Hur har alla råd?!

TouchOfRed Meldem
5 augusti 2010 · 4 137 Inlägg

Halloj !

Är ganska ny medlem här på garaget, och jag trivs bra som f*n ! big_smile
Grymt shyssta och sköna folk här !

Och jag har hunnit kolla runt på rätt många fordon här inne, och då har jag en fråga.
Hur F*N har ni råd med all styling,alla bilar osv? Finns folk som har flera st döh fräscha bilar, som är feta som as.
Vad jobbar ni med folk?! Advokater eller vad!

Tell me ! smile

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
te_wik Forummoderator
5 augusti 2010 · 12 813 Inlägg

Svaret är enkelt. Alla har inte råd! Många bilar som banken äger här, andra har rika föräldrar, haha. tongue

Finns nog en tråd om detta redan har jag för mig. Testa söka.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
camaro67 Meister
5 augusti 2010 · 6 763 Inlägg

te_wik skrev:
Svaret är enkelt. Alla har inte råd! Många bilar som banken äger här, andra har rika föräldrar, haha. tongue

Finns nog en tråd om detta redan har jag för mig. Testa söka.


Mvh Tommy

Även om man tar lån på en bil så måste man ha råd att betala på lånet varje månad. Och det kostar en del. Kan säga att min bil kostar mig ungefär 3 krogrundor varje månad så jag går inte ut på krogen speciellt ofta

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Janneutanb
5 augusti 2010 · 7 271 Inlägg

Man skaffar inte sig ett normalt 7-4 jobb.

alexxe En gång till nu
5 augusti 2010 · 760 Inlägg

det är både ock gällande lån/jävlar annama.

det man tjänar på i slutet av ett bygge är att ha gjort så mycket som möjligt själv.

sen är ju de en säsongsbetonad hobby för rätt många bilar här, då ligger man i under vinterhalvåret.

tyvärr så är de inte alltid man har så stora cash till utgifter och då är ett lån ett måste om man vill ha ut bilen till sommaren.

dock är de skillnad på om man lyckas betala av allt eller inte. min är betald och jag äger alltså bilen till 100% och ja har inga välställda föräldrar eller lotterivinster liggandes i de hela.


intresse, prioritering och jävlar annama är väl en grundfilosofi haha.
cheers

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
te_wik Forummoderator
5 augusti 2010 · 12 813 Inlägg

camaro67 skrev:

te_wik skrev:
Svaret är enkelt. Alla har inte råd! Många bilar som banken äger här, andra har rika föräldrar, haha. tongue

Finns nog en tråd om detta redan har jag för mig. Testa söka.


Mvh Tommy

Även om man tar lån på en bil så måste man ha råd att betala på lånet varje månad. Och det kostar en del. Kan säga att min bil kostar mig ungefär 3 krogrundor varje månad så jag går inte ut på krogen speciellt ofta

Jaa visst är det så. Menar inte att det inte är OK att ta ett lån, tycker det är ett bra sätt så länge man har råd att betala.

Men nu går vi inte in på det, finns tillräckligt med trådar om det ämnet.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96087
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157364
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=140053
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128172


Mitt inlägg ovan var mer menat som ett skämt (med viss sanning) och inte att trampa någon på tårna.



Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (5 augusti 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
TouchOfRed Meldem
5 augusti 2010 · 4 137 Inlägg

Iofs nu när ni säger att banken äger många bilar, så är det ganska förståeligt.
För jag tänkte på en kille här ute, han är 19, eller 20, och han har en Audi S3, nya modellen, med 308Hk.
Sänkt tror jag, och stora feta fälgar, och jag tror han äger hela bilen själv, och har betalt allt på den själv yikes
En sån S3a kostar väl fan uppåt 300tusen?

