5131
Sök

11.75 PÅ STRIPPEN PÅ 98 OKTAN MED VOLVO 850.Finns det någon annan Fwd Volvo som kört fortare på 98oktan?

Streetracer
80 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
Rastade idag den Grymme på Actionmeet.Körde 11.75 med smala 215däck och dålig 60fot.
Detta på gatmappen och 98oktanig macksoppa.(ingen ide att köra på rejsmappen med dessa smala däck)
Frågan är helt enkelt om det finns någon annan framhjulsdriven Volvo som presterat bättre på 98 oktan???
mvh Stefan.

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 augusti 2010
Skagersten skrev:
Rastade idag den Grymme på Actionmeet.Körde 11.75 med smala 215däck och dålig 60fot.
Detta på gatmappen och 98oktanig macksoppa.(ingen ide att köra på rejsmappen med dessa smala däck)
Frågan är helt enkelt om det finns någon annan framhjulsdriven Volvo som presterat bättre på 98 oktan???
mvh Stefan.

presterat bättre vet jag inte, men jag mappade kompisens s40 initiellt på 95 oktan här om dagen. Nira säger 1910mg/stroke vilket motsvarar i regionen 650Nm...   bör kunna pinna på liknande tider som din bil. smile

helt okej fart du har på handelsbensin alltså smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Streetracer
80 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
torpis skrev:
Skagersten skrev:
mvh Stefan.

presterat bättre vet jag inte, men jag mappade kompisens s40 initiellt på 95 oktan här om dagen. Nira säger 1910mg/stroke vilket motsvarar i regionen 650Nm...   bör kunna pinna på liknande tider som din bil. smile

Det är inte säkert att den bilen kommer att gå lika bra.
Ofta så går inte teori och praktik hand i hand..
Jag var bara 6 hundradelar efter en annan 850.Den hade 600hk på etanol och kördes på 10.5tums slicks vilket motsvarar 265or.

mvh Stefan.
Senast redigerat av Skagersten (8 augusti 2010)

1 534 Inlägg
8 augusti 2010
Skagersten skrev:
torpis skrev:
Skagersten skrev:
mvh Stefan.

Ofta så går inte teori och praktik hand i hand..
Jag var bara 6 hundradelar efter en annan 850.Den hade 600hk på etanol och kördes på 10.5tums slicks vilket motsvarar 265or.

mvh Stefan.

och det var väl därför han körde fortare? wink

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 augusti 2010
Skagersten skrev:
.

självklart... samtidigt som det likväl kan gå mycket fortare...

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
9 augusti 2010
Jag backade i skogen igår 2 sekunder mellan 2 tallar, finns de nån annan som gjort de?, känns som en snoppmätartävlingstråd? haha

tjooolihoo

Saabifierad
2 031 Inlägg
9 augusti 2010
Torger skrev:
Jag backade i skogen igår 2 sekunder mellan 2 tallar, finns de nån annan som gjort de?, känns som en snoppmätartävlingstråd? haha

Det beror helt på hur långt avstånd det var mellan tallarna. Det låter som en ny sport så du har satt det första rekordet wink tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
9 augusti 2010
Slash skrev:
Torger skrev:

Det beror helt på hur långt avstånd det var mellan tallarna. Det låter som en ny sport så du har satt det första rekordet wink tongue

haha de har du fan rätt i! tongue bara ut o backa nurå o slipa på tiden HAHA

tjooolihoo

RMR-Crew
478 Inlägg
9 augusti 2010
Torger skrev:

Min är 13''.

Streetracer
80 Inlägg
9 augusti 2010
Trådstartare
Torger skrev:

men vad är detta för barnsligheter.Vill ni hålla på att larva er kan ni sitta och smsa varandra istället.
Fatta istället att det inte är så lätt att plocka ut stora effekter på vanlig soppa.
Det är därför många mappar på racefuel eller E85.
mvh Stefan.

Streetracer
80 Inlägg
9 augusti 2010
Trådstartare
torpis skrev:
Skagersten skrev:
.

självklart... samtidigt som det likväl kan gå mycket fortare...

Det stämmer.Man vet aldrig exakt var man hamnar förräns man testat.
Allt ligger i hur det är ihopsatt och fungerar.2 likadana bilar med samma toppeffekt kan ha helt olika karaktär och prestanda beroende på hur dom är byggda och av vem.tex turbo portning och mappning har en mkt stor inverkan på slutresultatet.
mvh Stefan.

772 Inlägg
9 augusti 2010
Formulera om frågan istället, tex, Vilka är det bästa tiderna som ni har sett att FWD Volvo 850 gjort på 98 oktan?
Kan hålla med vissa andra om att det annars låter lite som en skryttråd.
Men jag förstår dig oxå att det inte är lätt att plocka ut stora effekter på 98.

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 augusti 2010
PoulZen skrev:
Men jag förstår dig oxå att det inte är lätt att plocka ut stora effekter på 98.

samtidigt är det inte direkt svårt heller.  det stora som skiljer är att man inte kan fuska vid mappningen som med e85.   snacka om förlåtande soppa på det viset. med bensin måste man ligga nära knack och kring rätt lambdavärde, det är inte alla som är kapapbla att mappa en motor på det viset.

har man bestämt sig för att åka bensin innan man bygger motorn så kan man ju dessutom justera exempelvis kompet för bästa resultat

Finraggare
2 381 Inlägg
9 augusti 2010
kawiZz skrev:
Torger skrev:

Min är 13''.

Omöjligt. Den blir 11 tum sen blir den en fot.

I love being a nobody - because nobody is perfect.

120 Inlägg
9 augusti 2010
Skagersten skrev:

Riktigt grym 850 du har. Men.. "Den grymme"; lite väl uppenbart namn kanske?wink

Streetracer
80 Inlägg
9 augusti 2010
Trådstartare
PoulZen skrev:
Formulera om frågan istället, tex, Vilka är det bästa tiderna som ni har sett att FWD Volvo 850 gjort på 98 oktan?
Kan hålla med vissa andra om att det annars låter lite som en skryttråd.

ingen ide för mig att skryta.Det är inte jag som byggt den..
Stefan..

Sök