2191
Sök

Piratstikins Audi A4 1,8TQ 2005. AVSLUTAT :O

Vad som hänt & vad som händer med audin från inköpet nästintill original 2009 till i dag 2013 och frammåt! nu nyaste är bygget till elmia 2014 och har mer fokus på utsidan än tidigare med blandannat kjolpaket och airrides :)

2015 Dbakuten.
788 310 Visningar
Projektet avslutat 8 december 2018
German Engineering
9 083 Inlägg
9 november 2012
Hur går det, Johan? :smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
9 november 2012
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Hur går det, Johan? :smile

jodå, ska väll flocka instrumentpanelen i helgen samt böra/göra klart fronten inför lack smile

930 Inlägg
24 november 2012
Jävlar vilket projekt! Läst igenom alla 56 sidor nu och nunhar dy verkligen fått mig att vilja börja greja med min big_smile mycket bra jobbat!

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
Jimpstyle skrev:
Jävlar vilket projekt! Läst igenom alla 56 sidor nu och nunhar dy verkligen fått mig att vilja börja greja med min big_smile mycket bra jobbat!

Haha jäklar vilket jobb du laget ner då big_smile kul att du gjort det som fan & hoppas du fortsätter för denna vinter blir nog den bästa wink

Är riktigt kul att hålla på så bara bygg på med din du big_smile

930 Inlägg
24 november 2012
Piratstikin skrev:
Jimpstyle skrev:

Haha jäklar vilket jobb du laget ner då big_smile kul att du gjort det som fan & hoppas du fortsätter för denna vinter blir nog den bästa wink

Ja men det var ett väldigt intressant bygge! Du ska inte sälja coiloversena om du ska skaffa dig airrides? Vill nämligen ha det till min skönare att ha det än sänkfjädrar då det fortfarande finns möjlighet att höja pch sänka den utan att behöva byta fjädrar smile detta kommer nu lätt följas under vintern smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
Jimpstyle skrev:
Piratstikin skrev:
Jimpstyle skrev:

Ja men det var ett väldigt intressant bygge! Du ska inte sälja coiloversena om du ska skaffa dig airrides? Vill nämligen ha det till min skönare att ha det än sänkfjädrar då det fortfarande finns möjlighet att höja pch sänka den utan att behöva byta fjädrar smile detta kommer nu lätt följas under vintern smile

Absolut kan jag sälja dom billigt om det är så smile har ändå ingen nytta av dom då ändå smile

930 Inlägg
25 november 2012
Piratstikin skrev:
Jimpstyle skrev:
Piratstikin skrev:

Absolut kan jag sälja dom billigt om det är så smile har ändå ingen nytta av dom då ändå smile

Okej smile jag är intresserad! Skickar dig ett pm istället smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
29 november 2012
Trådstartare
sådär, liite mer gjort på fronten då tongue inte mycket tid över för tillfället, men en bild får väll komma upp så länge då tongue

Plastsvetsade lite för första gången och endast med lödpenna, gick riktigt bra & håller ihop fint som sjutton smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-4aaa8128c847221c634b59a6c4d5a2db.jpg

322 Inlägg
30 november 2012
Ser ju riktigt bra ut faktiskt smile börjar komma en bit påväg oxå! men tänkte kolla med dig, du flockar vah? i så fall skulle du kanske kunna göra det åt mig för en vättig slant ; ) skicka i PM sen smile

Sponsor: Grunt.se
Sponsor: Stanceit.se
Sponsor: Carsound.se
Sponsor: Ks-Carstyling

German Engineering
9 083 Inlägg
30 november 2012
Härligt, Johan smile big_smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
30 november 2012
Trådstartare
ForReal skrev:
Ser ju riktigt bra ut faktiskt smile börjar komma en bit påväg oxå! men tänkte kolla med dig, du flockar vah? i så fall skulle du kanske kunna göra det åt mig för en vättig slant ; ) skicka i PM sen smile

haha ja du har ju kommit en bra bit hitills tongue men som sagt, bara hojta till när/om det blir aktuellt så löser vi det smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
30 november 2012
Trådstartare
Om man tyskstukar med breda fälgar & smala däck.. Vad heter det då om man har smala fälgar med breda däck?
Bara en Tanke som precis slog mig tongue kan man ha typ 235 däck på ett par is fälgar?

kanske en ny trend

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
30 november 2012
Trådstartare
Besikta bilen med airrides?