Har en till fråga, jag har precis skaffat min förstabil, men börjar redan tänka på vad jag ska ha för andrabil, och har fastnat för den gamla modellens Audi S3. Typ runt 00. Och jag vet inte riktigt hur jag ska prioritera. Nån som har förslag? har redan öppnat en sparkonto, har 1600 på det haha, sen har jag ett fondkonoto med lite mer pengar.
Men förslag? smile

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
te_wik Forummoderator
5 augusti 2010 · 12 813 Inlägg

Sluta köpa massa onödigt som läsk, godis, snus, cigg, alkohol, senaste mobilen osv osv. Det är det som kallas att prioritera smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
M103
5 augusti 2010 · 1 570 Inlägg

Jag vet folk som plockar konserver på ICA som kör sk-tfeta bilar. Det handlar som sagt bara om att ha en säker inkomst och betala av. smile Få går väl och köper en bil för sina besparingar.

onej84
5 augusti 2010 · 1 854 Inlägg

TouchOfRed skrev:
Iofs nu när ni säger att banken äger många bilar, så är det ganska förståeligt.
För jag tänkte på en kille här ute, han är 19, eller 20, och han har en Audi S3, nya modellen, med 308Hk.
Sänkt tror jag, och stora feta fälgar, och jag tror han äger hela bilen själv, och har betalt allt på den själv yikes
En sån S3a kostar väl fan uppåt 300tusen?

Har en till fråga, jag har precis skaffat min förstabil, men börjar redan tänka på vad jag ska ha för andrabil, och har fastnat för den gamla modellens Audi S3. Typ runt 00. Och jag vet inte riktigt hur jag ska prioritera. Nån som har förslag? har redan öppnat en sparkonto, har 1600 på det haha, sen har jag ett fondkonoto med lite mer pengar.
Men förslag? smile

Fortsätt och spara.

Antar att du är ung då vill du inte veta vad en S3 kostar på dig.

Spara bli äldre köp

TouchOfRed Meldem
5 augusti 2010 · 4 137 Inlägg

te_wik skrev:
Sluta köpa massa onödigt som läsk, godis, snus, cigg, alkohol, senaste mobilen osv osv. Det är det som kallas att prioritera smile



Mvh Tommy

Jag är en läsk mäniska faktiskt yikes Svårt att bara sluta sådär !

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
TouchOfRed Meldem
5 augusti 2010 · 4 137 Inlägg

onej84 skrev:

TouchOfRed skrev:
Iofs nu när ni säger att banken äger många bilar, så är det ganska förståeligt.
För jag tänkte på en kille här ute, han är 19, eller 20, och han har en Audi S3, nya modellen, med 308Hk.
Sänkt tror jag, och stora feta fälgar, och jag tror han äger hela bilen själv, och har betalt allt på den själv yikes
En sån S3a kostar väl fan uppåt 300tusen?

Har en till fråga, jag har precis skaffat min förstabil, men börjar redan tänka på vad jag ska ha för andrabil, och har fastnat för den gamla modellens Audi S3. Typ runt 00. Och jag vet inte riktigt hur jag ska prioritera. Nån som har förslag? har redan öppnat en sparkonto, har 1600 på det haha, sen har jag ett fondkonoto med lite mer pengar.
Men förslag? smile

Fortsätt och spara.

Antar att du är ung då vill du inte veta vad en S3 kostar på dig.

Spara bli äldre köp

Den äldre s3an ligger runt 80-100tusen?
Och om jag börjar spara lite redan nu så borde det väl fungera? smile
Har inte jobb än, men jobbar lite hos en jag känner, det är inga stora pengar jag drar in men !

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
FireTraXX DFFL
5 augusti 2010 · 9 020 Inlägg

Varför är det intressant?
Jobba hårt och spara pengar (Låna om du är otålig) så ska du nog se att det löser sig.

Det är så majoriteten gör.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
TouchOfRed Meldem
5 augusti 2010 · 4 137 Inlägg

FireTraXX skrev:
Varför är det intressant?
Jobba hårt och spara pengar (Låna om du är otålig) så ska du nog se att det löser sig.

Det är så majoriteten gör.

Vad är intressant?
Om jag inte vill vara som majoritet den hehe? tongue

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
FireTraXX DFFL
5 augusti 2010 · 9 020 Inlägg

TouchOfRed skrev:

FireTraXX skrev:
Varför är det intressant?
Jobba hårt och spara pengar (Låna om du är otålig) så ska du nog se att det löser sig.

