikljusen korsande min riktning med en polisbil bakom sig. Mannen har ingen koll och märker inte ens att det är grönt och hinner slå om till rött, förmodligen stressad över polisen i backspegeln. När det sedan slår om till rött så känner han väl att han blockerat trafiken så han kör iväg och snuten hakar på med blålysena.

Förutom det så har man varit med om en hel del roliga situationer då man varit och sladdat någonstans en längre tid och precis då man beger sig därifrån så möter man polisen. Det har hänt ett stort antal gånger.

Jag och ett par bekanta körde in till ett avstängt grustag i Piteå och enda sättet att ta sig in var att köra efter skoterleden och minta mellan en massa träd och köra över mindre sandkullar och sanddiken. När vi väl kommer in till grustaget och följer vägen där inne så sparar den andra bilen inte på krutet och kryddar iväg något frenetiskt och jag kan ju inte vara sämre så jag måste givetvis hålla ikapp honom. Det börjar gå mycket fort och  brett och där ett tag gick det lite väl fort och brett, men vi klarade det. Vad jag senare fick reda på var att dom slingriga vägarna vi kört på omgavs av långa sandbackar ner till botten av grustaget, hade man kört av där så hade det nog inte varit mycket kvar av bilen.

Jag följer vägen ända ner till botten av grustaget där jag kommer till en kurva där en hel del fyrhjulingar tycks ha kört. Jag ser inte riktigt vart den riktiga vägen går eftersom att det är så spårigt och det slutar med att jag tar det närmsta inre spåret. När jag kommer över krönet efter kurvan ser jag att vi är påväg rakt mot en mindre frusen sandhög och det fanns varken tid eller möjlighet att styra ut pga. de djupa spåren. Hålla i sig. Det small till som bara satan, jag flög upp i taket och slog huvudet och landade på sätet igen och styr upp stället vi fick efter landning och kliver ur bilen för att se hur mycket av bilen som är kvar. Går flera varv runt bilen och inget tycks vara trasig. Sedan tittar jag på sandhögen och vart spåren påbörjades igen... Bilen lättade ett par meter och hade jag inte styrt till i slutet av sandhögen så hade det nog slutat med en volt istället eftersom att sandhögen var sned och inte lyfte lika mycket på högern
Senast redigerat av Wezzli (2 november 2007)

Man vet aldrig, före man vet

Fukttekniker
100 Inlägg
2 november 2007
BMW635_Robban skrev:
Jag å en polare riktade spolarmunstyckena mot trottoaren. han körde och jag filmade....många långa asflabb blev det! Måste bara provas!!

Effektivt sätt att få bakomvarande motorcykel att öka avståndet. Inte så uppskattat, men effektivt som sagt cool

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
2 november 2007
Det var när jag kom i min gamla Kadett 1200s kombi! Hade ett simons-system på så den lät lite gött! Kom till Lidköping och in mot torget en sen kväll! Saab Turbo Performance Club står på sitt gamla vanliga ställe så jag gasar till och låter bilen motorbromsa in och den bluddrar och skjuter till lite! Kommer in på torget och hör ett konstigt pysande och fräsande bakom mig! Kollar i backspegeln och har en hel kö med Saabar efter mig! Det visade sig att min kompis som har en Kadett Coupe som går som ett skollat ollon har tuffat till sig och bestämt träff med dessa grabbarna för att köra race! Man fick ju glida in på parkeringen och vänta ut dem tills det att kompisen kom och körde ifrån dem!
Detta var väl inte det roligaste men en av händelserna!
En sak som jag garvar än idag åt var när jag och kompisen var ute första vintern vi hade körkort och sladdade med hans Corsa swing! Kompisen kommer och satsar riktigt gött för att sedan dra handbromsen! Vajern går av och han floppar mer eller mindre in i baksätet och bilen fortsätter i samma hastighet rätt in i en stor snövall med rumpan före! Där satt vi och asgarvade kompisen mellan sätena och jag ifram sträckt över på hans sida för att göra ett försök till att rädda situationen!

-Mike-

679 Inlägg
2 november 2007
Jag skulle leka lite men min peugeot 605 som jag hade för ett tag sen...
det hade snöat lite på natten och jag kom in på en stor grusplan brevid ett stor köpcentrum
och tänkte nu så ska vi leka lite...jag gasar på o drar i handbromsen och inget händer......och sen så vart det glansis under en ny lagda snön....och jag far rätt in i snövallen...ut ur bilen faller jag o polaren och asgarvar....folket runt i kring kollar lite konstigt....men det kommer en gubb och erbjuder sej och dra loss mej me sin vw buss....men det spinner mest på glansisen och repet var dåligt somn han hade o repet gick av.....fik tag på ett annat rep så vi kom loss till slut.........

