2136
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
837 397 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
2 164 Inlägg
28 april 2012
Va luckan rostig oxå?

"Life´s too short to drive a boring car"

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
dadde skrev:
Va luckan rostig oxå?

Jag minns inte riktigt nu, men jag tror inte det va mkt rost på den faktiskt! Jag tog listen runtom luckan för min hade krympt med 4-5cm skarv som resultat.

Så jag tror det kan va värt för dig att åk in till Bilgunnar och kika.

Polp_td skrev:
Gött e d Peter, snart dags för lite åka nu då.
får väl ta och svänga förbi någon dag.

Thomas

Känns bra hittills iaf, återstår att se vad det blir för resultat med motorn.. alltid nervöst att starta första gången.. yikes
Absolut, jag är där så mkt jag hinner nu, för att få bilfan färdig till bugrun. ca 40 dagar kvar yikes

2 126 Inlägg
28 april 2012
Gott att uppstart närmar sig big_smile

Har själv panik när det gäller Bugrun, ska man hinna eller... hmm

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
Ja, det ska bli spännande! panik får jag om uppstarten krånglar.. bara det funkar så är det nog ganska lugnt smile

2 126 Inlägg
28 april 2012
Peter_Eriksson skrev:
Ja, det ska bli spännande! panik får jag om uppstarten krånglar.. bara det funkar så är det nog ganska lugnt smile

Håller tummarna!
Skulle ju vara skit om du snubblar på målsnöret...

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
skit är det minsta man kan säga, haha.. finns en sak till som frambringar en smula nervositet.. besiktningen.. hoppas de inte lägger märke till några extra givare, ett annat spjällhus med tps, avsaknad av luftmängdmätare, mekaniska spridare etc.. i värsta fall får jag etanolkonvertera bilen. Ganska dyrt bara med regbesiktning, speciellt eftersom det krävs bromspapper på effekt.

2 126 Inlägg
28 april 2012
Peter_Eriksson skrev:
skit är det minsta man kan säga, haha.. finns en sak till som frambringar en smula nervositet.. besiktningen.. hoppas de inte lägger märke till några extra givare, ett annat spjällhus med tps, avsaknad av luftmängdmätare, mekaniska spridare etc.. i värsta fall får jag etanolkonvertera bilen. Ganska dyrt bara med regbesiktning, speciellt eftersom det krävs bromspapper på effekt.

Usch den där bilprovningen är fan inte rolig neutral

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
nepp, men jag ska se till att de inte har något att klaga på, får hoppas att det någon som inte kan så mkt om äldre bilar.. förra gången var en kommentar: oj vad många slangar, när hon öppnade huven.. hehe

Hade precis rast så jag stack iväg till mekonomen backaplan och köpte olja, filter, två bromsrör, etc. De har nämligen 20% rabatt på allt denna helgen big_smile så egentligen borde man passa på att köpa lite mer, men får hålla igen lädret lite..

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Några timmar avverkat i garaget idag igen då. Gick av jobbet 10 imorse och åkte raka vägen dit, därifrån med min mall till metallservice och fick en bockad aluremsa till vingen.

Monterat
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0258.jpg

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0253-1.jpg

Som ni kanske ser tog jag även bort torkare och spolning på bakluckan, nöjd nu dadde? smile Men när jag skulle trycka bort spolarmunstycket slant jag givetvis och skar upp tummen.. yaay.. ingen förbandslåda såklart.. så fick ta en bit ren trasa och hockeytejp tongue
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0256-1.jpg

Sen satte jag dit huvscoopet också, ser riktigt bra ut tycker jag själv. Kamei originaltillbehör givetvis!
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0255.jpg

Efter detta satte jag i baksätet, städade ur bak lite grann, satte fast passagerarstolen och satte fast bälte etc. kopplade även in batteriet och testade lite belysning, verkar funka.. vågade mig tom att slå på tändningen. pumpen gick igång några sekunder. vilket tyder på att den funkar, men ms:et gör så för att säga till att inställningar är fel.

Hoppas att jag får min laptop denna veckan så att jag kan börja kolla av så att boxen hittar allt, kalibrera spjället och börja pilla startmap!

2 164 Inlägg
2 maj 2012
de va inte jag som störde mig på torkarn wink jag störde mig på emblemen! wink haha

"Life´s too short to drive a boring car"

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
dadde skrev:
de va inte jag som störde mig på torkarn wink jag störde mig på emblemen! wink haha

Haha, så kanske det var tongue Men nu rök den iaf.. emblemen blir kvar, köpte clips till dem. De ska bara snyggas till. Eventuellt byter jag ut golf mot rabbit.

2 373 Inlägg
2 maj 2012
Va snyggt det blev Peter!! Du ska inte tälja på fingret med kniven....har ju sagt till dig wink

Häls. Hervas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Tackar! hehe, nä jag vet. Men var ju inte kniven jag skar mig på.. tongue Skulle trycka loss spolarmunstycket i bakluckan och slant givetvis.. skar mig på plåtkant.. så kan det  gå!

1 107 Inlägg
2 maj 2012
Det var jag som störde mig på torkan wink haha, fint det blev nu! Full pott! big_smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Så var det ja big_smile tackar tackar, får fortsätta i samma anda då smile

1 702 Inlägg
3 maj 2012
Haha somliga straffas direkt, det är nog för att du går runt o nyper folk på fyllan, jag hade ett svagt minne av detta och fick det bekräftat av Robban.
Blev snyggt med alukanten på vingen, lite mera downforce. Fixa du så ditt ms funkar klockrent så kopierar jag sen. Det bör väl gå att köra samma startmapp iaf???

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
Robban snackar i nattmössan big_smile

Jo, lite mer downforce med gurneyflap, men skulle haft endplates på vingen.. filar på hur man ska få till det, men gör inget innan besiktning då jag kanske får skruva av den helt ändå. den kan ju trots allt skära halsen av någon inte ont anande fotgängare big_smile

Njae.. du måste skriva in konstanter som passar för din setup, storlek på spridare och helt andra mängder soppa i andra register än jag då du kör turbo.. så det blir nog inte så bra. Men jag borde få hem min laptop vilken dag som helst, då ska jag kolla av att boxen hittar allt osv, börja pilla med tunerstudio, sen är det inte långt kvar.

Btw, eventuellt råkar jag vinna en till laptop jag la bud på ifall du behöver en sen, gött och ha när man kör runt och mappar.

1 702 Inlägg
4 maj 2012
Jo din vinge ser rätt vass ut kanske bättre att besiktiga utan. Det var lite ironi med ms:et så visst jag får börja från scratch på min bil med men det är ju så man lär sig.
Jag har en laptop men den har inget batteri så jag får köra på 12 volt det funkar men hade vart gött o slippa. Får väl se hur djupa fickor man har. Måste köpa klarlack först av allt.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Ja, vi får se.. man kanske borde plocka av så mkt som möjligt som tyder på att bilen är modifierad lite här och var..  enbart dekaltrim får man hävda, hehe. Sjukt att det kan va sånt lotteri att åka in på besiktning.. hade jag fått surputten bredvid förra gången så hade han klagat på att jag jag har för breda däck.

Ok, men denna laptopen ligger på några hundringar nu, så om jag råkar vinna den kan du få den för det jag la, om du skulle vilja ha en då.

den jag vann för några dagar sen är "under transport" står det när man spårar paketet.. vill ha den nu ju hmm

Sök