5505
Sök

Saab 9000 griffin spikar?

klabbarpan
3 041 Inlägg
3 juli 2010
Trådstartare
Hej köpte min saab häromdagen. problemet kommer när jag ger full gas runt 2000 rpm och turbon ger ladd, spikningar uppstår, men om jag laddar upp trycket försiktigt mot 4,500 då kan jag ge på full gas med fullt ladd utan spikningar. Någo som vet vad problemet kan vara? Laddet på bilen kommer väldigt snabbt, och motorn är en 2.3 liters t16. 

Någon som kan hjälpa mig med detta problem snabbt? vill inte riskera att bränna något.

Mvh Nixon

Forummoderator
26 579 Inlägg
3 juli 2010
Har du lyft på huven och kollat att ingen tidigare ägare har fultrimmat med motorn?
Pystrimmat till exempel?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 019 Inlägg
4 juli 2010
Hur vet du att den spikar?

1 353 Inlägg
4 juli 2010
Är Bilen Chippad?
Vad Laddar Den?
Grundladd?
Tändstift Nya?
Di-kasset?

klabbarpan
3 041 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
Hm vart lite missvisande när jag skrev att den spikar. det gör den självklart inte utan rycker jävlar. ovan med turbo tongue Har dock löst problemet. Fick byta ut alla vakumslangar, dels till turbon då dessa vart torrspruckna, till dumpen, och även till bränsletrycksregulatorn. slangarna gick bokstavligen talat att smula sönder. Sedan vart tändstiften helt slut, inte bytta på väldigt länge, dock var dom saab original. Nu sitter de platina stift.

bilen i övrigt skall vara original som när på turbon som nu ska bytas då det var oroväckande stort glapp på axeln.

mvh nixon

888 Inlägg
12 juli 2010
Byt gärna ut dina platinastift mot Ngk bcpr7es-11.

Sök