Saab 9000 CSE 2,3T Projektet

Jollez
26 juni 2010 · 202 Inlägg

Kan meddela att jag köpt fälgarna som är på bilden ovan nu! KOM IGEN KOMMENTERA LITE NU! haha

Jollez
26 juni 2010 · 202 Inlägg

Tackar och bockar! i veckan händer det en hel del. Nya BSR avgassystemet kommer på och nya fälgar. kommer bli toppen smile Just det. Även en service på Saab!

_aero Burn rubber! not your soul..
27 juni 2010 · 538 Inlägg

Najs me nya fälgar! smile

Kan säga att de är stor skillnad på aero paketet å de som sitter på din bil wink jag har ju aeropaketet på min bil så du kan ju kolla lite på den så ser du nog skillnaden smile

Förresten varför läma in bilen på service på saab? va ska du serva?

Saab 9000 Aero 2,5T "Supertouring" (1994)
Saab 9-3 Aero "Carbon edition" (2003)
Jollez
27 juni 2010 · 202 Inlägg

Yesbox! Ja börjar se en liten skillnad. Men såg en i samma färg som min med lackade kjolar. Tyckte det var svin snyggt. men men kanske har varit 9000 ägare för kort tid för att se de där snygga med aero paketet.

Ska byta olja+filter och byta olja i växellådan. Saab blir det för de ser bäst ut i boken sen när man ska sälja smile

_aero Burn rubber! not your soul..
27 juni 2010 · 538 Inlägg

Jo visst går de lika bra å lacka ditt smile inte lika snyggt som aeropaketet men ingen större skillnad smile ett aeropaket kostar ju lite så nog är de lika att du lackar de som sitter på smile

Saab tar väl endel för den servicen? tror inte värdet går upp så pass mkt på bilen bara för man har serva den på saab när de är en bil som ändå har några år på nacken wink tänker bara så du inte lägger ut onödiga pengar på nå man ändå kan göra själv smile

Saab 9-3 Aero "Carbon edition" (2003)
Saab 9000 Aero 2,5T "Supertouring" (1994)
Jollez
27 juni 2010 · 202 Inlägg

Jo men har övervägt att byta olja och filter är mer värt hos verkstad. haha testade på volvon blev dyrt med olja och filter så en eller två extra hundralappar kan jag faktiskt lägga på att en verkstad gör det. Och behöver också någon som går igenom bilen så de inte finns nå fel på den som inte jag kan se smile

Jollez
1 juli 2010 · 202 Inlägg

Nåväl ska strax köra bilen dit vars avgassystemet ska på. För hoppningsvis kommer fälgarna imorgon.

Har planer att göra en liten kort frän film på bilen om jag får på fälgarna i helgen. Har en kamera hemma pga att jag har ett film jobb i kväll. Så funderar på att göra nå fränt i helgen!

Kommer iaf bilder i helgen.

Jollez
4 juli 2010 · 202 Inlägg

Ny update!

Nu sitter BSR systemet på och de nya fälgarna, blev riktigt snyggt! ska försöka hinna fota idag eller imorgon.
Annars så bråkar jag med andra problem med bilen. Bilen skakar som fan i 90-130 när man håller jämn gas. Och tror att de är motorkuddarna som måste bytas. Sen har jag märkt att stöt dämparna bak är döda och behövs bytas samt nya skivor bak och bromsok. Så nu blir det att lägga pengar på slitdelar ett tag har jag märkt.

Jollez
4 juli 2010 · 202 Inlägg

Finns nu nya bilder på fälgar och avgassystem på min profil!


Mvh. Johan

ludwiglionell
13 juli 2010 · 588 Inlägg

skkit i vad dom säger lacka kjolarna och så det blir mkt mkt finare än det svarta med jag kan tycka att du kan skippa listerna och bakspeglarna ;P sen om du har råd kan du kolla på aero kit ;P

Jollez
21 december 2010 · 202 Inlägg

Nytt inlägg så här efter ett halv år!

