Residence skrev:
linuslinje skrev:
Edil_ skrev:
Du tror inte han menar att han kollade åt höger men inte såg något, delvis det såg klart ut? ^^
jojo. Men det spelar väl ingen roll, han måste ju vara beredd att det dyker upp ngn i 50 ändå. Kan ju inte backa rakt ut bara för att man bor dåligt till och ser dåligt.
linuslinje: jag diggar dina kommentarer och din kompetens men jag måste när det gäller denna tråd säga detta och fråga dig:
nu har TS inte gjort en galen omkörning eller varit extra gasglad samt att han nämner att hans dragkrok repar gubbens bil.
SJÄLVKLART ska man vara beredd Men som TS säger, Detta var en olycka /misstag och han har redan tagit på sig ansvaret och sagt att han är vållande.
han skriver att han tittade och såg inget... jag tolkar det som att han menade att han tittade och såg att kusten var klar.
nu är inte alla på garaget retoriskt lagda, många skriver ngt men menar ngt annat och alla tolkar alla på olika sätt.
vi får försöka vara lite ödmjuka

TS är förmodligen under 22 och vänder sig till garaget för råd. (jag är äldre och hade inte vänt mig till garaget för råd utan jag vet redan vart man ska ringa, vem och vilka man ska kontakta i situationer som dessa)
om alla som vållat olyckor, kört för fort någon gång(riskerat andras liv) eller likn. anses vara olämpliga att ej inneha körkort så skulle SL,SJ,taxibolag,bussbolag varit STENRIKA och väldigt få ha körkortet kvar.
vad är problemet?

edit: såg att skagersten skrivit lite och jag håller med honom. "i sverige får man inte ens böter för J-walking" DONT WORRY!