http://www.garaget.org/gallery/archive/38048/183156_6ymmgd.jpg

1 255 Inlägg
2 november 2007
Måste va när jag trodde de va 2 filigt o körde på fel sida vägen o mötte snuten ja svängde av o fortsatte så såg ja att snuten satte på blå ljusen o gjorde en U-sväng o hängde efter o stanna mig så fick ja blåsa o shit tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
2 november 2007
Åkte på en långtur från Stockholm-Malmö-Stockholm på samma dag å tog med tjejen
å på hemvägen då man börja dåsa till så fick hon hålle på alärten med viss vuxen saker som man ej ska sätta ner i skrift här tror jag i 110km/h på motorvägen .... smile

Å en del som man åkte om som titta in i bilen så åkte efter för att få se ett eventuelt slut på
gymnastiken vi hadde för oss ..............

//SWIH
Senast redigerat av lonewolf-holm (2 november 2007)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Forummoderator
26 473 Inlägg
2 november 2007
Har skrivit ett inlägg men kan berätta om vad som hände i förrgår.
Ett par kompisar - ett par - hade fått en bil av en bekant. En gammal Mazda
av okänd modell. Stod dock sport på den...men någe vidare sport vet jag inte
om det var i den tongue
Eftersom ingen av dem har körkort ännu fick jag äran att köra den från plats
a till b, alltså där de bor.
Grejen var den att batteriet var totaldött så vi fick köra igång bilen med
startkablar. Dock dog den ett antal gånger men med choken utdragen och
bra med varv så kom vi därifrån.
Klockan var runt fyra och vi skulle passera rondellen med mest trafik av alla
i Östersund (i alla fall enligt mig så är det den vid Lillänge).
Tvingas stanna pga bilar...och så tvärdör bilen då jag precis kommit ut i
rondellen. NEJ!
Bilar tutar. Lastbilschaufförer viftar med armarna. Jisses vad pinsamt.
Tur som var så var bilen så lätt att man ensam kunde skjuta på och styra
därifrån nästan på egen hand. Men vilka köer det blev! tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

The Gunner
182 Inlägg
2 november 2007
rollator skrev:
Var ute och gled lite,hade regnat duktigt.Såg en punkare som gick på trottoaren,några meter framför på vägen en stor vattenpöl,tog sikte på den(har aldrig planerat min körning så noga som den gången)Bingo!En dyngsur punkare,han blev stel som en fiskpinne.Taskigt?Yes,men han behövde nog tvättas av.Hehe.

Fy fan!! va bra gjort !! hahaha asgarv big_smile

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
3 november 2007
När min bräsnlepump höll på att säga upp sig hände de ibland att bilen inte starta.. hände ju såklart på en bilfärja, alla andra körde av och där satt jag i baksätet och bankade i plåten för att få igång den. Lyckades tillslut men då stod de ju redan massa surt folk och glodde och tyckte jag skulle köra av...

202 Inlägg
3 november 2007
Stod o snackade lite i byn med en polare när vi fick syn på en annan polare som åkte förbi i sin bil. Kompisen säger att "nu jäklar skall jag skoja med honom" och hoppar in i sin bil och bränner iväg som bara den..  Jag hoppar in i min och åker efter jag också för att se vad han skall hitta på. 

När vi börjar komma ikapp "polare 1" så ser jag hur min urbota dumma kompis helt plötsligt kör över på motsatt körbana och gasar på ännu mer.  Jag ligger kvar i högerfilen medans han nu börjar komma upp jämsides med kompis 1 fast han ligger på fel sida vägen och de har körfält med refug mellan sig..  Ser att kompisen gör en massa gester och "diverse tecken" mot "polare 1:s" bil som ligger i rätt körbana och kör..

Då tänker jag plötsligt " Men, han har ju inte det regnumret " och inser att kompisen gestikulerar mot en helt okänd förare/bil och att vi hade sett helt fel.

Snacka om att polaren kände sig bortgjord sen smile

En annan kompis hade som lite "hobby" att jäklas när polisen hade fartkontroller. Detta var på den tiden när de precis hade fått laserpistolerna och smartskallen till kompis fick för sig att snigelköra fram till kontrollen för att sedan stampa på järnet precis när han passerat dom..  Polisen såg lite fundersam ut men tog bara ett steg ut i vägbanan och mätte kompisen bakifrån istället och han åkte dit så det stod härliga till. Han trodde inte de kunde mäta när han åkte bort ifrån dom men de kunde de visst smile

Man nog att våga köra en tjejbil :)

Klyphuggare
328 Inlägg
3 november 2007
"Roligt" ja snöa ju endel ikväll och det blev lite sladda med sommarslicksen. Men årets andra bremacka slutade lite lätt i en lyktstolpe så ett nytt extraljus gav med sig lite smått

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

Sök