Bilen rullar fortfarande de jag har gjort den senaste tiden är:

Nytt batteri
Nya bussningar runt hela bilen
Länkarms lagring fram.
nya damasker fram.

Nu kommer vi till det tråkiga. på verkstaden hitta det är dyrt fel på bilen. nedre bulten till gren röret är av!
Så nu blir det att ta hand om det. Sen så är däcken slut på mina 17" färgar så blir nytt där med. Plus att det behövs spacers fram. Såg när jag bytte till vinterdäck att framhjulen har skrapat i inre skärmarna.

Sen har jag även råka sabba ett högra fästet till helljuset fram när jag skulle byta till h1 xenonlook 100w

Så så står det till nu!

z0uL-
21 december 2010 · 131 Inlägg

trevlig bil.. vad va de för växel spaks knopp du hadde hittat ? smile

finns inte för låga bilar. bara för dåliga vägar!
Jollez
23 december 2010 · 202 Inlägg

Tackar!

Det är en 9000 läder knopp från speedparts! smile

Jollez
28 december 2010 · 202 Inlägg

jaha, då var vänster framlykta paj, Skulle rätta till xenon look lampan i halvljuset pga dålig ljusbild. Dock hade bilen stått ute hela natten i 27- så något gick sönder när jag skulle ta bort klammern som håller i glödlampan. Så hela reflektorn lossna. Har beställt en ny lykta så de är bara att byta. Så sjukt trist att lägga pengar på sånt när man har grenrörs problemet att lösa. Vet någon dock hur man byter lampor i dimljusen? Måste man av med inner skärmarna för att komma åt?

Senast redigerat av Jollez (28 december 2010)

zemet
29 december 2010 · 4 041 Inlägg

9000 är fina bilar:) Jag tycker att du ska ta bort torkarna på strålkastarna och En sån liten detalj som gör stor skillnad och det kostar inte mycket heller:) och så blir bilen lättare:P

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Jollez
30 december 2010 · 202 Inlägg

yes! ska göra det nu nu när jag byter framlykta! smile


zemet skrev:
9000 är fina bilar:) Jag tycker att du ska ta bort torkarna på strålkastarna och En sån liten detalj som gör stor skillnad och det kostar inte mycket heller:) och så blir bilen lättare:P

Jollez
30 december 2010 · 202 Inlägg

Jahapp. Nu är tändlåset paj i bilen, så nu är den död ett tag. står fast med rattlåset i en carport! har inte turen på min sida denna vecka smile Men om cirka 3 veckor ska jag fixa det plus byta fram lykta och troligtvis lägga sportnät i grillen samt ta bort torkarna framför lyktorna. Sen få till grenröret!

Jollez
10 januari 2011 · 202 Inlägg

Hallå!

Var förbi saab här i Luleå idag för att kolla upp pris på ny tändingscylinder. 1400 och då kan jag använda samma nyckel.

Dock har jag en förfrågan till er som äger super aero 16" hjul med däck om det finns intresse att byta mot mina 17"ms fälgar som jag har nu?


Ha det!

Jollez
20 januari 2011 · 202 Inlägg

Bilen åkte upp på en trailer idag och är nu på verkstad, nu bytes tändningscylindern på bilen.
Sen har jag köpt xenonlook dioder till p-ljus och regskyltsljuset. Nya EU skyltar är köpta och xenon kit till dimljusen 5000k. Kommer bli bilder inom kort.

Rallyhalle
20 januari 2011 · 4 299 Inlägg

Fräsch 9000 du har smile

Ställer mig till skaran som inte heller tycker du ska lacka kjolarna, kika i så fall på aeropaktet. Blir mycket snyggare med det på och kostar idag kaffepengar nästan (förutom hos dom som tar drömpriser för sina kit).

Men kämpa på och hoppas de löser sig med tändslås och trasiga bultar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang