4159
Sök

Ombyggnation av en volvo duett

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
tjena.
har en volvo duett jag tänkte jag skulle byta framvagn och bakaxel på. Hur gör jag detta ? vilken framvagn kräver minst modd för att få det att passa ? hur blir det med bes? eller kan man rent av sätta dit skivor fram om man byter nav likaså bak ? hur går det till på dom där gamla burkarna ?

MVH Robiin

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

930 Inlägg
10 september 2010
Humm... är det lämpligt att bygga om en Duett som man får brutalmycket pengar för oavsett skick. Skogsvrak +15000kr
En ombyggnation höjer absolut inte värdet...

Mats

626 Inlägg
10 september 2010
det var väl inte frågan mats757? lättast är att ta från annan äldre volvo. amazon hade ju skivor iaf fram vet jag. varför byta fram och bakaxel? ska du byta till bättre eller duger orginal?

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
mats757: Jag bryr mig inte så mycket  om värdet, jag fick den så sjukt billigt men tänkte uppgradera den lite.

hinowa: Okej ska hålla koll efter amazon delar då smile nae jag vet inte hur dom bakaxlarna är så tänkte en 1031a. Ska inte bli något drifting åk eller liknande ändå. Skulle bara vara kul att göra något större projekt. Börja bli trött på 240 som man ta bort fjädrarna på, byter blinkers på med ett par alu fälgar sen är det klart. tilltala mig inte så väldans mycket längre smile

Men alla tips är välkomna

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

1 711 Inlägg
11 september 2010
TJA!
Amazon framvagn, är hyffsat lätt o få dit, så har du skivor=)

Annars finns volvo 142, så kan du få skivor fram o bak..

Själv har jag en ford anglia 52a framvagn på min ombyggda duett, stel axel, men det är stuket som räknas där smile

1 Inlägg
9 maj 2011
Det går att montera amazon spindlar på duett framvangen

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 maj 2011
Vanliga 70-tals modifikationer, axlar från 140 var poppis då. Jag har kikat lite efter en sån för att få ner priset lite och kunna använda den som vinterbil utan att skämmas. Vore fint med 140 framvagn och m41 låda.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

5 111 Inlägg
10 maj 2011
Torkel_H skrev:
Det går att montera amazon spindlar på duett framvangen

Nej det går inte eftersom Amazonen har kulbultar och Duetten spindelbultar, däremot kan du ta skivbromsarna från en Amazon och montera på Duettframvagnen.

Vad är det du vill uppnå med ombyggnationen är väl största frågan?

Sök