Fick svar nyss från ett ställe jag antagligen kommer beställa airrides ifrån, men han sa att eftersom jag hade en Quattro så fanns det inga TUV dokument till besiktningen.

För det första vet jag ej vad ett TUV dokument är och varför behövs nå sånt till besiktningen? coilisar som jag har ni fungerar ju utan problem och dom kan man höja & sänka lika mycket som airrides fast på ett mycket mer komplicerat sätt tongue någon som vet nått ang detta?

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
2 december 2012
Trådstartare
Då har ljudet lite snabbt börjat rivits. säkringen gick i går kväll så det vart mörkerarbeta i dag med bara lyset inifrån bilen och mobilen tongue men fick ur basar & bas steg iallafall så bara fortsätta med resterande steg & alla högtalare i början av veckan smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-b06b5e16416c10ab4288c50a09881fb7.jpg

German Engineering
9 083 Inlägg
2 december 2012
Härligt, Johan big_smile smile

538 Inlägg
2 december 2012
Piratstikin skrev:

Fick svar nyss från ett ställe jag antagligen kommer beställa airrides ifrån, men han sa att eftersom jag hade en Quattro så fanns det inga TUV dokument till besiktningen.

För det första vet jag ej vad ett TUV dokument är och varför behövs nå sånt till besiktningen? coilisar som jag har ni fungerar ju utan problem och dom kan man höja & sänka lika mycket som airrides fast på ett mycket mer komplicerat sätt tongue någon som vet nått ang detta?

Godkänd av den tyska motsvarigheten till svensk bilprovning betyder de, har ja för mig:) Och dessutom så tror ja inte att de är några problem att ta sig igenom en besiktning med air rides, är nog ganska många som besiktigat med de:)

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
2 december 2012
Trådstartare
Golf2freak skrev:
Piratstikin skrev:

Godkänd av den tyska motsvarigheten till svensk bilprovning betyder de, har ja för mig:) Och dessutom så tror ja inte att de är några problem att ta sig igenom en besiktning med air rides, är nog ganska många som besiktigat med de:)

ja visst smile tror inte heller det är nå knas för som sagt, coilisar kan man göra samma sak med, enda skillnaden är att det tar 5 sek med luft & 5 timmar med coils tongue

Ska ändå besikta nu den 4e så nästa sommar går den iallafall utan besiktning tongue

German Engineering
9 083 Inlägg
2 december 2012
Angående air rides så hittade jag en intressant punkt som kanske hjälper smile Texten är hämtat ur en PDF-fil:

"Utbyte av enbart fjädrande element på personbil eller motorcykel som ger en sänkning eller höjning inom fordonets ursprungliga variation vid färd på väg. Detta gäller under förutsättning att hjul och däck har fritt
utrymme vid fulla fjädrings- och manöverrörelser samt att hjulupphängning och stänkskydd (stänkskärm) är i ursprungligt utförande"

smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
2 december 2012
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Angående air rides så hittade jag en intressant punkt som kanske hjälper smile Texten är hämtat ur en PDF-fil:

"Utbyte av enbart fjädrande element på personbil eller motorcykel som ger en sänkning eller höjning inom fordonets ursprungliga variation vid färd på väg. Detta gäller under förutsättning att hjul och däck har fritt
utrymme vid fulla fjädrings- och manöverrörelser samt att hjulupphängning och stänkskydd (stänkskärm) är i ursprungligt utförande"

smile

va?? vet ej om det är samma som jag tänker på nu, men en helbilskodkänd bil får man igentligen inte ens byta fälgar på, så samma sak med sänkning "igentligen" men det är ingen som bryr sig om det. om inte typ slitbabab på däcket sticker utanför skärmkanten tongue

Ingen aning om det var nå liknande du menade?

Sök