Det är så majoriteten gör.

Vad är intressant?
Om jag inte vill vara som majoritet den hehe? tongue

Inget är intressant.

Stjäla helikoptrar och leka klätterapa har jag hört är inne nu bland minoriteten.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
jojjekaa
5 augusti 2010 · 60 Inlägg

TouchOfRed skrev:

onej84 skrev:

TouchOfRed skrev:
Iofs nu när ni säger att banken äger många bilar, så är det ganska förståeligt.
För jag tänkte på en kille här ute, han är 19, eller 20, och han har en Audi S3, nya modellen, med 308Hk.
Sänkt tror jag, och stora feta fälgar, och jag tror han äger hela bilen själv, och har betalt allt på den själv yikes
En sån S3a kostar väl fan uppåt 300tusen?

Har en till fråga, jag har precis skaffat min förstabil, men börjar redan tänka på vad jag ska ha för andrabil, och har fastnat för den gamla modellens Audi S3. Typ runt 00. Och jag vet inte riktigt hur jag ska prioritera. Nån som har förslag? har redan öppnat en sparkonto, har 1600 på det haha, sen har jag ett fondkonoto med lite mer pengar.
Men förslag? smile

Fortsätt och spara.

Antar att du är ung då vill du inte veta vad en S3 kostar på dig.

Spara bli äldre köp

Den äldre s3an ligger runt 80-100tusen?
Och om jag börjar spara lite redan nu så borde det väl fungera? smile
Har inte jobb än, men jobbar lite hos en jag känner, det är inga stora pengar jag drar in men !

Är väl rätt svårt att spara om man inte drar in några pengar? yikes
Börja med att skaffa dig ett välbetalt jobb, räcker ju knappast att spara nån tusenlapp i månaden..

vad han menar med att du inte vill veta vad en s3 kostar på dig är att försäkringen är skyhög på en sån bil på en som är runt 20,

TouchOfRed Meldem
5 augusti 2010 · 4 137 Inlägg

FireTraXX skrev:

TouchOfRed skrev:

FireTraXX skrev:
Varför är det intressant?
Jobba hårt och spara pengar (Låna om du är otålig) så ska du nog se att det löser sig.

Det är så majoriteten gör.

Vad är intressant?
Om jag inte vill vara som majoritet den hehe? tongue

Inget är intressant.

Stjäla helikoptrar och leka klätterapa har jag hört är inne nu bland minoriteten.

Okej??

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
TouchOfRed Meldem
5 augusti 2010 · 4 137 Inlägg

jojjekaa skrev:

TouchOfRed skrev:

onej84 skrev:

Fortsätt och spara.

Antar att du är ung då vill du inte veta vad en S3 kostar på dig.

Spara bli äldre köp

Den äldre s3an ligger runt 80-100tusen?
Och om jag börjar spara lite redan nu så borde det väl fungera? smile
Har inte jobb än, men jobbar lite hos en jag känner, det är inga stora pengar jag drar in men !

Är väl rätt svårt att spara om man inte drar in några pengar? yikes
Börja med att skaffa dig ett välbetalt jobb, räcker ju knappast att spara nån tusenlapp i månaden..

vad han menar med att du inte vill veta vad en s3 kostar på dig är att försäkringen är skyhög på en sån bil på en som är runt 20,

Drar ju in lite, ska gå till arbetsförmedlingen nästa vecka! nej det vet jag att det inte räcker att spara så lite! Skriver över den på min far bara?..

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
jojjekaa
5 augusti 2010 · 60 Inlägg

lite räcker aldrig;)

Det är det som kallas skenförsäkring

TouchOfRed Meldem
5 augusti 2010 · 4 137 Inlägg

jojjekaa skrev:
lite räcker aldrig;)

Det är det som kallas skenförsäkring

Nej kanske inte. Grejen är att jag ska spara till bilen, sen köpa när jag HAR råd med försäkring och allt sånt där. Jag kommer ju inte spara ihop.. vi säger 90k, köpa en bil för 90k, sen bara låta skiten stå, sparar ju lite extra ! tongue

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang